חתן התנ"ך העולמי: יונתן ויסמן מירושלים

חתן חידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשע"ט הוא יונתן וייסמן, מירושלים, תלמיד ישיבת 'דגל ירושלים' בנחלים. למקום השני הגיע בנימין כלחמירו, תלמיד ישיבת קושנר בארצות הברית

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/19 11:31 ד באייר התשעט

חתן התנ"ך העולמי: יונתן ויסמן מירושלים
חידון התנ"ך, צילום: Shlomi COhen/FLASH90

יונתן ויסמן הוא חתן התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשע'ט. יונתן ויסמן לומד בדגל ירושלים נחלים, במקום השני זכה בנימין כלחמירו לומד בישיבת קושנר בארצות הברית. במקום השלישי זכה ירין בר לומד במקיף ז' רביבים במקום הרביעי זכה אדר גלר לומד בישיבת 'נועם' ירושלים.

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי התקיים היום (ה') בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, יושב-ראש הסוכנות היהודית מר יצחק (בוז'י) הרצוג, יושב-ראש הקרן הקיימת לישראל מר דני עטר, מנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבואב.

חידון התנ"ך נועד ללכד את העם היהודי בישראל ובגולה סביב ספר הספרים, שורש הזהות היהודית וערכיה. לשלב הגמר העפילו 16 מתמודדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 74 משתתפים ממעל 30 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, דרום אפריקה, פנמה.

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, אמר לפני החידון: "התנ"ך הוא עֶרֶשׂ לידתה של התרבות היהודית, וכור מחצבתה של החברה הישראלית. המשרד מיישם תכנית חדשה להוראת התנ"ך, כדי לחבר את התלמידים לאוצר הערכי-תרבותי שגלום בספר הספרים, ומקדם שלל פעולות כדי להנגיש באופן חוויתי את תכניו, ובכלל זה טיולים ברחבי הארץ – בעקבות סיפורי התנ"ך. אנו מברכים את כל משתתפי חידון התנ"ך העולמי, שהגיעו לכאן מכל קצוות תבל, ומקדמים בברכה את המסר המרכזי שעולה מהחידון, ומלווה השנה את כל מערכת החינוך: שומרים על האחדות, שומרים על הייחודיות. חג עצמאות שמח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן