עם ישראל חוגג 71 שנות עצמאות

חגיגות יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל הסתיימו בטקס מרגש בהר הרצל. 50 איש מעוטף עזה, משפחת פוגל ומשפחת סולומון הוזמנו לטקס המשואות הממלכתי על ידי ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/19 19:15 ג באייר התשעט

עם ישראל חוגג 71 שנות עצמאות
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

טקס המשואות הממלכתי לכבוד 71 שנות היווסדותה של מדינת ישראל הסתיים לפני זמן קצר בהר הרצל. בטקס השתתפו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ושרת התרבות והספורט, מירי רגב. בין משיאי המשואות ניתן היה למצוא את הבמאי אבי נשר, הזמר יהודה פוליקר, את ד"ר הודיה אוליאל המתמודדת עם שיתוק מוחין, אימהות הנערים - איריס יפרח, בת-גלים שער ורחלי פרנקל, אל"מ במיל' שי סימן טוב, ועוד. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו הזמינו לטקס כ-50 איש מעוטף עזה, משדרות ושדות הנגב, ניצול השואה שאול לובוביץ ממשיאי המשואות ב-'יד ושם', את משפחת פוגל ומשפחת סולומון, את הילד מוישי הולצברג שניצל מהפיגוע בבית חב"ד במומבאי, ואת הנערה מיקה ליפסקר אותה מלווה משפחת נתניהו כבר מספר שנים במאבקה במחלת הסרטן. כמו כן, רה"מ ורעייתו הזמינו לטקס גם את נשיא פרגוואי לשעבר הוראסיו קארטס ובת זוגו.

המיליארדר והפילנטרופ, מוריס קאהן וכפיר דמרי, ממהנדסי החללית בראשית עלו ראשונים להשיא משואה. קאהן הבטיח שחללית 'בראשית 2' תנחת על הירח והמשיך לדבר ללא הטקסט המוכן מראש. בסופו של דבר, שותפו לפרוייקט בראשית ושותפו להשאת המשואה, כפיר דמרי הסביר לקאהן כי עליהם לסיים. 

מוריס קאהן וכפיר דמרי

מוריס קאהן וכפיר דמריצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נשיא המדינה, ראובן ריבלין ברך את המדינה ואמר: "חג שמח. ישראל שלנו - בת שבעים ואחת. מי היה מאמין לפני 71 שנים שבין הביצות יפרחו ערים, ושבין החולות יקומו כבישים ומחלפים. שנוכל לחרוש את הארץ הזו, לאורכה ולרוחבה. כשהייתי ילד אסור היה לנו להניף את הדגל. חלמתי אז על דגל שיתנופף ברוח הירושלמית, חלמנו עצמאות. והיום דגל ישראל מונף בכל העולם ולאחרונה אפילו, ביקר בחלל. בכל שנה, כשאנו חוגגים את עצמאותנו, והדגל עולה לראש התורן, הלב הולם ומתרגש, והעיניים נשואות בציפייה למה שעוד מחכה לנו, כעם וכמדינה.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר הערב: "משיאי המשואות לעולם לא ויתרו. היום הם כאן כדי לכתוב עוד פרק בסיפור של עם ישראל". אדלשטיין הוסיף ואמר "אני קורא לילדים ולילדות, לנערים ולנערות להאמין. להאמין שאתם חלק מהסיפור הזה".

ערב יום העצמאות ה-71 אוכלוסיית ישראל מונה 9 מיליון נפש. 6.697 מיליון מתוך כלל האוכלוסייה הם יהודים (74.2%), כש-75% מתוכם הם ילידי הארץ. 1.890 מיליון הם ערבים (20.9%), ו-434 אלף מוגדרים כאחרים (4.8%).  כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

בנוסף ציינו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי עם קום המדינה, מנתה אוכלוסיית ישראל 806 אלף נפש בלבד. על פי התחזית, ביום העצמאות ה-100, צפויה ישראל למנות 15.2 מיליון איש. מיום העצמאות שעבר גדלה אוכלוסיית ישראל בכ-177 אף בני אדם, גידול של 2%. בתקופה זו נולדו כ-1888 אלף תינוקות, הגיעו 31 אלף עולים ונפטרו 47 אלף בני אדם.