ה"אינסטגרם של השואה" זוכה לתפוצה אדירה

"הסטורי של אווה" פרויקט אינסטגרם המעביר באמצעות סרטונים ברשת החברתית את קורותיה של ילדה בתקופת השואה, הגיע תוך 14 שעות למעל 100 מיליון צפיות ברחבי העולם, ומתקבלות פניות לתרגמו לעשרות שפות שונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/19 09:22 כז בניסן התשעט

ה"אינסטגרם של השואה" זוכה לתפוצה אדירה
הערוץ של אווה באינסטגרם, צילום: צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם

יום השואה באינסטגרם. פרוייקט "הסטורי של אווה", המעביר באמצעות סרטונים ברשת החברתית אינסטגרם, את קורותיה של ילדה בתקופת השואה בשם אווה (המגולמת על ידי השחקנית מיה קוויני), וזכה לביקורות ולהד רב עם הפרסום אודותיו, זוכה ב-14 השעות הראשונות מאז עלה לאוויר לתפוצה מסחררת.

על פי יוזמי ומפעילי הפרויקט, למעלה ממאה מיליון צפיות נרשמו לעמוד מאז עלה לאוויר וכ-3 מיליון ישראלים נכנסו לפרופיל. המונח "eva story Instagram" - שלא היה קיים עד לפני כשבועיים וחצי, רשם מעל ל-200 מיליון חיפושים במנוע החיפוש גוגל, וכחמישים מדינות ברחבי העולם סיקרו את הפרויקט. בשעות האחרונות נרשמו בקשות לתרגום הסרטונים לעשרות שפות. את הפרויקט שיתפו בין היתר, בחשבונות הרשתות החברתיות שלהם, ראש הממשלה נתניהו, הבית הלבן וידוענים רבים ברחבי העולם.

יוזמי הפרויקט הם היזם הישראלי מתי כוכבי וביתו מיה כוכבי, והוא מבוסס על יומן אישי שהשאירה אחריה אווה היימן בת ה-13, נערה יהודייה שחיה בתקופת השואה ונרצחה על ידי הנאצים. היומן עובד לתסריט שהופק על ידי צוות של למעלה מ-400 מפיקים, שחקנים וניצבים, אשר שיחזרו את חייה של אווה היימן. הצילומים לפרויקט התקיימו בעיר לבוב שבאוקראינה, ועל פי פרסומים עלות ההפקה הגיעה למיליוני שקלים, שמומנו מקרן של ניצול השואה יונה ויזנטל.