דרעי למשפחות השכולות בגוש עציון: "הזמן לא משכך את הכאב אנחנו אילמים מולכם"

ביהודה ושומרון כיבדו את הנופלים במערכות ישראל. שר הפנים ציין 71 שנים לנפילת הגוש: "צריך לזכור את כוחה של האחדות". השר אריאל בטקס במועצת בנימין: "כעם נבחר יש לנו יותר חובות ולא יותר זכויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/19 13:10 ג באייר התשעט

דרעי למשפחות השכולות בגוש עציון: "הזמן לא משכך את הכאב אנחנו אילמים מולכם"
דרעי, נאמן ושפירא בטקס בגוש עציון, צילום: דוברות מועצת גוש עציון

בהתיישבות ביהודה ושומרון ציינו היום (ד') את יום הזיכרון לחחלי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה באזורים השזורים בקרבות מן העבר בהם נפלו לוחמים רבים.

במועצה האזורית גוש עציון עמד הטקס בסימן 71 שנה לנפילת הגוש, בו השתתפו שר הפנים אריה דרעי וראש המועצה שלמה נאמן, מח"ט עציון אל"מ דוד שפירא ומשפחות שכולות..

"גם כאשר ישנם המעוניינים לחדד את המחלוקות ולמצוא את המפריד בתוכנו", אמר דרעי, "צריך לזכור את כוחה של האחדות והמכנה המשותף בעם ישראל, דתיים חילונים וחרדים. רב המשותף על המפריד. נוסחת האחדות והחיבור, חיבור בין ציבורים שונים, אחדות בין חלומות שונים זה סוד ההצלחה שלנו".

לדבריו, "הזמן לא משכך את הכאב והפצע ממאן להגליד. אנחנו אילמים מולכם. מול השכול הכבד. כי אין מילים היכולות לבטא את הכאב שלכם מול הידיעה ששום דבר בחייכם, לא יהיה דומה למה שהיה לאחר אותה נקישה מהוססת בדלת". נמשיך ונפעל להשבת נעדרי צה"ל אשר יצאו מביתם למלא את משימת ההגנה ולא שבו. ואנו נושאים תפילה להחלמתם של פצועי צה"ל, הנושאים בגוף ובנפש את צלקות המאבק על קיומנו". 

השר דרעי בטקס יום הזיכרון בגוש עציון

השר דרעי בטקס יום הזיכרון בגוש עציוןצילום: דוברות מועצת גוש עציון

ראש המועצה נאמן הוסיף: "כאן נפלו מיטב בנינו ובנותינו בהגנה על הגוש ויותר מכך בהגנה על ירושלים. "אם קיימת ירושלים עברית... אזי התודה הראשונה של ההיסטוריה הישראלית ושל העם כולו נתונה על כך בראש ובראשונה ללוחמי גוש עציון" - כך הספיד דוד בן-גוריון את נופלי הגוש. 

"למחרת נפילת הגוש קמה המדינה ויום נפילתו הוכרז כיום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. כל העם אחד ומאוחד מתייצב היום על קברי גיבורינו. השתתפותו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בטקס יום הזיכרון המרכזי שלנו מרגשת מאוד. השר דרעי התחיל את דרכו  הציבורית כאן בגוש כחבר מועצה ומזכיר של הישוב מעלה עמוס. ביום החשוב הזה שמאחד את כל עם ישראל אנחנו שמחים בנוכחות השר דרעי ובציבור הגדול שהוא מייצג".

ישראל גנץ בטקס

ישראל גנץ בטקסצילום: דוברות מועצת בנימין

גם במועצה האזורית בנימין נערך טקס לזכרם של הנופלים, ומאות משתתפים ובהם משפחות שכולות הגיעו בלית יד לבנים בוואדי חרמיה בו נרצחו לפני 17 שנה 10 חיילים ואזרחים בפיגוע. את הטקס ערכו תלמידי הישיבה המוזיקלית בני עקיבא כינור דוד בעטרת, שהלחינו, שרו וניגנו משירי הנופלים. הטקס התקיים בהשתתפות ראש המועצה ישראל גנץ. כיבדו בנוכחותם השר אורי אריאל, חברי כנסת ורבנים וכן מח"ט בנימין אל"מ שרון אסמן ומפקד תחנת בנימין סגן ניצב אלי עובדיה.

ראש המועצה, ישראל גנץ, הקריא את שמות עשרת הנופלים בפיגוע לצד 116 תושבי בנימין שנפלו במלחמות ופעולות האיבה השונות ואמר:  "את הזיכרון הפרטי של האדם הבודד אנחנו צריכים לזכור מאחר ובעצם אנחנו עם אחד לא אוסף פרטים. מציאות אחידה ושלמה ואת זה חס ושלום אי אפשר לשכוח. בדיוק כמו שאדם שאיבד איבר אחד מגופו לעולם לא ישכח זאת כך גם אנו לא נשכח אף שנופל שהוא חלק מאיתנו, מגופנו מנשמתנו ממשפחתנו ומעמנו"

גנץ התייחס בנוסף למחיר אותם משלמים המתיישבים בבנימין והוסיף: "לא במקרה הגענו לכאן לחבל הארץ הזה. לא באנו לחפש נוחות ולא הגענו כי טעינו בדרך באנו כי יש לנו שליחות ויש לנו אחריות. ובמקום הזה אנחנו זוכרים את כל אלו שבזכותם אנחנו כאן ואנחנו זוכרים היטב את הצוואה שהם הותירו לנו. לגאול את הארץ הזאת. לבנות לנטוע ליישב ואת זה אנחנו נעשה בכל הכוח בשמם ולזכרם. בשנה האחרונה שוב פגעו בבנימין מספר מתקפות טרור רצחניות ומשפחת השכול התרחבה ואיתו הזיכרון שלנו והאחריות המוטלת על כתפינו. אנו מתחייבים לעשות ולקיים את צוואת הנופלים ליישב ולפתח את ארץ בנימין".

מאות משתתפים ולצדם משפחות שכולות

מאות משתתפים ולצדם משפחות שכולותצילום: דוברות מועצת בנימין

שר החקלאות אורי אריאל: "במותם ציוו לנו את החיים. זה ציווי ערכי האמור לגעת בכל רגע בחיינו בגדר ואהבת לרעך כמוך. לתת ערבות הדדית מלאה ולקיים את האמירה עולם בחסד ייבנה. לימוד תורה, בנין ארץ ישראל וקליטת העליה. הציווי הוא על כל אחד ואחת ועלינו כקהילה. כל אחד מאיתנו יעלה עוד מדרגה אחת והלוואי שתיים בתחום העשייה והשותפות. כעם נבחר יש לנו יותר חובות ולא יותר זכויות. עם ישראל חי".

מח"ט בנימין אלוף משנה שרון אסמן: "היום אנחנו בוחרים לזכור ולהזכיר מי שחירפו נפשם. ארבע טיפות מסמלות את דרכו של עם ישראל לתקומה טיפת הזיעה, הדם, הדמעה והגשם. טיפת הזיעה מסמלת את דרכנו הצבאית, פעילות התקפית ולא הגנה מתוך החומות. טיפת הדם מסמלת את הנופלים שהקריבו את חייהם ופצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, טיפת הדמעה המשותפת לנו ביום זה על חבר וקרוב משפחה שנפל וטיפת הגשם הממשיכה להפריח את השממה ומסמלת את החלוצים שפעלו ופועלים בבניית ארץ יפה זו עליה נמשיך להלחם".

מפקד תחנת בנימין סגן ניצב אלי עובדיה: "להתייחד עם זכר הנופלים זה לתת משמעות לנפילתם, זה לתת קיום וחיות למשימה גדולה בה קיפחו את חייהם. במשך יממה כולנו מתאחדים לזכר הנופלים ושוכחים מכל מחלוקת. גם בשנה החולפת הוספנו שנות למשפחת השכול. גם משפחתי המורחבת שכלה את יותם עובדיה הי"ד בן דודי האהוב שנרצח ביישוב גבע בנימין. הזמן החולף אינו מקהה את עוצמת הכאב אולם אנו שואבים כוח מהמופת שהציבו לנו הנופלים להמשיך ולהתמודד עם האתגרים העומדים לפנינו".