נתניהו: "המילה העברית הטובה ביותר בעיניי היא 'כיפה'"

צפו: מנחת טקס החיילים המצטיינים שאלה את ראשי המדינה מהי המילה הכי ישראלית בעיניהם. ראש הממשלה בחר את המילה כיפה, והסביר: "יש לה משמעות כפולה. כיפת ברזל והגנה, בשילוב עם אמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/19 13:08 ד באייר התשעט

נתניהו: "המילה העברית הטובה ביותר בעיניי היא 'כיפה'"
טקס החיילים המצטיינים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה נתניהו הסביר בטקס לחיילים המצטיינים, שהתקיים הבוקר (ה') בבית הנשיא, מדוע המילה 'כיפה' הכי ישראלית בעיניו: "יש לה משמעות כפולה. כיפת ברזל והגנה, בשילוב עם אמונה". 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח את אירוע חגיגות העצמאות ה-71 - זו השנה החמישית ברצף. במהלך החגיגות התקיים טקס לכבוד 120 החיילים המצטיינים. בין אורחיו של הנשיא: ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "ברגעי מבחן אנחנו ביחד. בשבועות האחרונים כשהחזרנו את גופתו של זכריה באומל לקבר ישראל וראית את הביחד בעוצמה אדירה. זאת האחווה והרעות שבאים לידי ביטוי". נתניהו ציין גם את המנהג למחוא כפיים בנחיתה בנתב"ג: "אין דבר כזה בעולם. יש תחושת אחדות והזדהות וזה דבר שהוא עמוק. הערבות ההדדית לכל אחד ואחד באה לידי ביטוי גם היום".

הרמטכ"ל כוכבי סיפר: "ישראלים לא מקבלים שום מצב כמצב סופי. אדם מגיע לחברה והוא רוצה לשפר. מפקדי יחידות שמקבלים חיילים יש להם תמיד רעיונות איך לעשות את הדברים שונה. אנשים לא זורמים עם החיים אלא משפיעים עליהם".