ירושלים בחגיגות ה-80 לישראל: התחזית של משה ליאון

המועמד לראשות העיר ירושלים, משה ליאון, מסתובב ברחובות העיר ההומים צחוק ילדים וקריאות רוכלים, ומבין כי אהבת חינם ניתן למצוא בשפע, צריך רק לדעת לחפש. לדבריו, זהו "המפתח להמשך קיומנו המופלא בארץ הזו"

חדשות כיפה חבר מועצת העיר ירושלים, משה ליאון 18/04/18 19:55 ג באייר התשעח

ירושלים בחגיגות ה-80 לישראל: התחזית של משה ליאון
צילום: כיפה

בימים הקדושים והחשובים שמחברים בין גאולת ניסן לתחיית העם היהודי בארצו אחרי אלפי שנות גלות וייסורים, נדמה שהשימוש במילה נס הופך תדיר במיוחד. אלא שאחרי 70 שנות קוממיות יהודית בארץ ישראל, לא יהיה זה מופרז לקבוע כי מדינת ישראל הינה נס כמעט בלתי נתפס, ועל כן, לפני הכל, עלינו להכיר תודה על כך שזכינו לחיות בדור עליו חלמו ושאותו חזו נביאי ישראל. 

זכינו. אלא שהאחריות רבה, האתגרים עצומים והעתיד דורש השקעה רבה. לכן, יחד עם ההתרגשות המפעמת בי, כיהודי, כישראלי וכבן ירושלים, בענווה וביראה אני שם לנגד עיניי את זיכרון העבר ויודע כי המפתח להמשך קיומנו המופלא בארץ הזו טמון באהבת החינם ובחיבורים שיש לעשות בין חלקיו השונים של העם.

לעתים נדמה כי הפלגנות היא ששולטת בנו. אלא שאז אני פוקח את עיניי ומסתובב ברחובות ירושלים, ההומים צחוק ילדים וקריאות רוכלים, כולם עטופים באהבה, ומיד מבין כי אהבת חינם ניתן למצוא בשפע, צריך רק לדעת לחפש. ובאותה האהבה יש להרבות - בירושלים ובמדינת ישראל כולה. 

עם כניסתה של מדינת ישראל לעשור השמיני שלה, ניתן לקבוע בוודאות כי חוסנה הצבאי, הכלכלי, התרבותי והרוחני, מעולם לא היה חזק יותר. רשימת ההישגים ארוכה מכדי שנוכל לפרטה, בדיפלומטיה, בתחבורה, בתשתיות, ברפואה, בהייטק, בחדשנות.

אסתפק בדוגמה קטנה שתספר את הסיפור כולו: ישראל נמצאת בין שמונה המדינות היחידות בעולם שביכולתן לבנות ולשגר לוויינים משלהן לחלל. יתרה מזאת, ישראל, רוסיה, ארה”ב וסין הן ארבע המדינות היחידות בעולם שבבעלותן לוויין ריגול. במילים אחרות – מדינת ישראל ניצבת בשורה אחת עם מעצמות העל בתבל. היינו כחולמים.

ילדינו ונכדינו גדלים למציאות ישראלית חדשה, כחלק מעידן טכנולוגי מהיר ומאתגר, בו מדינת ישראל תמשיך להוביל כסמן ימני של מצוינות ויצירתיות. 

אכן זכינו, וכדי שיזכו גם הדורות הבאים להמשיך ולשאת את נס תחייתנו בגאון, אבקש לסיים במילותיו של נעים זמירות ישראל ולהתפלל להתממשותן – "יהי שלום בחילך שלווה בארמונותיך. למען אחי ורעי אדברה נא שלום בך. למען בית ה' אלוקינו אבקשה טוב לך. ה' עוז לעמו ייתן ה' יברך את עמו בשלום".

לחיי 70 השנים הבאות - חג עצמאות שמח! 

שלכם, משה ליאון

צפו בשאר התחזיות ליום העצמאות ה-80 של ישראל

משה ליאון

משה ליאוןצילום: מרים אלסטר/פלאש 90