אהבה בשנת 2020: מיזם דייטים וירטואלי

לרגל ט"ו באב, תושק פלטפורמת הכרויות חדשה וייחודית, כזו המאפשרת דייטים וירטואליים ויוצקת תוכן לתוך הדייטים שלכם, כאלו אשר יעזרו לכם לשבור שתיקות מביכות, ביישנות מיותרת והכי חשוב, המפגש מתקיים בסביבה הנוחה שלכם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 15:47 טו באב התשפ

אהבה בשנת 2020: מיזם דייטים וירטואלי
צילום: שגרירים בלב

הקורונה השפיעה משמעותית על עולם הדייטים והביאה לצניחה של 50% מכמות הדייטים שהייתה מארגנת יעל אדלר, סטודנטית במרכז האקדמי לב (קמפוס טל), כשגרירת השידוכים בקמפוס (כך נקראים השדכנים המשתתפים במיזם 'שגרירים בלב', מיזם השידוכים של המרכז האקדמי לב שמטרתו ליצור היכרויות בין מחפשי זוגיות על פי קריטריונים של התאמה). 

"הבנתי מהר מאוד שהירידה בכמות הדייטים היא לא בעיה אצלי כשגרירה, אלא פשוט תוצאה של הנסיבות, כאשר מקומות בילוי סגורים וצריך לשמור על מרחק חברתי", אומרת אדלר הלומדת בקמפוס מדעי המחשב. "הצעתי למשודכים להיפגש דרך הזום, אבל הסירוב היה חד משמעי. בעיניי המשודכים זה דייט מביך מאוד, כאשר כל שתיקה קלה היא הרבה יותר משמעותית כשנפגשים במסך, מאשר בעולם האמיתי שבו יש המון הסחות דעת. כאב לי מאוד לראות את עולם הדייטים קופא וזוגות שכל כך מתאימים זה לזו בעצם לא נפגשים".

בחודש יוני האחרון 100 סטודנטיות מקמפוס טל התמודדו בהאקתון של 'לב טק' מרכז היזמות של המרכז האקדמי לב, שבו תוכננו ופותחו פתרונות חדשניים לאוכלוסיות שנפגעו ממגפת הקורונה. אדלר ועוד 8 סטודנטיות פיתחו מיזם טכנולוגי לרווקים ורווקות שמספק פלטפורמה וירטואלית המדמה דייטים פנים מול פנים, כולל פעילויות ומשחקים אינטראקטיביים. המיזם שנקרא "סייב דה דייט", זכה במקום הראשון בהאקתון. מה שמעניק לו את הייחודיות היא העובדה שהפלטפורמה הזו יוצקת תוכן לתוך הדייט, מה שלא תמצאו בשום אפליקציה אחרת. במהלך הדייט הווירטואלי הזוג משחק במגוון משחקים זוגיים, עונה על שאלות שונות, ואפילו משתתף במשימה שמחייבת אותו לעשות 4 פרצופים מצחיקים. באמצעות כל אלו, "הקרח נשבר" ונוצרת אווירה קלילה וחווייתית לדייט.

צילום: צילום מסך מתוך תחרון ההאקתון של לב טק

"החלטנו לפתח פלטפורמה שתמחיש חוויה של דייט בעולם האמיתי – רק דרך הבית", מסבירה שירה אוחנה, סטודנטית למחשבים שנה ב', אחת מהסטודנטיות מאחוריי 'סייב דה דייט'. "לסביבה שבה מתקיים הדייט יש השפעה רבה על אופי המפגש ועל המשך הקשר. המטרה שלנו היתה ליצור סביבה שבה כל זוג בין אם הם דתיים, חרדים או אפילו חילונים, יוכלו ליהנות ולא להרגיש את החוסר של מפגש פיזי פנים מול פנים. כדי ליצור אווירה נעימה בין בני הזוג צריך הסחות דעת שיכפרו על השתיקות המביכות. יצרנו משחקי שאלות, אסוציאציות, משימות שיוכלו לייצר חוויה משעשעת ונעימה בין בני הזוג. ניתן להתאים את המשחקים לרמת האינטימיות, רמת הפתיחות ורמת הדתיות המתבקשת. כדי לצאת לדייט הווירטואלי על אחד מבני הזוג להיות מנוי באתר 'סייב דה דייט', לקבוע תאריך לפגישה ולהזין את פרטי בן או בת הזוג. המערכת תעדכן את בן הזוג המוזמן על הפגישה באמצעות המייל. כל מה שנותר לזוג לעשות זה לצאת לדייט וליהנות".

טליה, גם היא סטודנטית בקמפוס טל, התנסתה בדייט הווירטואלי ומספרת: "הכרתי את החבר שלי ממש כמה ימים לפני שהסגר התחיל. קבענו לצאת לבית קפה אבל אז הודיעו שכל מקומות הבילוי נסגרים. הימים עברו לשבועות וכבר לא היינו בקשר. כשההגבלות השתחררו מעט ומקומות הבילוי חזרו לפעול, הוא שלח לי הודעה אם מתחשק לי לקיים את הדייט שלנו שבוטל. שמחתי מאוד וקבענו שוב לבית קפה, אבל יום אחד לפני הדייט הבנתי שהייתי בקרבת חולה מאומת ונכנסתי לבידוד. שנינו התבאסנו מאוד כי הרגשנו שכדאי לנו להכיר כבר. אז חברה שלי הציעה לי לנסות את הדייט הווירטואלי והחלטתי שאין לי מה להפסיד. הוא ממש זרם והדייט היה נהדר. עשינו את משחק המשימות וממש צחקנו. אחרי הדייט הווירטואלי המוצלח המשכנו לדייט נוסף בחיים האמיתיים ואנחנו יוצאים כבר תקופה".

אדלר מסכמת שהקורונה הביאה רבים למצוא חלופות והתאמות לתקופה בה אנו נמצאים, אבל נראה שללא ספק ישנם מיזמים שיישארו איתנו תקופה ארוכה גם לאחר הקורונה וימשיכו לשמש את אלו אשר הכי זקוקים לזה.