זיכרון בסלון בבית ראש העיר ירושלים

אהרון וינקוביץ ואהרון וויס, שני ניצולי שואה, התארחו בביתו משה ליאון וסיפרו את התלאות שעברו באירופה של גרמניה הנאצית. ליאון: "חובתנו היא לנצור את סיפורי הזוועות, להעבירם מדור לדור ולהוקיר בכל רגע נתון את מדינתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/19 11:41 כז בניסן התשעט

זיכרון בסלון בבית ראש העיר ירושלים
הניצולים עם ליאון בביתו, צילום: דוברות ראש העיר ירושלים

פרויקט זיכרון בסלון הגיע אמש (ד') לסלון ביתו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שאירח שני ניצולי שואה שהעידו על סיפורם בשואה.

אהרון וינקוביץ ואהרון וויס התארחו בביתו של ליאון ורעייתו וסיפרו לו על התלאות שעברו בתקופת שלטון גרמניה הנאצית ברחבי אירופה.

ליאון ורעייתו עם הניצולים

ליאון ורעייתו עם הניצוליםצילום: דוברות ראש העיר ירושלים

ינקוביץ, שניצל מהגטו במולדובה, עלה לארץ והיה אחד מחבריה הראשונים של בוני הארץ. וויס, יליד פולין, ניצל לאחר שהתחבא במהלך המלחמה עם בני משפחתו בתוך קיר כפול שהוריו בנו, ובעזרת שכנתם שהסתירה את כל בני המשפחה מהנאצים.

"זיכרון בסלון הוא פרויקט מבורך ובעל משמעות ערכית גדולה", אמר ליאון שהוסיף כי "השנה החלטנו אני ורעייתי לקחת חלק בפרויקט ולפתוח את סלון הבית הפרטי שלנו לטובת הפרויקט. מעל שעתיים ישבנו כולם והקשבנו בקשב רב לסיפורים של ניצולי השואה שהסכימו להגיע אל ביתי ולספר לנו את סיפורם המרתק. חובתנו היא לנצור את סיפורי הזוועות, להעבירם מדור לדור ולהוקיר בכל רגע נתון את מדינתנו.  יהי זכרם ברוך של ששת המיליונים. נזכור ולא נשכח".