חוגגים מהבית: אירועי יום העצמאות 2020

בצל מגפת הקורונה, יתקיימו היום אירועי יום העצמאות ללא קהל. בית הנשיא עם חגיגות יום העצמאות, חידון התנ"ך מהשגרירויות וטקס הענקת פרסי ישראל המצומצם - כולם ישודרו בשידור חי בכיפה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/04/20 09:02 ה באייר התשפ

חוגגים מהבית: אירועי יום העצמאות 2020
חידון התנ"ך, צילום: פלאש 90

"כל ישראל מירושלים" - המשדר המסורתי מבית הנשיא. 11:00-10:00

בית הנשיא יארח את חגיגות העצמאות עם המשדר המסורתי "כל ישראל מירושלים". השנה, בשל משבר הקורונה, יתקיים האירוע ללא קהל: התזמורת לא תופיע, לא תתקיים הענקת אותות לחיילים המצטיינים, אישי ציבור ובהם ראש הממשלה והרמטכ"ל לא יגיעו אף הם.

זו השנה השלישית ברציפות שמנחת המשדר תהיה רותם אבוהב. המשדר מבית הנשיא יעמוד בסימן ההוקרה לצוותי הבריאות, ההצלה והביטחון ולדור המייסדים של מדינת ישראל. המשדר יכלול את ברכתו המיוחדת של הנשיא ראובן ריבלין; שיחה אישית של אבוהב עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי; ביצוע חדש ומשותף של הנשיא יחד עם הזמר עידן עמדי ואזרחי ישראל ל"שיר השיירה"; ציפי שביט תופיע במערכון מיוחד; יוני רכטר יופיע בקטעי נגינה נדירים; עוד יופיעו: אביהו מדינה, גילה אלמגור, ליא קניג, מרים זוהר, טל פרידמן, שני כהן, אבי נוסבאום, איציק כהן ורבים נוספים; התזמורת הפילהרמונית הישראלית תחתום את המשדר בנגינת התקווה.

 

חידון התנ"ך. 11:00

על אף משבר הקורונה, במשרד החינוך ממשיכים את המסורת וחידון התנ"ך העולמי יתקיים בהתאם להנחיות הממשלה. את החידון ינחה ד"ר אבשלום קור והוא יצולם באולפני פתח תקווה, ללא קהל. המתמודדים שאינם מישראל, יתייצבו כל אחד בשגרירות ישראל בארץ מגוריו, ומשם ישיבו על השאלות באמצעות לוויין. שלושת המתמודדים מישראל ישבו על הבמה רחוקים זה מזה, אבשלום קור יעמוד לצידם. שלושה שופטים בלבד יבחנו את המתמודדים. 

בשל המצב, בוטל מחנה ההכנה החווייתי למשתתפים, שבמסגרתו הם מטיילים במקומות המופיעים בתנ״ך. בחידון ישתתפו 16 מתמודדים, בהם ארבעה ישראלים, כאשר על פי התקנון, שניים מהם מבתי ספר ממלכתיים ושניים מבתי ספר דתיים. לאחר שבמשך שנים יו"ר השופטים היה יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין - השנה יתפוס את מקומו יו"ר הכנסת הנכנס, ח"כ בני גנץ.

 

טקס הענקת פרסי ישראל. 20:00-18:45

טקס הענקת פרסי ישראל יתקיים גם הוא ללא קהל בשל נגיף הקורונה, והוקלט מראש.

מדי שנה בשנה מגישות וועדות השופטים לשר החינוך את המלצתן להענקת הפרס בתחומים שונים ומגוונים בהווית העשייה והיצירה בישראל.
הזוכים הם אזרחי ישראל - יחידים, או במקרים חריגים שותפי הישג שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בישראל.