רוצים חתונות? קדימה לעבודה!

למה יש רווקות מאוחרת? מי האחראי? הרב יוני לביא מציע לאמץ אחד או יותר מ-18 רעיונות פשוטים שיאפשרו עוד חתונות מאושרות

חדשות כיפה הרב יוני לביא 27/07/15 09:46 יא באב התשעה

רוצים חתונות? קדימה לעבודה!
shutterstock, צילום: shutterstock

מה כבר לא נאמר על תופעת הרווקות המאוחרת? למה זה קורה ומי האחראי, מה ההשפעה של החברה ומה החלק של הרווקים בעניין. אין מצב שלא קראתם פה ושם כמה ניתוחים מלומדים ומחקרים מקיפים, ראיונות מרגשים או תובנות מפתיעות. אחרי ככלות הכול, הנושא עדיין בוער ופתרון מניח את הדעת - אין. אלפי רווקים ורווקות מקסימים ואיכותיים עדיין מחפשים את שאהבה נפשם והלב צורב וכואב מן הבדידות ומן הציפייה.

בשורות הבאות לא באנו לחדש חידושים ולא להציע פתרונות מקוריים. רק לשתף בשמונה-עשר רעיונות פשוטים שאם אפילו חלק קטן מן הקוראים של הטור הזה יאמצו רעיון או שניים מהם, עוד השנה נזכה בעז"ה לכמה וכמה חתונות מאושרות.

