"הוספת חיים ושמירת החיים ביום הזיכרון"

הרב איתן שנרב שאיבד השנה את בתו על ידי מחבל, בדברי הספד אישי והספד לכל חללי מערכות ישראל כנציג מטעם הרבנות הצבאית. "היינו אמורים לפקוד השנה ביום הזיכרון, לראשונה את קברה של רנה ז"ל, נמלא את החסר בתוכן ערכי, בלימוד משניות ובקריאת תהילים"

חדשות כיפה הרב איתן שנרב 27/04/20 20:56 ג באייר התשפ

"הוספת חיים ושמירת החיים ביום הזיכרון"
רנה שנרב הי"ד. , צילום: באדיבות המשפחה

אנחנו מקדשים את החיים ואין סמלי מזה ומרגש בעוצמות אדירות, שאתמול חזרנו אני ורעייתי שירה, מבית החולים "אסף הרופא" עם בתנו התינוקת שנולדה שם שמונה חודשים לאחר הרצח של בתנו רנה המתוקה שלנו.

בערב יום הזיכרון, זה יהיה הלילה הראשון של בתנו הקטנה שהצטרפה למשפחה שלנו. זה הניצחון הענק שלנו כמשפחה וכעם ישראל שממשיכים לחיות ולהביא חיים בארץ ישראל. הידיעה שעם ישראל כולו משפחה אחת שמחבקת, עוטפת וכואבת איתנו את האובדן כאילו אלו היו יקיריהם נותנת לנו הרבה כוח, אותו עם ישראל מחבק אותנו גם עכשיו בשמחתנו.

יום הזיכרון נתפס בעם ישראל כיום קשה וכואב לעם ישראל ולמשפחות בפרט, אני אישית תמיד ראיתי ביום הזה משהו אחר, דווקא ביום הזה מתוך הכאב, צריך להרים את הראש ולחוש את העוצמה שלנו כעם ישראל. חללי צה"ל שנהרגו במילוי תפקידם ונפגעי פעולות האיבה שנרצחו בידי בני עוולה, רק בגלל היותם יהודים בארץ ישראל הם צדיקים שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם צריך ביום זה לזכור את יקירינו, ולחשוב על מסירות נפשם לתקומת עם ישראל, ואיך עלינו כל אחד ואחת להמשיך לזכור אותם, לאהוב אותם ולראות בהם מודל לחיקוי. 

הייתי רוצה ביום הזה להרים את ראשי לשמיים ולומר להם אחים שלי גיבורים אנחנו ממשיכים אתכם מותכם לא היה לשוא ואנחנו ננצח בעזרת ה' . רנה הי"ד נמצאת איתנו כל השנה ואנו ממשיכים את דרכה בחיינו היום יומיים בארץ ישראל.

היינו אמורים לפקוד השנה ביום הזיכרון, לראשונה את קברה של רנה ז"ל, שנהרגה מות קדושים, רק בגלל היותה יהודייה, בארץ ישראל, השנה, נמלא את החסר בתוכן ערכי, בלימוד משניות ובקריאת תהילים שיחזק אותנו יותר, נדמה לי שזה גם רצונה של רנה.

רנה הייתה נערה מתוקה , עדינה , פשוטה וחיוך שלא מש מפניה , אוהבת תורה וחסד.  זכינו להקים עמותה שעוסקת בהגברת תורה וחסד בכל רחבי הארץ לעילוי נשמתה של רנה וכמות הטוב שנוספה כאן בזכות כל הפעילויות גדולה לאין שיעור. 

אחד הפרויקטים שהכי מרגשים אותי זה פרויקט של החברים מהצבא  - אני התחלתי את השירות בצה"ל כלוחם בגדוד 13 של גולני, ובמשך עשרים שנה שירתתי במילואים לוחם וחובש. פעמיים במהלך השירות שלי כמעט נהרגתי ממטען צד שהופעל כנגדי בדיוק כמו בפיגוע בו נרצחה רנה, וברוך ה', ניצלתי בנס.

אחרי מבצע צוק איתן  ביקשו ממני שאשמש כנציג הרבנות הצבאית בגדוד 8101 של חטיבת אלכסנדרוני - חטיבת מילואים בצה"ל, ואני משמש בתפקיד זה בשבע שנים האחרונות. כרב בגדוד יש לך את היכולת לגעת בהרבה אנשים, מחיזוק הלוחמים והחיילים במוצבים ועד חיזוק המפקדים ביחידה, כמה מילים של הרב בטקס גדודי יכולות להשפיע .על עולמות שלמים בלי שהוא מודע לכך . זכיתי לערוך את חופתם של רבים מהגדוד והפלוגה שלי . 

לפני מספר שבועות שלחתי מכתב לגדוד שכל מי שצריך עזרה נפשית או סיוע להתמודדות עם המצב שנוצר עם הקורונה יכול לפנות אלי, וכל מי שיש לו שאלה הלכתית לפני פסח – שישאל. מיד אחר כך כבר פנה אלי חייל בשאלה הלכתית של הכשרת כלי, הוא מצא כתובת לפנות אליה.  

ואכן, במהלך השנים נוצרו לי קשרים חמים עם המח"ט והמג"ד, יחד עם קצינים וחיילים רבים. כאשר הייתי במסוק אחרי הפיגוע קיבלתי הודעת סמס מהמג"ד  "מה שאתה צריך - אנחנו איתך". כשירדתי בבית החולים הדסה, כבר חיכו לי שם שני מ"פים מהגדוד.

אחרי הרצח של רנה החליטו החברים מהגדוד לבוא אלי לשיעור לעילוי נשמתה. מאז מתכנסים אצלי בבית פעם בחודש גם מ"פיים גם קצינים וחיילים ללימוד משותף של פרקי אבות, ואני קשור לכולם שם בנימי נפשי. מתוך שורה של יוזמות שנפתחו לעילוי נשמתה, השיעור הזה בהשתתפות חברים לנשק סביב פרקי אבות הכי מרגש אותי. מקווה שנצליח לזכור את יקירנו בדרך של הוספת חיים לעילוי נשמותיהם.

הרב איתן שנרב, אביה של רנה הי"ד, הוא נציג הרבנות הצבאית בגדוד 8101
השנה הוא יום הזיכרון הראשון אחרי הרצח של רנה ז"ל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן