"התביישתי במשפחה שלי": נכדי הנאצים שהגיעו להשתתף בטקס יום השואה

טקס מרגש במיוחד התקיים בעדי נגב נחלת ערן, כפר שיקומי לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בטקס השתתפו נציגי הארגון הגרמני MARCH OF LIFE, בהם חברים צאצאים של קצינים נאצים שהגיעו להתנדב בכפר ולהילחם באנטישמיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/21 15:39 כו בניסן התשפא

"התביישתי במשפחה שלי": נכדי הנאצים שהגיעו להשתתף בטקס יום השואה
צילום: ירין גז

הבוקר (ה') במסגרת יום השואה התקיים טקס מרגש במיוחד בעדי נגב נחלת ערן. הטקס אורגן בשיתוף הארגון הגרמני MARCH OF LIFE שבמסגרת פעילותו מתנדבים בכפר, הפועל למען אנשים עם מוגבלויות, צאצאים של מי שהיו חיילים בצבא הנאצי בתקופת מלחמת העולם השנייה. הפעילות מתקיימת בשיתוף משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים במסגרת תכנית מתנדבי חו"ל (vois), המביאה לישראל כ-800 מתנדבים בשנה. 

בטקס המרגש כיבדו בנוכחותם שורדי שואה, יו"ר עמותת עדי האלוף במיל חתן פרס ישראל  דורון אלמוג, שי חג'ג' יו"ר המועצה האזורית מרחבים, ואלישה יעקבי , מייסדת עמותת שם ונר, ושותפה בהקמת הכפר, ודר ג'ורג' וולנדי, סגן שגריר שגרירות גרמניה בתל אביב. כזכור, "עדי נגב – נחלת ערן", הינו כפר שיקומי המציע בית חם לתינוקות, ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה, מומים גנטיים ובעיות פיזיות מורכבות.  

מתוך הטקס

מתוך הטקסצילום: ירין גז

הטקס נפתח עם דבריו המרגשים של דורון אלמוג האלוף במיל' ויו"ר עמותת עדי נגב נחלת ערן, "אם ערן בננו היה נולד בגרמניה בשנת 1933 עם אותה מוגבלות שכלית, סביר להניח שהיה מוצא להורג על פי הוראת טי 4 אקציה כבר בראשית מלחמת העולם השנייה. רוחו של ערן בננו, שורה בכל מקום בכפר. רוח של חסד ואהבת אדם. ערן הילד משעולם לא דיבר ולא קרא לי אבא, העניק לנו זכות גדולה לבנות עולם של חסד. זהו חזון הכפר עדי נגב נחלת ערן. חזון המיועד להאיר את העולם באהבה, חסד וטוב כדי למחות כל זכר לתורת גזע אפלה ונוראה. היום הזה, חובה להזכיר לעצמנו שכל בני האדם שווים בזכויותיהם, לא שווים ביכולותיהם. ערבות הדדית ואהבת אדם באים לביטוי בהתייצבות החזקים למען חסרי הישע".

במהלך הטקס בהשתתפות: סטי פייפר, שונה ויטר, ליאו איבי, מהארגון הגרמני MARCH OF 
 LIFEהתוודעו הנוכחים לסיפוריהם האישים של המתנדבים כבני משפחתם של חיילי הצבא הגרמני. המתנדבים סיפרו בהתרגשות על ההחלטה להגיע לישראל ולהתנדב בעמותה הפועלת למען אנשים עם מוגבלויות.  ליאו איבי: "סבא שלי עבד יד ביד עם יחידה מיוחדת של האס אס, עבר בין כפרים והיה אחרי על הרס מוחלט של הקהילה היהודית. כשראיתי תמונות שלו עם התגים ועם הגאווה על מה שעשה, התביישתי שהוא בכלל חלק מהמשפחה לי, קבלתי החלטה להיות פה ולהילחם באנטישמיות"

צילום: ירין גז

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן