סגור

"דורות מאירים": זוכרים את ששת המיליונים

לעם היהודי מסורות זכירה שונות. מסורות אלה כוללות עשייה פעילה, כך העברת הזיכרון מדור לדור מתקיימת במעשה, באמירה, בתפילה ובשיח. לאחר השואה לקח על עצמו העם היהודי את האחריות להנצחת הנספים ושימור הזיכרון בהווה ולמען העתיד. כחלק ממחויבות זו מקדמים יד ושם וארגון רבני צהר מיזם משותף להבטחת קיום זיכרון השואה בכל בית בארץ ובעולם

חדשות כיפה
יט בניסן התשפא
,
01 באפריל, 2021 15:10
מעמד התייחדות משפחתי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה

מעמד התייחדות משפחתי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורהצילום: יד ושם

יד ושם וארגון רבני צהר מזמינים את הציבור לקחת חלק במיזם "דורות מאירים" ולהדליק בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שישה נרות לזכרם של מיליוני הנספים בשואה. נתכנס יחדיו בני המשפחה, נקרא את תפילת "אל מלא רחמים" ו/או "נזכור" מאת אבא קובנר, נדליק שישה נרות זיכרון, ונצטרף אל מסורת זיכרון השואה והעברתה מדור לדור. 

"דורות מאירים" מציע מעמד התייחדות אחר ונוסף להנצחת זיכרון השואה בחוג המשפחה, לצד טקסים ועצרות ממלכתיים וציבוריים ולצד פעילויות קבוצתיות שונות.
 
יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו אמר: "לאורך הדורות הצטיין העם היהודי בשימור זיכרון האירועים המכוננים של קיומו. זיכרון השואה חיוני למען נשכיל ונפנים לאיזה שפל יכול האדם לרדת כשאינו מחויב לערכי היסוד המשותפים של האנושות. חביב כל אדם שנברא בצלם".
 
מ"מ יו"ר יד ושם, רונן פלוט: "אנו נמצאים בנקודת זמן משמעותית כדור אחרון שיכיר שורדי שואה, ועל כתפינו מוטלת המשימה להעביר הלאה את שראינו, את ששמענו ואת שלמדנו. מעמד ההתייחדות המשפחתי ייטע שורש להנחלת זיכרון השואה בכל בית ויבטיח זאת לשנים הבאות".

01.04.2021

1. תיאולוגית טיטאנו את השואה לשוליים. והיא כל כולה מהתורה (משה אהרון )

יום השואה - בינו שנות דור ודור
דואר נכנס

משה אהרון <hoomoshev@gmail.com‏>
17:10 ‎(לפני 0 דקות)‎
אני

יום השואה - בינו שנות דור ודור. - השואה מהתורה
============================
לא באה מצוות זכירת מצרים ויציאת מצרים .
אלא לכורכה מרור במרור ,ראשית - כאחרית .
יציאת מצרים עם התקומה מאפר השואה האיומה
היא היא : "הרעה של אחרית הימים"
עליה ניבא משה טרם הסתלקותו.
מכאן שמצוות זכירת מצרים .
מושלכת כיום כל כולה
על זכירת השואה והתקומה שבעקבותיה
בלי יישום תשתית רעיונית זו - הלכה למעשה .
אין ולא יהיה כל משמעות תיאולוגית ואחרת לתקומה .
וגם לא יארע הנס הגדול של שכלול התקומה
לכלל גאולת הקץ השלמה.
משה אהרון

דווח על תגובה לא ראויה
01.04.2021

2. הרעה של אחרית הימים [עליה ניבא משה בתורה] (משה אהרון )



