"אם כל אחד יקח ממך חתיכה קטנה, הוא יהפוך לאדם טוב יותר"

תמר אריאל הנווטת הדתיה הראשונה, נהרגה ממפולת שלגים בזמן שטיילה בנפאל בכ"א בתשרי תשע"א. אמה ענת כותבת לה על מפעלי ההנצחה הגדולים שהוקמו לזכרה מאז שנפלה ועל כל המקומות והאנשים שהגיע אליהם, גם לאחר מותה

חדשות כיפה 30/04/17 16:16 ד באייר התשעז

"אם כל אחד יקח ממך חתיכה קטנה, הוא יהפוך לאדם טוב יותר"

תמר יקרה,

מאז שנעלמת לנו אני מרגישה שהתפצלת והצלחת להיכנס ללבבות של הרבה מאוד אנשים.

רציתי לספר לך קצת על מה שהצלחת לעשות עבור האנשים הפשוטים בארץ ובעולם, אנשים שכל אחד ואחת מהם נושא עמו חתיכה קטנה ממך בלב. בדמותך המיוחדת את משפיעה ונותנת השראה להרבה מאוד אנשים והצלחת לגעת לא רק באנשים פרטיים אלא גם במוסדות, מועצות וארגונים שבחרו להנציח את את דמותך. אני רוצה לספר לך קצת על מפעלי ההנצחה שקמו לזכרך מאז שנפלת.

מידי פעם אני מקבלת טלפונים מנערות שמספרות לי שהן עושות עבודה על דמויות נשיות והן בחרו לעשות את העבודה עלייך. הן מבקשות ממני ללמוד על הערכים שלך ועל ההתמודדויות השונות שהיו לך בחיים.

במכינת 'צהלי' שכל כך הכרת ואהבת, הבנות ממש הולכות לאורך והמקום נקרא היום על שמך.

בנתניה יש בית ספר שקרוי על שמך. אני לא מתכוונת שזה בית ספר על שם תמר אריאל, אלא שהמוסד עצמו נקרא 'בית ספר תמר אריאל'. 1,600 תלמידים מסתובבים עם חולצות ששמך מתנוסס עליהן. בית הספר מתמקד מאוד בנושא הגברת המוטיבציה בקרב התלמידים וזו הסיבה שהם בחרו בך. יש אפילו כיתה מיוחדת שבכל שנה נוסעת לטייסת שלך, לשמוע עליך ולעבור יום כיף, כך שכל הילדים מצפים להגיע לכיתה הזו.

יש אפילו בית כנסת בשדה נחמיה בשם 'מורשת תמר' שגדעון, אבא של ישי שפיקד על הטייסת שלך, לקח על עצמו את הפרוייקט.

וכמובן שיש את מירוץ שפיר שגם נקרא על שמך, ולמה? מכיוון שאת אהבת לרוץ ועכשיו מועצה שלמה רצה בעקבותיך. יש גם נשים רבות שהתחילו לרוץ בעקבות המירוץ הזה ואומרות לי שהן רצות ושהן בכושר בזכותך. רציתי גם לספר לך שבשבוע שעבר לקראת המירוץ, בנות 'צהלי' לקחו על עצמן לעזור למועצה באירגון האירוע והן גם הכינו עליך מערך שיעור שכל תלמידי בית הספר היסודי 'שפיר' עברו. גם שחר שהספיק לעלות לכיתה א' עבר את השיעור. בהתחלה הוא היה קצת נבוך, אך כשהילדים התלהבו מזה שמספרים להם על דודה שלו, הוא התגבר והיה מאוד גאה בך.

תמר, ההשפעה שלך לא נעצרה בגבולות הארץ והגיעה גם לחו"ל. יש ארגון שנקרא FIDF ושם ראו לנכון להזמין אותי כבר פעמיים כדי שאדבר עליך ועל הקשיים שלנו כמשפחה מאז שנהרגת. דעי לך שכל התרומות שהם מצליחים לגייס בזכותך, הולכות לרווחת חיילי צה"ל- לחיילים בודדים, משפחות שכולות, למלגות לסטודנטים ששירתו כלוחמים וכתומכי לחימה, לנושאי חינוך וגיור ועוד תחומים רבים.

 

(צילום: באדיבות המשפחה)

 

השם שלך והסיפור שלך מרגש הרבה מאוד אנשים ובכלל, אני מוזמנת לא מעט להרצות ביחידות צה"ל, במכינות ובפני מורות. אני לא צריכה להתאמץ ולבקש ממקומות שאבוא אליהם לדבר עליך. הדמות שלך היא זו שמובילה את כולם אלי. אני חייבת להגיד לך שזה לא כ"כ פשוט עבורי, אך מצד שני אני שמחה שאנשים משתוקקים לשמוע עליך.

מאז שהלכת, דיברתי כבר שלוש פעמים מול קהל של בנות דתיות שהתלבטו בין גיוס לשירות לאומי, במסגרת ארגון 'אלומה' שכל כך אהבת. השיחה הראשונה היתה בתוך ה-30 ובשיחות מאז אני מספרת על ההתמודדות שהיו לך בשירות הצבאי כבחורה דתיה. את בעצמך התנדבת בארגון ומידי פעם היית נוסעת כקצינה ל-'שבתות מלש"ביות' שבהן שוחחת עם בנות שהתלבטו מה לעשות כשיסיימו את האולפנה או התיכון.

בשיחות שהעברתי אני מרגישה שאני ממשיכה את דרכך בנושא הזה. חשוב לי לומר לך שאני משתדלת להעביר את השיחות כפי שאת היית רוצה, בלי להיות 'מיסיונרית' בנוגע לשירות הצבאי, אלא כפי שאת האמנת שלכל בת יש את הדרך והמסלול שלה, בין אם בשירות לאומי ובין אם בצבאי.

תמר, אם אני עושה חשבון דיברתי עליך עם אלפי אנשים בארץ ובעולם, אלפי אנשים ששמעו על דמותך. אני תמיד אומרת שאם כל אחד יקח ממך איזה מעשה טוב, או איזו מצווה קטנה ופשוט יקח ממך חתיכה קטנה, הוא יהפוך לאדם טוב יותר.

אמא

 

(צילום: באדיבות המשפחה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן