טקס יום העצמאות - צפו בהצצה לחזרות בהר הרצל

חגיגות יום העצמאות יתקיימו בצל משבר הקורונה, ולכן הטקס המסורתי יצולם מראש, ולראשונה לא ישודר בשידור חי. רגב: "הטקס הזה הוא אחד הטקסים המרגשים שאני הובלתי בחמש שנים האחרונות". אברהם טל וזהבה בן יבצעו ביחד את השיר 'מחכה', מסבירים לחדשות כיפה מדוע נבחר השיר: "זה שיר תפילה לימים טובים יותר"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/04/20 21:42 כח בניסן התשפ

טקס יום העצמאות - צפו בהצצה לחזרות בהר הרצל
זהבה בן ואברהם טל בחזרות לטקס יום העצמאות , צילום: כיפה

יום העצמאות בצל הקורונה חייב את הפקת טקס יום העצמאותלהיערך מחדש ובאופן מיוחד. השנה הטקס לא ישודר בשידור חי וללא קהל, אלא יצולם מראש על פני חמישה ימים. שרת התרבות והספורט מירי רגב קיימה תדרוך מיוחד לעיתונות לקראת אירועי יום העצמאות והסבירה את התחושות: "אתה רואה את ההר הזה ריק אבל ראיתי את העוצמה". 

"הטקס הזה הוא אחד הטקסים המרגשים שאני הובלתי בחמש שנים האחרונות", אמרה רגב, "בכל שנה כשאני ניגשת לטקס הזה אני ניגשת אליו בהתרגשות בהתרגשות גדולה מתוך ממלכתיות גדולה כדי לראות איך אתה מביא לידי ביטוי את היופי ואת המגוון בחברה הישראלית"

השרה סיפרה שדווקא השנה היא חשה התרגשות מיוחדת: "כשנכנסתי לכאן ביום ראשון בתחילת החזרות של חנן בן ארי, נכנסתי לכאן והייתה לי איזו צביטה בבטן, כי פתאום אתה רואה את ההר הזה ריק אבל ראיתי את העוצמה". "נכון לא יהיה קהל", נכון לא יהיו כאן דגלנים, נכון לא יהיו כאן רקדנים, אבל זה יהיה טקס לתפארת מדינת ישראל. טקס עוצמתי שבאמת לא ראינו כזה. כן, זה אחר זה שונה"

"מה שחשוב הוא שבסוף התוצר יהיה מדהים ולתפארת המדינה ובעיקר ישמח את אזרחי מדינת ישראל שעדיין יושבים בבידוד פיזי אחד מהשני בגלל משבר הקורונה" סיכמה רגב.

הזמרת זהבה בן והזמר והיוצר אברהם טל יבצעו ביחד  את השיר 'מחכה', שכתבה ריטה והלחין עידן רייכל. השניים סיפרו לחדשות כיפה כי השיר נבחר כי הוא מתאים לתקופה: "זה שיר תפילה, שמתאר מצב לא קל". 

צפו בחזרות לטקס: