להיות יצירתי וסביבתי בטו בשבט

לקראת ט"ו בשבט אנו מביאים לכם רעיונות ליצירות יפות ועליזות מפירות! אתם כבר מכירים את מר תפוז? בואו תראו מה עוד אפשר לעשות

חדשות כיפה הודיה תעשה 06/02/17 17:25 י בשבט התשעז

להיות יצירתי וסביבתי בטו בשבט

ט"ו בשבט מגיע ורובנו שואלים את עצמנו איך נציין את החג? מה בעצם עושים בחג שאין בו מנהגים מוגדרים וברורים? יש משפחות שנוהגות לנטוע עץ, יש שיוצאים לטייל בטבע והמשקיעים מקיימים סדר ט"ו בשבט עם פירות ארץ ישראל ואפילו ארבע כוסות. בגולה נהגו היהודים לציין את החג באכילת פירות יבשים כי לא יכלו ליהנות מפירות ארץ ישראל הטריים, באין הובלה וקירור כמו בימינו. עם שיבת העם היהודי לארצו, פיתוח עבודת האדמה והחלקאות בה, אנו יכולים ליהנות במשך כל השנה מפירותיה הנאים והמובחרים של הארץ.

אנחנו מציעים לכם לשדרג את אווירת החג ולהכין עם הילדים יצירות יפות ועליזות מפירות, שתהיינה גם מזינות וטעימות. כדי לחדד ולעורר מודעות למחזור ולשימוש חוזר התורמים לשמירה על הסביבה, חלק מהיצירות עוסקות בקליפות פירות. חוברת ההוראות המצולמות ליצירות היא חלק מערכת ט"ו בשבט ייחודית שמוציא ארגון קרוב ללב.אז תתכוננו לקצת בלאגן במטבח, תקראו לילדים, תביאו גם את השכנים ותחוו את ט"ו בשבט בדרך יצירתית ומיוחדת שתשאיר לילדים טעם של עוד.

אנשי התות

הדפס על בננה

מרצדת הדרים

פינגוויני בננות קפואים

פלחי תפוז בטעמי פטל ומשמש

פרחי קליפת פיסטוק

תפוח פורח

ארגון 'קרוב ללב', שם לו למטרה ליצור אחדות וקירוב בין קבוצות בעם ישראל. חגי ישראל הם הזדמנות לקחת את החיים המשותפים עם השכנים, אותם אנו רואים פעמים רבות בתדירות גבוהה מאשר את בני המשפחה, ולהפוך אותם לקשר עמוק, במיוחד בין משפחות דתיות ולא דתיות. במסגרת פרויקט ט"ו בשבט מקיימים שכנים יחד סדר ט"ו בשבט, באמצעות ערכה ייחודית. הערכה מכילה, סדר ט"ו בשבט הכולל פרקי העצמה אישיים סביב צמיחה, הוראות הפעלה לפעילות עם ילדים של סידורי פירות ביתיים, משחק טריוויה סביב שבעת המינים ושקית זרעים קטנה של פרחים.

כתיבה, הכנה וצילום: הודיה תעשה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן