26 על 26 - פרוייקט ההנצחה המרגש של 'בני דוד'

המכינה הקדם צבאית בעלי שכלה 26 מבוגריה במלחמות ישראל ופעולות האיבה. לקראת יום הזיכרון יזמו במכינה סדרת סרטונים בהם חבריהם של הנופלים לספסלי בית המדרש יספרו על החוויות לצידם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/04/21 14:41 א באייר התשפא

26 על 26 - פרוייקט ההנצחה המרגש של 'בני דוד'
חדר הנופלים במכינה, צילום: מכינת עלי

מכינת 'בני דוד' בעלי, המכינה הקדם צבאית הראשונה בישראל, היא המכינה עם מספר הנופלים הגבוה ביותר במסגרת שירות צבאי. קיר הנופלים במכונה נושא 26 תמונות של בוגרים, חלקם שמות השגורים בפי כל ישראלי, כמו עמנואל מורנו, רועי קליין, אלירז פרץ ונופלים נוספים מרחבי הארץ.

המכינה, אותה הקימו הרבנים אלי סדן ויגאל לוינשטיין לפני למעלה מ-30 שנים, מצמיחה קצינים ולוחמים באחוזים גבוהים ביחס למספר התלמידים, המשרתים בתפקידי מפתח. עשרות קצינים בכירים במגוון היחידות השונות הם בוגרי המכינה המפורסמת.

לקראת יום הזיכרון פנתה המכינה לחבריהם של 26 הנופלים, וזאת כחלק מפרוייקט ההנצחה '26 על 26', בו מספר כל אחד מהם על חברו לספסל הלימודים שנפל בקרב. הסרטונים המרגשים מספקים זווית חדשה על כל אחד מהנופלים בוגרי המכינה, מראשון הנופלים ועד לפרופ' אבי הר-לב, ההרוג האחרון.

במסגרת הפרוייקט יתפרסמו הסרטונים בדף הפייסבוק של 'בני דוד' במהלך כל יום הזכרון, אחד לאחר השני, ויאפשרו לכל אחד להתחבר שוב לחברו, להתגעגע ולזכור.