הַקְהִילוּ אֵלַי אֶת-כָּל-זִקְנֵי שִׁבְטֵיכֶם, וְשֹׁטְרֵיכֶם; וַאֲדַבְּרָה בְאָזְנֵיהֶם, אֵת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, וְאָעִידָה בָּם, אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ. כט כִּי יָדַעְתִּי, אַחֲרֵי מוֹתִי כִּי-הַשְׁחֵת תַּשְׁחִתוּן, וְסַרְתֶּם מִן-הַדֶּרֶךְ, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם; וְקָרָאת אֶתְכֶם הָרָעָה, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים--כִּי-תַעֲשׂוּ אֶת-הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה, לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם. ל וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה, בְּאָזְנֵי כָּל-קְהַל יִשְׂרָאֵל, אֶת-דִּבְרֵי הַשִּׁירָה, הַזֹּאת--עַד, תֻּמָּם. {ש}

דווח על תגובה לא ראויה
01.04.2021

3. נרפים וחדלים אתם רבני ישראל......... (משה אהרון )

בס"ד.

אין כל משמעות ממשית כיום לחורבן בתי המקדש הראשון והשני לכתחילה נבנו הם לצורך דורות חלשים באמונה והזקוקים כ"קביים" לפולחן של קורבנות.
הנה אם כן,אלה נבנו הם ולתקופה קצובה עד שיתקיים בנו "ומלאה הארץ דעה את ה'..."
ונזכה לקיום הנבואה שבשירת הים : "מקדש ה' כוננו ידיך". [בית שלישי ואחרון]
הנה אם כן ,יש להותיר את יום השואה והגבורה. ולהוסיף עליו מועד דתי :תשעה באב במהדורה חדשה במקום חורבן של אבנים - חורבן של אדם.
ובצד תפילה וקינות עדכניות יש לקרוא בתורה משלהי פרשת וילך ועד סוף שירת הים
כך ניבא משה בתורה על השואה האיומה .
ואשר בפיו היא מכונה :
"הרעה של אחרית הימים" בגינה ובעבורה גם נכתבה שירת האזינו.....

הַקְהִילוּ אֵלַי אֶת-כָּל-זִקְנֵי שִׁבְטֵיכֶם, וְשֹׁטְרֵיכֶם; וַאֲדַבְּרָה בְאָזְנֵיהֶם, אֵת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, וְאָעִידָה בָּם, אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ. כט כִּי יָדַעְתִּי, אַחֲרֵי מוֹתִי כִּי-הַשְׁחֵת תַּשְׁחִתוּן, וְסַרְתֶּם מִן-הַדֶּרֶךְ, אֲשֶׁר צִוִּיתִי אֶתְכֶם; וְקָרָאת אֶתְכֶם הָרָעָה, בְּאַחֲרִית הַיָּמִים--כִּי-תַעֲשׂוּ אֶת-הָרַע בְּעֵינֵי יְהוָה, לְהַכְעִיסוֹ בְּמַעֲשֵׂה יְדֵיכֶם. ל וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה, בְּאָזְנֵי כָּל-קְהַל יִשְׂרָאֵל, אֶת-דִּבְרֵי הַשִּׁירָה, הַזֹּאת--עַד, תֻּמָּם.

דווח על תגובה לא ראויה
05.04.2021

4. הלקח מהשואה (משה אהרון )

הלקח של השואה להנחיל לעולם
את ערך קדושת החיים בכלל
ודוק חייו של כל אדם באשר הוא אדם.
זו גם משמעות המושג האלמותי :
"צלם אלוהים".
אלוהים חיי רק אם יציר לא מושחת.
שלפיכך נקרא "צלם".
ערך זה הנחילה לנו התורה כדלהלן :
"העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ. החיים והמוות נתתי לפניך, הברכה והקללה. ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך"

הבחירה בחיים איננה רק הבחירה בחיים שלך,
אלא בחיים בכלל כמושג כולי ומחלט
החיים של כלל האדם והבריאה.
זו ורק זו קדושת החיים
לכן גם נקראו השמיים והארץ כמעטפת כולית
לעדות, וגיבוי לגלם את מכלול הפרספקטיבה כאמור.
וכן ,רק זה יבטיח את חיי האדם ואת דורותיו לעתיד
כמודגש בסיפא : "למען תחיה אתה וזרעך"
. משה אהרון

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

אבו מאזן צילום: פלאש 90

איך ישראל יכולה לצאת מפלונטר הבחירות ברשות הפלשתינית?

קרא עוד