יום הזיכרון "מה כותבים לאח גדול שהיה גיבור?"

לפני 17 שנה נרצח יוסי שוק ז"ל מירי מחבלים בדרך למשפחתו בבית חג"י והותיר אחריו אישה, הורים, שלושה אחים וחמישה ילדים. אחיו הצעיר אבישי, כותב לו על כל האירועים המשפחתיים שקרו מאז: "בטוח שאתה שמח שם בשמיים"

חדשות כיפה אבישי שוק 03/05/22 20:21 ב באייר התשפב

"מה כותבים לאח גדול שהיה גיבור?"
יוסף שוק ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

מחשבות על אח שנרצח במלחמה המתמשכת על התקומה של העם בארץ.

מה כותבים לאח גדול שהיה גיבור?

הרבה קרה מאז שאתה לא איתנו - הפרחים פרחו, השמש זרחה, ואני ממשיך בדרך המתפתלת ועולה. לפעמים יש ירידות, לפעמים הדרך מתעקלת, מחפש אותך בשבילים - אולי תעבור לידי.

אספר בנקודות: ילדייך גדלו ובגרו, התחתנו והקימו את ביתם. בניך משרתים בגולני, ממשיכים את המסורת שלך. נריה קצין בגולני מפקד על טירונים, יאיר התגייס לפני מספר חודשים לגולני, יהונתן השתחרר מהצבא ועושה חיל בעבודה. דפנה עשתה שירות לאומי ולמדה במדרשה. לפני כמה חודשים התחתנה. מה היית אומר על ילדייך? היית גאה בהם. 

בכל חתונה ואירוע מזכירים אותך, אתה איתנו ברוח. הרבה אירועים ושמחות היו במשפחתנו. בריתות וחתונות, אני בטוח שהיית שמח. מסתכל מהשמיים ומחייך.

אני התחתנתי ויש לנו שישה ילדים. בטח היית נותן הצעות ודואג. נולדו לנו תאומות בכורות - רחל ולאה על שם הסבתות היקרות. הן כבר חגגו בת מצווה - חיפשתי אותך בדלת שתבוא ותחייך ותאמר משהו. יש לנו ארבעה בנים. אהוביה - מה דעתך על השם? יוסף איתן - קראנו על שמך. הוא נולד אחרי מבצע צוק איתן ורצינו לזכור אותך. הבאים בתור הם נועם וצור.

גם נעמה רחל התחתנה ויש לה שתי בנות. 

אהבת את הסבתות שלנו. ביקרת את סבתא לאה ששמחה לראות אותך בכל ביקור שהגעת. לפעמים היית מבקר בבני ברק את סבתא רחל. בטח פגשת את המשפחה בשמים - את שני הסבים ושתי הסבתות. 

מה עוד אספר? במפגשים ובאירועים אני מחפש ומקווה שתכנס ותופיע. עוד אספר לך שאבא ואימא עברו לפני מספר שנים לירושלים. כמה דיונים עשית עם אימא וביקשת שיעברו ויהיו יותר קרובים לנכדים. הם התקרבו אך אתה לא זכית לראות זאת.

אנו מארגנים טיול - מסע בעקבותיך. לגלות צדדים נוספים בדמותך היקרה.

בימים אלו שבוע הזיכרון מלא במחשבות ובגעגוע 

אוהב ומתגעגע,

אחיך הקטן - אבישי

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן