נפתחו אירועי יום הזיכרון: "נכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו"

בבית 'יד לבנים' בירושלים התקיים הטקס הממלכתי הפותח את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, בו השתתפו ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, ראש עיריית ירושלים והרבנים הראשיים, יחד עם נציגי משפחות שכולות. אדלשטיין: "את עצמאותנו קנינו במחיר חיינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/19 18:01 ב באייר התשעט

נפתחו אירועי יום הזיכרון: "נכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו"
נתניהו בטקס בבית יד לבנים, בשנה שעברה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אירועי יום הזיכרון נפתחו באופן רשמי, עם הטקס הממלכתי המסורתי בבית 'יד לבנים' בירושלים. בנאומו בפתיחת הטקס אמר ראש הממשלה כי "איננו ששים אלי קרב אך אנו יודעים שנכונות ההקרבה היא הערובה לגורלנו". 

עוד הוסיף נתניהו, אח שכול בעצמו: "בזכות יקירינו שנפלו מתקיימת מדינתנו. היום אנחנו מרכינים ראש וחולקים כבוד ל-23,741 חללי מערכות ישראל, יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים, בדואים וצ'רקסים. אליהם נוספים אלפי קורבנות של פעולות האיבה, אליהם נוספים ארבעה קורבנות נוספים", אמר נתניהו בהתייחסו לארבעת הרוגי פגיעות הפצמ"רים במערכה בדרום בתחילת השבוע. "כל חלל ונופל פוצע את ליבנו. הכאב והגעגוע אינם מרפים.

ראש הממשלה הזכיר גם את הנעדרים ואת הפצועים ואמר כי "אני מתחייב שנמשיך לפעול להחזיר ארצה את - חללינו, נעדרינו, שבויינו כפי שהחזרנו הביתה את זכריה באומל זכרו לברכה. אני מאחל החלמה שלמה לכל הפצועים. יהי זכרם של חללי מערכות ישראל, יקירי נפשנו, צרור בצרור חיינו, לעולמים"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בנאומו בטקס: "מימי המכבים ולוחמי בר כוכבא, גיבורי מצדה ומורדי הגטאות, ועד אנשי המחתרות וחיילי צה"ל – את עצמאותנו קנינו במחיר חיינו. 'דם עברי רוו לשובע, ניר והר וגיא', כך כתב זאב ז'בוטינסקי בכאב. אף על פי כן לפיד החירות העברי המשיך מדור לדור ומעולם לא כבה ולעולם הוא לא יכבה".