גזענות ! (אגדה אורבנית)

כל העיירה סבלה מנחת זרועו, הוא היה הבריון של העיירה, מפר חוק סידרתי . ביחוד התאנה למשפחת מהגרים יהודית בשם יעקבס. באירוע שלא הוברר עד היום, נעלמה אחת מבנות המשפחה ואסאו נחשד ברציחת אביה. לא היו עדויות ישירות אך כיוון שהעדויות הנסיבתיות היו כה חזקות, נכנס אסאו לכלא הפדרלי ל 20 שנה

חדשות כיפה יגאל כנען 15/04/15 15:52 כו בניסן התשעה

גזענות ! (אגדה אורבנית)
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בעיירה קטנה ושמה ליטל-רוק אלבמה, ארה"ב גר בתחילת המאה ה 20 אחד שנשא את השם המוזר עסאו טוט. כל העיירה סבלה מנחת זרועו, הוא היה הבריון של העיירה, מפר חוק סידרתי . ביחוד התאנה למשפחת מהגרים יהודית בשם יעקבס. באירוע שלא הוברר עד היום, נעלמה אחת מבנות המשפחה ואסאו נחשד ברציחת אביה. לא היו עדויות ישירות אך כיוון שהעדויות הנסיבתיות היו כה חזקות, נכנס אסאו לכלא הפדרלי ל 20 שנה, והעיירה נשמה לרווחה.

20 שנה מאוחר יותר יצא אסאו מן הכלא. הוא היה אדם אחר. בכלא הוא "נולד מחדש" לנצרות. הוא סבב בעיירות והטיף למלכות השמים על סמך סיפורו האישי. כוחות האישיות שלו עשו את שלהם ועד מהרה התקבצה סביבו קבוצה. הוא הקים קהילה בליטל רוק. שיטתו הייתה קיצונית וטהרנית: העולם הזה כולו חטא. אכילת בשר היא רצח. עשיית עסקים היא סובלימציה של רצח. הפתרון בחיי קונטמפלציה ורוח.

ביחוד סבלו ממנו משפחת יעקבס, שבינתיים עשו חייל מניהול הבנק המקומי וזיכיון על מסעדת ה"מקדונלד". משפחת יעקבס, טענו בכת, מסמלת את כל הרוע שבעולם, מעכבת את ביאתו השניה של ישו. בראיון עיתונאי נשאל דובר הכת על השנאה הזו. "חלילה מלדבר על שנאה. כולנו אהבה." ענה. "ראשית, אנחנו מפעילים קרן יהודית, למען אלה שלא ראו את האור. היא נקראת קרן Livni. ראשי תיבות Little rock Vote New Israel Fund ."זו אהבה", המשיך," אהבה של אחים, אנו רק רוצים לגאול אותם, להוציא מהם את הרע". "

"ומה בדבר כך שבכל העולם מנהלים עסקים ואוכלים בשר ?" שאל המראיין. "שטויות, העולם חי בבערות, ותפקידנו לשרש את מקורות הרוע, כמו יעקבס". כיוון שהכת עזבה במנוחה את יתר נציגי מגזר הבנקאות והבשר, אף אחד לא פעל נגדם. "שטויות, עדיף שהוא יפעל בקרב הנוער בחינוך ומוסר, ראיתם איך הכנסייה שלו מלאה בימי ראשון ?".

הסיפור כמובן, לא היה ולא נברא. משל היה. אחד הדברים הברורים במשל שבדמות ששמה אסאו טוט דבר לא השתנה. שלילת העולם הזה, חוסר האנושיות, שאיפת הרצח - כל אלה עברו סובלימציה, והם עכשיו מסוכנים הרבה יותר: כלליים יותר, משפיעים יותר, מגובים על ידי החברה, ומפעילים דה לגיטימציה מתמדת נגד אויביהם.

האנטישמיות היא עמדה מאד ותיקה. היא קיימת למעשה מאז שקם עם ישראל. בתחילתה היא הייתה מאד ישירה. פשוט להרוג. עם השנים נעשתה יותר ויותר מתוחכמת: היא תשאף להרוג את היהודים בשימוש בתורת הגזע. ובהמשך, בימינו, בשלילת תורת הגזע.

תורת הגזע נוסדה במאה ה 17 או שמא במאה ה 18, בתור בת בלתי מזיקה של הגיאוגרפיה והאנתרופולוגיה. היא נוסדה מרגע שהאדם האירופאי בקש לתאר את אופי האנשים שפגש במסעות החקר שלו, ועשה זאת על פי חיצוניותם.

במאה ה 19 עבר התחום "טוויסט" חכם ומסוכן יותר. הוגי דעות של התרבות בקשו לאפיין צורות התנהגות, השקפות עולם ומוסר ע"פ הגזעים. הם שייכו, איך לא, את האירופאיות בראש הפירמידה, ואת הפראים בתחתיתה.

היו במאה ה 19 כאלה "שעברו את הגבול": דמויות כמו יוסטון סטיוארט צ'מברליין, גובינו ולגארד. הם תפרו את השקפות העולם הדתיות, חברתיות שלהם, לתמונה הוליסטית של "טובים" ו"רעים". הנוצרים הם ה"ארים", היפים, הטובים והנאורים. היהודים הם הגזע הנחות, הרע והמכוער.

גרמניה והיטלר של המאה ה 20 קפצו ראש לגיהנום: או שאין אלוהים בכלל, או שתפקידו לא ברור, ועלינו למלא את מקומו, בהנדסה חברתית. הם נשענו על כתבי ה"גזענים" שלא התכוונו לכך כלל וכלל. (קוריוז מעניין, היטלר פגש את ה.ס. צ'מברליין וחלק לו כבוד רב). ה"גרמנים" הם הגזע העליון, הם נועדו לשלוט על העולם, וצריך ("לעשות, אך להסתיר את זה") לשעבד או להשמיד את היתר.
ביחוד את מי ששם את ערך התורה , המוסר והמצפון בראש מעייניו. היהודים.

הסוף ידוע. במחיר של כמה עשרות מילוני בני אנוש ( אצל הגרמנים אין מספרים קטנים יותר ) דוכאה הרצחנות הגרמנית בין השנים 1940-1945, ואסאו נכנס לכלא.

בני ישראל בנו את מדינתם הקטנה במזרח התיכון, בכלים של לאומיות. מלחמה, גירוש, חוקים, העדפות, שלטון על מיעוטים. בקיצור. כל מה שבנה כל מדינה באירופה ובכל מקום אחר.

וזה הצליח ליהודים. . וזה התחיל להיות מסוכן. אף אחד, חוץ מהקב"ה וכמה מאוהדיו, התכוון שזה יצליח.

"אימפריאליזם!" צווחה ברית המועצות (22 מיליון קילומטר רבוע).

"רצחנות!" צווחה גרמניה ה "אחרת" ( אחראית 80 מיליון קרבנות במאה ה 20 ).

"שיעבוד מיעוטים!" צווחה צרפת ( שלטה על גסקונים, ברטונים, פרובנסלים, נורמנים, בורגונדים, אקווטנים..שלא לדבר על ויאטנמים, סנגלים, מאלינזים, פולינזים...)

"קולוניאליזם" צווחה בריטניה, שעשתה את עושרה משלטון על 1/3. כן שליש מכדור הארץ.

אבל זה לא עבד מספיק. אז ייסדו מחלקה יהודית, שתכיר את נפש הקרבן, ותשלים את העבודה. "פשוט מאד" אמר היועץ הישראלי ( 10,000 יורו לחודש). תאשימו אותם במה שעשו להם. זה עובד מצויין.

"אבל זה יהיה מגוחך", מלמלה אינגה הס, נציגת מועצת הכנסיות הלותרנית של בדן וירטמברג, נאשים אותם ב...ב... גזענות ?

בדיוק, אמר אליהו יער, טייס הקרב לשעבר. לא נעים אבל אתם לימדתם אותנו. עמדה שחוזרים עליה פעמים רבות מספיק הופכת לאמת. היהודים הם הנאצים. הערבים הם היהודים. וכל מעשה לאומי נגדיר כ"גזענות".

תפרט, אמרה אינגה בהתעניינות:

פשוט מאד. הקמת מדינת ישראל היא הליך גזעני, חוק השבות גזעני, מדינת לאום היא מושג גזעני, ייהוד הגליל הוא מושג גזעני, שלטון על מיעוטים הוא גזעני, ימין ישראלי היא עמדה גזענית, כל מניעת הגירה היא גזענית, כל העדפה שלטונית את הלאום היהודי היא גזענות, כל התנחלות היא גזענית, כל אמירה כללית היא עמדה גזענית. שלא לדבר על הנגזר מזה: כל מי שפועל לטובת ישראל הוא ממשיך של הנאצים, ומי שפועל לטובת הערבים הוא "נפש יהודי". נראה לך שאחרי כל זה תישאר מדינת לאום יהודית ?

אתה חושב שזה יעבוד, שאלה אינגה בפקפוק ?

את יכולה לסמוך עלינו, ענו אהרון ודורית מהאגף המשפטי במחלקה היהודית. אנחנו ואתם חולקים את אותם ערכים ואותן מסקנות מהשואה, הפתרון לאדם הוא רק ליברליזם נאור.

בדרך למכונית אמרה אינגה לקתרין אשטון, איך אומרים את המילה הנפלאה הזאת ? ... Gaz'anut. נראה לי שהיא תעשה לנו את העבודה. וחוץ מזה. את לא שמעת משהו מוזר בפגישה ?

"מה ?", שאלה אשטון בחיוך

"צחוק, צחוק אדיר. ישבנו 10 אנשי מוסר, טכנוקרטים ואינטלקטואלים קודרים בחדר ממוזג, על קרואסנים, במכון ירושלמי, ואני שמעתי כל הזמן צחוק אדיר. אדיר ואכזרי ממלא את החדר... בגלל זה יצאתי לשירותים באמצע הפגישה. פשוט לא יכולתי להתאפק. ולא, לא היה מובן לי וכל כך לא שייך. צחקתי בלי להפסיק".