הרב סתיו השתתף בפרויקט "דורות מאירים": "להנציח בתוך כתלי הבית"

המיזם של יד ושם וארגון צהר, נועד להנכיח את זיכרון השואה לא רק בטקסים הממלכתיים ובמרחב הציבורי אלא גם בבתים הפרטיים של כל אזרחי ישראל. יו"ר ארגון רבני צהר לקח חלק בפרויקט ואמר: " יש להנציח את זכר השואה באותם דרכים בהם מנציחים את החגים על ידי מסורת המתקיימת הורים לילדיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 19:29 כה בניסן התשפא

הרב סתיו השתתף בפרויקט "דורות מאירים": "להנציח בתוך כתלי הבית"
הרב סתיו וניצול השואה ארווין כץ מדליקים נרות, צילום: צילום מסך

יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו לקח חלק במיזם 'דורות מאירים' של יד ושם וארגון צהר והדליק שישה נרות זיכרון לזכר ששת מיליוני הנרצחים בשואה ביחד עם ניצול השואה ארוויץ כץ.

הרב דוד סתיו אמר כי "מטרת המיזם היא שהשואה לא תהיה נוכחת רק במרחב הציבורי בטקסים ממלכתיים ובבגרות בהיסטוריה אלא חלק מכל בית יהודי. יש להנציח את זכר השואה באותם דרכים בהם מנציחים את חג החנוכה וחג הפסח על ידי מסורת המתקיימת בתוך כתלי הבית בין אב לבנו ובין אם לבתה. ניצולי שואה מספרים עד כמה היוזמה הזו נגעה להם ללב. רבים רוצים להתחבר".

כץ, ניצול שואה מהעייריה ויזניץ ברומניה, שאחיו ואחותו נרצחו באכזריות לנגד עיניו, סיפר לאחר הדלקת הנרות לרב סתיו ובני משפחתו את קורותיו במהלך השואה. "אני לא מאחל לאף אחד לעבור את הגיהינום שעברתי בילדותי בשואה", סיפר.

יד ושם וצהר מזמינים את הציבור במסגרת מיזם "דורות מאירים", להדליק בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שישה נרות לזכרם של מיליוני הנספים בשואה, להתכנס יחדיו בני המשפחה, לקרוא את תפילת "אל מלא רחמים" ו/או "נזכור" מאת אבא קובנר ולהצטרף אל מסורת זיכרון השואה והעברתה מדור לדור.

פרויקט "דורות מאירים" מציע מעמד התייחדות אחר ונוסף להנצחת זיכרון השואה בחוג המשפחה, לצד טקסים ועצרות ממלכתיים וציבוריים ולצד פעילויות קבוצתיות שונות. פרטים על המיזם ישנם באתרי האינטרנט של יד ושם ורבני צהר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן