יום העצמאות ה-73: חמישה דברים שחשוב לקחת למנגל

המצווה העיקרית ביום חגה של המדינה הוא מזבחות ה"על האש" בבתים ובפארקים. כדי שחווית הארוחה תעבור בצורה הטובה ביותר, הכנו עבורכם את רשימת הדברים שחשוב לקחת לבד ממנגל ובשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/21 07:24 ג באייר התשפא

יום העצמאות ה-73: חמישה דברים שחשוב לקחת למנגל
צילום: shutterstock

יום העצמאות ה-73 הגיע, ובעוד מספר רגעים יעלו אזרחי ישראל לרכביהם ויצאו אל הפארק הקרוב על מנת להתחיל במצוות היום - המנגל. כדי להגיע בזמן ולתפוס מקום טוב על הדשא, רבים מאיתנו ממהרים וזוכרים לקחת רק את הדברים העיקריים, המנגל והבשר. כדי לשפר את חווית ה"על האש" הכנו עבורכם רשימת דברים שחשוב לקחת כדי שקיום המצווה יעבור בנעימים ובלי תקלות.

חומר דליק 

צילום: shutterstock

אנשים מגיעים לפארק והם רעבים, אין להם כוח להמתין זמן רב עד שהבשר יהיה מוכן. אז כדי להימנע מעוד אלתור של טישו או זרדים ועלים שמוצאים, זכרו לקחת מראש חומר דליק נורמלי. מצד שני היזהרו שלא להשתמש בו יתר על המידה גחלים רטובים בחומר יכניסו טעם לווי לבשר שלכם, לכן חשוב לזרז תהליכים אבל לא להיות פירומנים. 

בקבוק מים 

צילום: shutterstock

כמו שחשוב להיערך לפתיחה של הקרבת הקרבנות, חשוב להיערך לסיום ולכן חשוב שיהיה ברשות המקריב אמצעי כיבוי. חשוב להקצות מראש בקבוק שנועד אך ורק לכיבוי, לעיתים קשה למצוא מקור מים זמין ולכן יש להקצות אחד כזה מראש. על הבקבוק להיות לפחות בגודל של ליטר וחצי ומלא, טוב אם תדאגו לשניים, אף אחד לא רוצה להיות אחראי לשריפה בגלל כמה פחמים שלא וידאו שהם כבויים דיו. מומלץ לדאוג גם לבקבוק נוסף כדי להרטיב את הגרון, בכל זאת מדובר בפעולה חמה ומלווה בעשן, לכן חשוב לדאוג לשתייה קרה לאמון על הבשר.

מוזיקה   

צילום: shutterstock

מי שנבחר בדרך כלל להכין את המנגל, נגזר עליו יום של בדידות, הביקורים היחידים שהוא זוכה זה רק אם מישהו מעוניין לגנוב קבב לפני שיוגש לכולם. כדי ליצור בידור אישי מומלץ להיערך מראש עם פליילסט אהוב, או להתחבר לרדיו ולדאוג לרמקול נייד. זה שנבחרת להכין את המנגל אין זה אומר שאתה לא יכול להינות קצת ולשמוע קצת מוזיקה. חשוב לציין שאם מישהו רוצה להאזין למשהו אחר הוא חייב לבקש רשות מהמקריב אישור. רוצים להחליט מה שומעים? תכינו גם את האוכל, זו זכות בסיסית השמורה למי שלא יכול לשבת בנחת ולשוחח עם חברים ומשפחה.

מחמם אוכל נייד

צילום: shutterstock

האכילה ביום העצמאות נעשית בשטח הפתוח, ונעשית בשלבים, בעיקר כי האוכל מתקרר במהירות. לכן רכשו מחמם אוכל נייד, הניתן להשיג בכל חנות של כלי בית, ודואגים לשני נרונים. מדובר בכלי פשוט שלא מסתמך על חשמל אבל ישדרג לכם את הארוחה. זה הסוף לאכילה מהמנגל לפה ואכילה מהירה, מלאו את התבנית בכל טוב הבשר תוך כדי שהוא נשאר חם כשהוא על המחם. כך ניתן יהיה לאכול בנחת כשיש שפע מזון על השולחן, וגם שהאוכל יישאר חם אם תרצו עוד רבע שעה סבב ב' של קבב טעים.

קופסת אוכל סודית  

צילום: shutterstock

אין דבר יותר מתסכל מכך שאתם עמלים על הבשר, ובסוף מגיע איזה חצוף אחד חוטף את הבשר וחוטף. הגיע הזמן שהמנגליסטים ידאגו לעצמם, דאגו לכם לקופסת אוכל סודית והסתירו אותה במקום קרוב אליכם כמו שקית זבל מזויפת או בשקית הפחמים הריקה. ראיתם שעל המנגל יש סטייק אחד שנראה טוב יותר מאחרים? זכותם המלאה שהוא יישמר לכם, אך כדי שלא יגנבו אותם הקדימו לעשות זאת אתם והכניסו בהיחבא לקופסה הסודית. סיימתם להכין את האוכל, שבו בנחת עם הקופסה העסיסית שהכנתם תוך כדי.