  1. 'אני לא יודע איך עושים את זה' - לסמן פס על המחשבה המוטעית כאילו צריך כשרון מיוחד כדי להיות שדכן. אינספור זוגות השתדכו בזכות יוזמות ספונטאניות של אנשים רגילים כמוני וכמוך שאין להם תואר מאף אוניברסיטה לשדכנות. עלה לכם רעיון נחמד? קדימה, זרמו איתו הלאה. עוד היום!
  2. להתגבר על מכשולים בדרך - המון רעיונות מקסימים לשידוכים פוטנציאליים לא יצאו אל הפועל מסיבות מטופשות - לא היה לי את המספר של הבחורה * התקשרתי להציע לבחור והיה אצלו כל הזמן צליל של שיחה ממתינה * זה נראה נורא מתאים אבל היא בטח לא תרצה אותו כי הוא חוצניק/צעיר ממנה בשנתיים (למה להחליט בשבילה? אולי פשוט תשאלי אותה ותתני לה לבחור?).
  3. לא להרפות - התקשרת להציע לבחור והוא אמר שהוא בדיוק התחיל לצאת עם מישהי? אין בעיה. רשום ביומן שלך להתקשר אליו שוב עוד שבוע/יים לשאול מה קורה. יש לך רעיון טוב ביד? חבל לתת לו להתפספס...
  4. שדכן מוסדי - כל ישיבה, תיכון או אולפנה תעסיק אדם בתשלום שיהיה אחראי על שידוכי הבוגרים. הדבר קיים בכמה מקומות וזוכה להצלחה לא מבוטלת.
  5. אחריות קהילתית - כל קהילה תמנה אדם או שניים להיות אחראי על הרווקים/ות שלה. הם יכינו רשימה מסודרת של כולם וינסו בדרכים שונות לעזור להם. קהילות בהן יש צעירים רבים בגיל המתאים תערוך פה ושם ערבים שיכללו הרצאה תורנית בשילוב מפגש חברתי והזדמנות להיכרות.
  6. מטרה משפחתית - כל משפחה בוחרת רווק אחד ורווקה אחת ועושים מאמץ מיוחד לחתן אותם בעז"ה עד סוף השנה.
  7. אתרי היכרויות - להשתחרר מן הסטיגמה כאילו יש משהו פסול בלהכיר את המיועד לך דרך האינטרנט. אפשר למצוא שם המון חבר'ה איכותיים, תורניים ומקסימים. אחוז הולך וגדל מן החתונות היום קורה בזכות הרשת.
  8. 'שושבינים' - אתר המיועד לא לרווקים עצמם אלא למישהו המחפש עבור קרוב משפחה או חבר.
  9. שדכנים מקצועיים - יש לא מעט אנשים מוכשרים ומסורים העוסקים בנושא. חלקם זכו כבר להצליח בעשרות שידוכים. ראוי להסכים לתשלום מסוים אם מבקשים זאת בעת ההרשמה אך אין להסכים לשלם סכומים מופרזים כבר מראש.
  10. דמי שדכנות - כל מי שזכה למצוא את זיווגו יקפיד על תשלום הגון ומכובד לשדכן (גם אם מדובר במישהו שלא זה המקצוע שלו אלא עשה את זה מן הצד). אם תיווצר נורמה ציבורית של תשלום 5000 ₪ על כל שידוך שהצליח יהיו הרבה יותר כאלו שיהיו מוכנים להתמסר ולהשקיע בעניין. אם זוג צעיר יידע שאם יצליח לשדך חבר/ה שלהם יזכו לתשלום שיכסה להם חודשיים שכירות דירה זה ייתן להם דרבון משמעותי להשקיע בזה.
  11. חישוב מסלול מחדש - רווק/ה שהגיעו למספר מדוייטים רב יותר מספרי התנ"ך מומלץ מאוד שיעשו חושבים ויבדקו את צורת ההתנהלות שלהם עוד לפני ששועטים הלאה אל הדייט הבא. מה שלא עבד בשלושים הפעמים הראשונות, קטן הסיכוי שיעבוד בשלושים או בשישים הבאות... יש יועצי זוגיות מעולים שיכולים בפגישה או שתיים לעזור לנתח את המצב, לנטרל גורמים מפריעים ולהצביע על דברים הדורשים תיקון.
  12. לתת צ'אנס - לא לפסול מראש על סמך תיוגים / בגלל שההצעה הגיעה מאיזו דודה מעצבנת או ממישהו שלא מספיק מכיר אותי / כי אחרי חמש דקות של פגישה היא לא הייתה נראית מספיק זוהרת. הרבה הזדמנויות יקרות ירדו לטימיון בגלל פסילות מהירות. מי שייתן צ'אנס, שיהיה מוכן לשמוע ולברר ולנסות להכיר יותר לעומק - עשוי להרוויח ובגדול.
  13. משהו טוב מן העבר - יצאת לפני שלוש שנים עם מישהי וזה נגמר אחרי שתי פגישות (אתה כבר לא זוכר על מה...) ובדיוק לאחרונה פגשת אותה באיזה אירוע בלי טבעת. אולי שווה לחשוב מחדש? אולי מה שלא התאים אז, יכול להתאים היום? יש אינספור סיפורים של כאלו שבסבב הראשון זה נגמר מאוד מהר, ובסופו של דבר אחרי חמש שנים התחתנו והיום הם חיים באושר.
  14. הפקת לקחים - יצאת עם מישהי וזה לא התאים? אל תסתפק בשיחה איתה. תתקשר למי שהציע ותסביר לו במדויק למה זה לא התאים למה שאתה מחפש ואיך יוכל לקלוע יותר בפעם הבאה.
  15. תעביר את זה הלאה - נפגשת עם מישהי ולא הלך ביניהם? עוד באותו ערב אתה לוקח את הטלפון הסלולארי שלך ועובר על רשימת החברים הרווקים שלך לחשוב למי היא כן יכולה להתאים.
  16. יוזמה - ראית בבית הכנסת בחור שמוצא חן בעינייך? אל תחכי שהוא ידפוק אצלך בדלת. גלי יוזמה, בררי, הרימי טלפון, נסי לחפש מישהו שיוכל להכיר ביניכם. כשעוסקים במצווה כזו גדולה זה לא הזמן להתבייש.
  17. להתפלל - לרשום על פתק שמות של שלושה רווקים/ות הקרובים לליבכם ולהזכיר אותם מידי יום בתפילה שלכם.
  18. לבחור - ועכשיו אחרי שסיימתם לעבור על הרשימה לא נותר אלא לבחור דבר או שניים שתרצו לאמץ.

    יש לכם רעיונות נוספים? שתפו אותנו - yonilavi10@gmail.com.

יפורסם בעלון 'שבת בשבתו'