"אומנם אתה כבר לא איתנו אבל הוריך, בשבילנו כמו סבא וסבתא"

בתאריך טז' שבט תשמ"ח 04/02/1988, נפל אליעזר ליפא (אלי) שפר בקרב מול מחבלים בגבול הצפון ליד קיבוץ יפתח. "השנה בעקבות המצב לא נוכל לפקוד את הקבר שלך ולכן הוצאת השיר מקבלת עבורנו משמעות נוספת"

חדשות כיפה אריה מרגל 27/04/20 19:07 ג באייר התשפ

"אומנם אתה כבר לא איתנו אבל הוריך, בשבילנו כמו סבא וסבתא"
אליעזר ליפא שפר, צילום: באדיבות המשפחה

אנו מכירים אותך אבל אתה לעולם לא תכיר אותנו,
אנו שמענו עליך סיפורים וקראנו את כתביך,
אנו נולדנו למציאות בה אתה חלק מהמשפחה,
אנו בכל שנה פוקדים את הקבר שלך,
אנו מכירים את דמותך,
אנו דור שני שלך, אך ללא קשר דם.

כל זה לא היה לולא אימנו, אורה, אותה הכרת והייתה חברה שלך בזמן נפילתך על הגנת המולדת, לאחר נפילתך היא הקימה משפחה יחד עם אבינו, אליהו, ואתה חלק בלתי נפרד ממנה. אומנם אתה כבר לא איתנו אבל הוריך, לאה ומשה שפר, בשבילנו כמו סבא וסבתא ואתה אלי בשבילנו כמו דוד. לעתים אנו זוכים לדרישות שלום ממך כגון- אחות שנולדה בתאריך יום ההולדת שלך, אחות אחרת שנולדה בתאריך נפילתך ואח אשר נושא את שמך.

אלי אנו רוצים לספר לך שאין אחד בבית שלא מכיר את השיר שכתבת לחניכים שלך בתנועת הנוער כאשר סיימת להדריך אותם. קראת לשיר הזה "שיר פרידה", השיר כל כך משמעותי בשבילנו שגם אנחנו הענקנו אותו לחניכים שלנו כאשר סיימנו להדריך אותם. לפני שנתיים החלטנו לעשות פרוייקט ולהוציא את השיר לאור, לאחר מאמצים רבים השיר הולחן ובוצע ע"י חברת המשפחה יעל שמשוני. אלי השנה בעקבות המצב לא נוכל לפקוד את הקבר שלך ולכן הוצאת השיר מקבלת עבורנו משמעות נוספת.

ראה כמה פרחים גידלת בגינה שלך,
ראה כמה אנשים מתקבצים סביב דמותך,
ראה כמה אנשים מכירים זה את זה בזכותך.



אליעזר ליפא (אלי) שפר בן 19 בנופלו. אלי כתב את השיר לחניכיו בסניף בני עקיבא הרצליה כאשר סיים את ההדרכה (שבט הצבי). היה לוחם בחטיבת הצנחנים פלוגת "אפעה" מאי 87, נפל בקרב מול מחבלים בגבול הצפון ליד קיבוץ יפתח, בתאריך טז' שבט תשמ"ח (04/02/1988).

אוהבים וזוכרים- אריה, רגב, רנה, אלחי, אושרת, זיו, ישורון, תהלה, פורת ומעין.

יהיה זכרו ברוך

 

צפו במכתבים נוספים מהפרוייקט "מאז שהלכת"