יום הזיכרון הסופר הסרוג על יום הזיכרון: "אני די שונא את היום הזה"

יום הזיכרון הוא יום מורכב עבור רבים מאזרחי ישראל, שידורים ארוכים של טקסים, פוסטים משתפכים ברשתות ושירים עצובים. לסופר הסרוג יהודה גזבר זה נמאס " אני לא מצליח לא להדחיק ולא לזכור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/22 14:58 ג באייר התשפב

הסופר הסרוג על יום הזיכרון: "אני די שונא את היום הזה"
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יום הזיכרון במדינת ישראל הוא יום קדוש ומאחד אך גם מאוד טעון רגשית, כל חריגה מכללי הטקסיות הרשמית גורמת לטונים הצורמים לעלות על השקט הכואב, לעיתים ניראה שיש כאלה שמנצלים את היום המקודש רק כדי שיישמעו, גם אם זה כולל לדחוף פוליטיקה לטקסים או אפילו לנצל יכולת כתיבה בינונית כדי לכתוב פוסט משתפך על חייל שבכלל לא הכרת, רק בשביל לגרוף חופן לייקים. 

אני די שונא את היום הזה. כל פעם מחדש. לא מצליח להתמודד איתו

יהודה גזבר פניגשטיין, סופר, משורר ומנחה סדנאות כתיבה ישראלי. פרסם ציוץ בטוויטר  בו הוא מלין על יום הזיכרון כפי שהוא נראה כיום וכתב  "אני די שונא את היום הזה. כל פעם מחדש. לא מצליח להתמודד איתו, ולא עם אנשים שמכניסים פוליטיקה לסיפור הזה, ולא עם רודפי לייקים באינטרנט שכותבים בפאתוס מדומה על אנשים שהם מעולם לא הכירו, ולא עם השירים ולא עם ההצפה ברשתות חברתיות ולא עם ההצפה בתוך הראש. גם לא מצליח להדחיק ולא לברוח.

כל השנה אני מדחיק, וביום הזיכרון אני לא מצליח לא להדחיק ולא לזכור

גזבר המשיך והוסיף בציוץ כי ההרגשה הזאת מוזרה לו כי השכול מקיף אותו מכל עבר "כמעט כל אדם שלמדתי איתו בחברותא צעירה או בוגרת נרצח בפיגוע (זה נכון אגב. יש לי סטטיסטיקה מזעזעת בתחום), חברים, משפחה, משפחה מורחבת - הכל. זו הזייה מוחלטת"  גזבר ממשיך וכותב "כאילו כל המדינה הזו היא שכבה דקה של נורמליות ומתחת הכל חלל, כל הדרך עד למטה." 

לסיום כתב הסופר "יום הזיכרון מרגיש לי כמו הגיגית, משו שאנחנו דוחסים אליו את כל השכול כדי שיפסיק להחזיק לנו כל כך הרבה מקום בראש, ופעם בשנה טובלים בו את כל הראש. אז כל השנה אני מדחיק, וביום הזיכרון אני לא מצליח לא להדחיק ולא לזכור. גם בכל פעם שאני זוכר אני חושב שאני לא זוכר מספיק, וזה נורא. " 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן