יום הזיכרון תשע"ד: 181 חללים בני ישיבות הסדר

מאז הקמת מסלול ישיבות ההסדר נהרגו 181 חיילים בני המסלול במלחמות ישראל. ההרוג האחרון הוא רב"ט נתנאל יהלומי שנהרג בגבול ישראל מצריים בספטמבר 2012

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/05/14 17:43 ד באייר התשעד

יום הזיכרון תשע"ד: 181 חללים בני ישיבות הסדר
Aron Brand / Shutterstock.com, צילום: Aron Brand / Shutterstock.com

מאז הקמתו של מסלול ישיבות ההסדר, נודעו תלמידיו כמי שמשרתים בחזית ונכונים תמיד לצעוד בראש. נתון המתפרסם לראשונה הוא נתון כואב הממחיש את תרומת הלוחמים שמתבטאת לצער כולם גם בבתי הקברות. נכון לשנת תשע"ד עומד מספר חללי ישיבות ההסדר על 181 חללים גיבורי מערכות ישראל.

תלמיד ישיבת ההסדר האחרון שנפל חלל הוא רב טוראי נתנאל יהלומי הי"ד, תלמיד ישיבת ההסדר במעלות ולוחם התותחנים שנהרג בגבול ישראל-מצרים בספטמבר 2012. יהלומי נהרג מאש מחבלים שחדרו לישראל תחת מסווה של פליטים אפריקנים ותקפו כוח צה"ל באזור הר חריף.

כ-30 חבר'ה שלמדו עם נתנאל בישיבת ההסדר במעלות ושירתו איתו במחלקה, הגיעו בשבת האחרונה לזכור אותו ביום הולדתו. "נתנאל היה אמור לחגוג השבת 22" אומר חברות רועי פינטו, "יש לכל החברה קשר קרוב עם משפחת יהלומי במשך כל השנה ופעם בשנה אנחנו מתכנסים לשבת יחד לזכרו".

מאז מותו שמרו חבריו למחלקה על קשר עם הוריו, שמואל וטובה, ועם בני משפחה נוספים. בשבת השתתפו גם מי שפיקד אז על נתנאל- סרן בנימין וינטר וכן חברו מתי יאלובסקי שנפגע בעצמו באירוע. "להיות קרובים לחברים של נתנאל מהפלוגה זה דבר שמחמם את הלב וגורם לנו להרגיש כמו משפחה אחת גדולה" מספר בהתרגשות אביו של נתנאל, הרב שמואל יהלומי, בוגר ישיבת כרם ביבנה, "הקשר החם הזה של החברים של נתנאל עימנו, היא קיום ממשי של מצוות 'ואהבת לרעך כמוך'. אני מרגיש שערך התורה שרכשו בישיבת ההסדר הוא שעיצב את אישיותם ואני מעריך את ההקרבה הגדולה של כל אחד מהם לבוא ולקיים עימנו את השבת החופשית האחרונה של 'בין הזמנים'".

"חיילי ובוגרי ישיבות ההסדר תורמים למדינה כבר יותר מ-50 שנה בכל תחומי החיים ואף לביטחון מדינת ישראל , בחייהם ולצערנו לעיתים אף במותם" אומר איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר אמר, נוכח מספר חללי הישיבות. "ביום זה איגוד ישיבות ההסדר ועשרות הישיבות זוכרים את 181 נופליהן ששילבו בין הקדש ובין החול ומסרו את נפשם על הגנת הארץ לאורך השנים. אנו כואבים את כאבן של המשפחות השכולות ומרכינים ראש על לכתם בטרם עת של הלוחמים הצעירים, בוגרי ישיבות ההסדר בתוך שאר חללי מערכות ישראל".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן