לראשונה: טקס יום השואה על אדמת מדינה ערבית

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערך טקס מיוחד והיסטורי בדובאי, בהשתתפות הזמרים הישראלים לואי עלי ואיזי, ובהשתתפות אזרחי איחוד האמירויות. "יש הרבה בורות בעולם בנוגע לשואה, בעיקר במדינות ערב, בעזרת האירוע נתחיל לשנות את זה", אמר מנחה הטקס הישראלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/21 15:35 כו בניסן התשפא

לראשונה: טקס יום השואה על אדמת מדינה ערבית
טקס יום השואה. ארכיון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לצד טקסי הזיכרון שהתקיימו בפתח יום הזיכרון לשואה ולגבורה, טקס מיוחד והיסטורי נערך אתמול (ד') לראשונה אי פעם על אדמת מדינה ערבית, בדובאי, איחוד האמירויות. במהלך הטקס הופיעו הזמר הישראלי-דרוזי לואי עלי והראפר איזי. 

 

בטקס הודלקו 6 נרות לזכר 6 מיליון הנספים, הוקרן סרט הסברה על השואה, והתקיים שיח בנושא זיכרון השואה בעולם הערבי. "יש הרבה בורות בעולם בנוגע לשואה, בעיקר במדינות ערב", אמר יוסף חדאד, פעיל חברתי ישראלי-ערבי שהנחה את הטקס, "בעזרת האירוע נתחיל לשנות את זה".

בשיחה לחדשות 12 סיפר הזמר לואי עלי: "יש לזה משמעות גדולה מאוד בשבילי, זה רגע שלא אשכח. הופעתי לא פעם בטקסי יום הזיכרון, אבל הפעם זה מרגש אותי במיוחד לדעת שבמדינה שעד לא מזמן לא היינו ביחסים איתה, מזדהים איתנו בערב כל כך חשוב".

"השואה הוא אירוע היסטורי וזיכרון קשה שנוגע בכולם, בלי קשר לדת", הוסיף הזמר. "אני מרגיש חיבור לעם ולמדינה שאני גר בה, שחלק מהאזרחים בה הם ניצולי שואה. נולדתי בישראל, שירתי בצבא, ובכל מה שאני עושה בקריירה שלי אני מנסה להביא את החיבור בין שני העולמות".