"אנחנו לא צריכים יום זיכרון בשביל לזכור אותך"

לפני שנה בלבד, בערב ל"ג בעומר, נהרג לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל וסיפורו איחד את כל המדינה. בת דודתו אפק מכלוף כותבת לו על כל הרגעים המשותפים שהיו להם, ועל כל הפעמים שחסרונו מורגש

חדשות כיפה אפק מכלוף 13/04/21 17:38 א באייר התשפא

"אנחנו לא צריכים יום זיכרון בשביל לזכור אותך"
עמית בן יגאל ז"ל, צילום: סטודיו כיפה

עמיתי , כבר שנה שלא שמעתי ממך  .

שנה שבה כל יום אני קמה ומסתכלת עליך בתמונה שמול המיטה, מסתכלת על החיוך, על העיניים הטובות, בזכותך אני קמה עם אנרגיות ורצון להיות עוד יותר משמעותית ושמחה.

"שנה ראשונה זו השנה הכי לא פשוטה" - כך כולם אומרים לנו.
שלא נדבר על זה שנפלת בחג ל"ג בעומר, בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, וזה יותר צובט לי, כי החגים היו הזמנים שלנו יחד איתך ועם ברוך.
כל חג או שבת שאתה לא נכנס בדלת, אני מרגישה את החסרון.
את האווירה.
 
נפלת בתקופת הקורונה אחרי שנה של בחירות ופילוג בעם, אחרי שנה שלא נפל אף חייל, היית לכולנו עמית, לכל עם ישראל, אתה לא מבין כמה אנשים באו לכבודך בשבעה לנחם את ההורים והמשפחה.
גרמת לעם להתאחד מחדש.

בשנה האחרונה הורייך ואנחנו המשפחה החלטנו לעסוק ולהמשיך את החיים.
אנו זוכרים אותך ומנציחים אותך בכל דרך אפשרית, אם זה בסטיקרים ובמירוצים, אוכל לחיילים, מתנות לכל הגילאים, קבלות שבת, מסע ההרצאות שהורייך עוברים, תמונות, סרטונים, ילדים שקרויים על שמך, בארץ ובחו"ל משתדלים לחלק חלק בתהילים והלכות עוד מעשים טובים.

כולם מרגישים בחסרונך. 
אני מרגישה בחסרונך בעיקר בחגים ובשבתות שאתה עדיין איתנו למרות שאתה לא נכנס בדלת ולא שר איתנו יותר 'שלום עליכם', ואין אפשרות שנטייל יותר יחד או נעשה סתם איזה סיבוב מסביב לבית. אבל אנחנו שמים כיסא לכבודך, יודעים שאתה מקשיב לנו.
 
עמית , מאז יום שלישי הארור אני משחזרת כל רגע ורגע מהילדות, מהצחוקים, ומודה לה' שזיכה אותי להכיר אותך, את הנשמה שלך.
 
כמה מסירות נפש ורצון עז להקריב את עצמך למען עם ישראל, למען המדינה שלנו.
אמרת להורייך: "אני רוצה להתגייס לקרבי, יש לנו מדינה אחת".

אנחנו לא צריכים יום זיכרון בשביל לזכור אותך, אך אני יודעת שכל המדינה בצפירה ביום הזיכרון השנה תעמוד גם בשבילך. אתה לא רק שלנו אתה כבר שייך לכל עם ישראל.

עמיתי, אתה בליבנו לעד, אל דאגה. לא ניתן למחבל ארור להשכיח את תכונותייך ואת מורשת עם ישראל. הם גודעים חיים ואנו ממשיכים בכל הכוח. 

בעזרת ה', אחרי ל"ג בעומר יש לנו חתונות במשפחה, איזה מרגש, המשפחה מתרחבת. השמחה עצומה ואנו יודעים שגם בשמיים אתה שמח עבור כולנו.

עוד אמשיך לעדכן אותך בהמשך, בינתיים שמור על סבא וסבתא ועל כל עם ישראל מלמעלה.
מקווה שעוד ניפגש בקרוב. 
אוהבת ומתגעגעת המון.

אני

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן