הרמטכ"ל לחיילי צה"ל: "זכינו להשתייך לדור המגן על עצמו בכוחות עצמו"

כמידי שנה מפרסם הרמטכ"ל את פקודת היום לחיילי צה"ל ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. "המציאות הנוכחית לא מאפשרת לנו להיפגש עם הניצולים, לתמוך בהם, ולשאוב מהם השראה ועוצמה. בעת הזו משימתנו היא לשמור עליהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 06:00 כו בניסן התשפ

הרמטכ"ל לחיילי צה"ל: "זכינו להשתייך לדור המגן על עצמו בכוחות עצמו"
הרמטכ"ל אביב כוכבי, צילום: פלאש 90

לקראת יום הזיכרון לשואה והגבורה שיחל הערב (ב') פרסם הרמטכ"ל אביב כוכבי את פקודת היום לחיילי צה"ל, בה הוא קורא על חשיבות שמירת הזיכרון ונשיאת המגן דוד כסמל לניצחון. הרמטכ"ל פתח בסיפור ההשראה שהייתה לניצולים שחזו בלוחמי הבריגדה היהודית שנשאו את המגן דוד כסמל לוחמה וניצחון כהיפוך למה שסימל הטלאי הצהוב. "הניצולים לא האמינו למראה עיניהם- חיילים עם סמל מגן דוד".

כוכבי ממשיך עם תיאור צה"ל כתיקון לימי השואה, לימים בהם יהודים לא נרדפים אלא נלחמים ומגינים על עצמם: "צה"ל הוא פני הניצחון. מגן הדוד לא נישא יותר כאות קלון, אלא קבוע בסמל צה"ל כביטוי לעוצמה כשבחזיתו מוצבת החרב, הנשלפת ביום פקודה, פעם אחר פעם, להגנת העם והמדינה. זכינו להשתייך לדור המגן על עצמו בכוחות עצמו".

כמו כן התייחס הרמטכ"ל לעובדה כי בימי הקורונה נמנעים השנה מלהיפגש עם הניצולים הנמצאים בקבוצת סיכון, ולכן לא יערכו טקסים: "המציאות הנוכחית לא מאפשרת לנו להיפגש עם הניצולים, לתמוך בהם, ולשאוב מהם השראה ועוצמה. בעת הזו משימתנו היא לשמור עליהם. במסגרת המאמצים של צה"ל אנו דואגים גם להם. תמיד נזכור אותם - את החיים שבנו מחדש, את היישובים שייסדו, את המסורת ששימרו ואת הדבקות בזהות היהודית.

"נמשיך את דרכם ונעמוד על המשמר, כדי שלעולם לא נהיה נתונים לחסדיו של איש. נוסיף לספר את סיפורם, נבטיח שעדויותיהם יהדהדו לעד, וננצור בליבנו את אלו שנפלו קורבן לרשע הצרוף של הצורר הנאצי. הזיכרון הוא מקור לכוח, לרוח ולערכים".  

פקודת היום של הרמטכ"ל

פקודת היום של הרמטכ"לצילום: דובר צה"ל