שרים וזוכרים - בשומרון

כמידי שנה בשומרון נערך ערב השירה עם המשפחות השכולות, לזכר 93 חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה נפלו במועצה האזורית שומרון מאז הקמתה. השנה הערב ישודר מרחוק, יוסי דגן: "מחבקים את המשפחות מרחוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/04/20 22:23 ג באייר התשפ

שרים וזוכרים - בשומרון
צילום: צילום מסך

93 חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה נפלו במועצה האזורית שומרון מאז הקמתה.
הערב מקיים אגף יישובים ומתנ"ס ויחידת המשפחות השכולות של המועצה האזורית שומרון את הערב "שרים וזוכרים" המסורתי דרך אפליקציית הזום בו משתתפות המשפחות השכולות שבחרו שירי לוחמים לזכר יקיריהם, הצטלמו במילים מרגשות על יקיריהם. את הערב מלווה בשירה בציבור מרחוק "מתן קליין וההרכב"  

https://www.youtube.com/watch?v=46TmiHUpDkk&feature=youtu.be

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "השנה איננו יכולים לחבק את המשפחות כמו בכל שנה, אולם אנחנו מחבקים אותם בלב - ומכל הלב. אנחנו לא נוותר על החיבוק הזה, גם אם השנה הוא וירטואלי, כל השנה אנו ניצבים יחד עם המשפחות השכולות היקרות, ביום זה אנו נמצאים איתם יותר. אנו מעלים יחד את זכרם של הקדושות והקדושים, מתחזקים מדמותם המאירה. באנדרטת הזכרון של המועצה האזורית שומרון 93 שמות קדושים - חללי צה"ל, המוסד, ונרצחי פעולות האיבה, ביום זה אנו מדברים בהם נזכרים ונשבעים להמשיך את דרכם, בניינה של ארץ ישראל. בכלל ובניינו של הארץ השומרון - בפרט. אנו כולנו משפחה אחת שעומדת יחד וזוכרת יחד  אל מול הכאב. ממשיכה יחד בחיים  חיים של יצירה ובניין הארץ". 

בין המשפחות שהחליטו לשתף את הציבור גם משפחת פרג. אבי המשפחה יעקב פרג היה החלל הראשון בשומרון. הוא נרצח בפיגוע ירי לפני 31 שנים בעת ששמר על אדמות הר ברכה. הוא הותיר אחריו אשה בהריון מתקדם ו 3 ילדים.

בתו הצעירה תחיה נולדה לאחר שנרצח היא מספרת בסרטון מיוחד שצולם לקראת הערב:  "את אבא שלי לא זכיתי להכיר. אמא שלי הייתה בחודש רביעי, נולדתי אחרי הרצח, אבל מאז שנולדתי אני סופגת את דמותו ורוחו בשבילי אבא זה ענווה זה עוצמה. אבא היה צדיק וחתר לתיקון המידות שלו בעולם. כשאני מרגישה געגוע לאבא אני עוצמת עיניים ומייד אני מרגישה את הנוכחות שלו לידי עם המבט שלו שמושפל כלפי מטה בענווה במאור פנים והחיוך התמידי. אני מרגישה שאבא איתנו. מתפלל עלי על עם ישראל על המשפחה ונמצא איתנו"