"כל מה שבא לי הוא לשמוע את קולך פעם אחת נוספת, כזו שתספיק גם לעשור הקרוב"

ב-30 באוגוסט 2010, נרצח אבישי שינדלר בפיגוע ירי בצומת בני נעים בדרום הר חברון. בפיגוע נרצחו גם בני הזוג איימס וכוכבה אבן חיים זכרם לברכה. יותר מעשור אחרי, כותב לאבישי, חברו הקרוב הרב שי ויצמן | מאז שעזבת - פרויקט מיוחד ליום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

חדשות כיפה הרב שי ויצמן 13/04/21 21:07 א באייר התשפא

"כל מה שבא לי הוא לשמוע את קולך פעם אחת נוספת, כזו שתספיק גם לעשור הקרוב"
אבישי שינדלר ז"ל, צילום: פרטי

מאז שהלכת אבישי, הרבה השתנה כאן.

איך בכלל מתיישבים לכתוב לך אחרי 11 שנים? הרי כל כך גדלנו מאז שהלכת מאתנו. מבחינתי, היית ונשארת אותו בחור ישיבה צעיר, זה שממתיק סוד על הסוגיה האחרונה במסכת שבת, שמוקף תמיד בחברים, שיודע להגיד את המילה המתאימה כדי להיכנס לכל שיחה גם באיחור.

הרבה השתנה כאן אבישי בשנים האחרונות. רוב החברים כבר התחתנו ויש אפילו כמה שחגגו לילדיהם בר ובת מצווה. ככל שהילדים שלנו גדלים אני מתבונן בדמותך בפליאה, בעלם החמודות שנקטף באיבה באמצע שטף חיים גועש.

אל תשאל אותי כי אין לזה הסבר מספק אבל כמעט בכל ויכוח, בכל סוגיה דתית או חברתית יוצא לי לחשוב באיזה שלב: "ומה אבישי היה אומר על זה?". אני מתגעגע לחריפות מלאת החן בה היית מתווכח ואומר את הדברים, מתגעגע לצחוק השובב ולרצינות היוקדת, לחיוך השובה שבעיניי לא נס ליחו גם היום.

אבל אם כבר יוצא לנו לדבר אחרי כל השנים האלה, ברשותך, הייתי רוצה לנצל קצת את הבמה. אתה הרי שם למעלה עם כל אותם קדושים שמסרו נפשם על העם והארץ. אתה, שעטרות שכינה על ראשך מלא בזיו צדיקים וטהורים בוודאי יכול להבין אותי כעת.

תראה אח יקר, העולם כולו ובתוכו גם עם ישראל עבר ועובר מגיפה איומה. המצב החברתי במדינה האהובה לה ייחלנו כל השנים שברירי ומורכב. התיקון החברתי והלאומי אליו אנו נדרשים הולך וגובר כאן מיום ליום ונעשה מסובך יותר ויותר. לפעמים, כך אני מרגיש, נראה שהשיח בין הצדדים כבר פסק וכעת אנו נמצאים בשלב בו מרוב הקשבה לעצמנו פסקנו מלשמוע את האחר.

הרב שי ויצמן

הרב שי ויצמןצילום: באדיבות המצולם

ואני זוכר שפעם, בספסלים האחוריים במכללה בהם היינו מדסקסים בלא הפסקה, אמרת לי משהו שמלווה אותי עדיין. צחקנו אז על המשפט של דוכני התפילין: "צדיק, הנחת תפילין היום?" ואמרת לי בערש רצינות והומור האופייניים לך: "הייתי הופך את זה לצדיק, התפללת על זה היום?". הוספת ואמרת :"אם רק היינו מתפללים ופועלים במקום להשלים עם הבעיות שלנו".

שלא תבין אותי לא נכון, כמו שאתה רואה לא שכחתי את המשפט אבל לפעמים, כל מה שבא לי הוא לשמוע אותו בקולך פעם נוספת. אחת, כזו שתספיק גם לעשור הקרוב.

בינתיים, בעודך שם בין צדיקי מרום, שא נא תפילה עלינו. על העולם כולו, על עם ישראל ועל ארץ ישראל. שא-נא תפילה שנדע להרים ראש ולדעת לחיות כאן יחד. בכבוד, ערבות ואחוות אחים אמתית.

מאז שהלכת אבישי הרבה השתנה כאן. ואתה כל כך חסר בעולם. כל כך.

מתגעגעים.


שיר שכתב הרב שי ויצמן לזכר אבישי והולחן ע"י אחיו אריאל. בביצוע של אהרון רזאל.