צפו: טקס הוקרה לחיילים המצטיינים בבית הנשיא

120 חיילים יקבלו אותות הצטיינות מהנשיא על תרומתם יוצאת הדופן לצה"ל ולמדינה. זו היא הפעם עבור רובי ריבלין בטקס, ישתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי ויופיעו בפני החיילים אליעד נחום ואסתר ראדה במופע מחווה לאביהו מדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/21 09:16 ג באייר התשפא

צפו: טקס הוקרה לחיילים המצטיינים בבית הנשיא
צילום: דובר צה"ל

כבכל יום עצמאות הנשיא ראובן (רובי) ריבלין מעניק אותות ל-120 חיילים וחיילות שנבחרו על יפי מפקדיהם על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן. זוהי השנה האחרונה בה יקיים הנשיא ריבלין את הטקס, עקב סיום כהונתו בקיץ הקרוב לאחר 7 שנים בתפקיד.

חלקו הראשון של המשדר בהנחייתה של רותם אבוהב הוקלט מראש בשל הנחיות המאבק בקורונה. במשדר משתתפים הזמרים אליעד נחום ואסתר ראדה, והוקדש בו קטע הצדעה מיוחד ליוצר אביהו מדינה. יחד איתם חוגגים לצד נשיא המדינה גם ישראלים מכל קצוות הארץ בהצדעה מיוחדת למתנדבים, צוותי החינוך והצוותים הרפואיים.

חלקו השני של המשדר יועבר בשידור חי מגינת בית הנשיא ובמהלכו יתקיים טקס חלוקת תעודות ההצטיינות ל-120 החיילות והחיילים המצטיינים. במסגרת הטקס יישאו דברים כבכל שנה נשיא המדינה, הרמטכ"ל ונציג החיילים המצטיינים. 

מדברי נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין:  "רוח השליחות, האמונה בצדקת הדרך, והשבועה להגן על המדינה היהודית והדמוקרטית להגן על הבית, הרוח הזאת עוד נושבת בנו. אתם הרוח הזאת. אתם המצפן, אתם הדגל. על ההקרבה, על המקצועיות, על הדוגמא והמופת שאתם משמשים לכולנו. באופן אישי ביותר, אני מבקש לומר תודה. תודה על הבטחון שאתם מספקים לנו, תודה על הגאווה שאתם מסבים לנו, על האמונה שאנחנו חזקים, שאנחנו יכולים לכל אתגר. תודה על שנתתם לנו, היום, 120 סיבות לשמוח".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "המפגש הנוצר בין חיילים במסגרת השירות בצה״ל מחזק גם את הממלכתיות הישראלית המהווה נכס אסטרטגי למדינה. בזכותה התלכדנו, בזכותה בנינו בית לאומי ובזכותה אנחנו כאן. אבל סכנה חדשה מאיימת על הנכס הזה. המהפכה הדיגיטלית שהביאה לעולם ברכה רבה נושאת עימה גם השלכות לא מתוכננות. מדובר אמנם התופעה עולמית, אבל לא מדובר בגזרת גורל - אנחנו בצה״ל חייבים להיות שונים. צה״ל ששומר על ביטחון ישראל, ימשיך לשמור גם על נכס הביטחון הלאומי שנולד במהפכה הציונית - ממלכתית".