עשרת הפוליטיקאים שתמיד באים בזוג

כמו בתיבת נוח, גם בפוליטיקה הישראלית יש לא מעט זוגות. חלקם שותפים פוליטיים בהווה, חלקם שותפים פוליטיים בעבר - וביניהם גם כאלה שהזוגיות נכפתה עליהם. אהבה פוליטית - יש דבר כזה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 15/08/19 21:35 יד באב התשעט

עשרת הפוליטיקאים שתמיד באים בזוג
חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן, צילום: פלאש 90, יונתן זינדל

אם זוגיות היא עבודה קשה, זוגיות בפוליטיקה היא כמעט בלתי אפשרית. הפוליטיקה הישראלית הביאה לציבור הישראלי לאורך השנים "זוגות" פוליטיים שידעו עליות ומורדות, הצלחות וכישלונות, נישואים מלבלבים וגם גירושים פוליטיים מכוערים. לכבוד ט"ו באב ריכזנו את הפוליטיקאים שתמיד באים בזוגות, גם אם הם לא ממש שמחים מהזוגיות הנוכחית.

1. משהו חדש מתחיל ונמשך - איילת שקד ונפתלי בנט 

נראה שהזוג של הציונות הדתית או של הציונות הדתית החדשה יצעד יחד לעד. לא משנה מי הראש ומי הוא הצוואר. הזוגיות החלה בשנים בהן שימשה איילת שקד כמנהלת לשכתו של יו"ר האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו. במסגרת תפקיד זה גייסה ללשכה את בן זוגה הפוליטי נפתלי בנט ומאז דרכיהם לא נפרדות, גם כאשר בנט היה מוכרח לפנות את מקומו לשקד לראשות המפלגה.

נפתלי בנט ואיילת שקד

נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: פלאש 90

2. מזמור לדוד - דודי אמסלם ודוד ביטן

ללא ספק מדובר בפוליטיקאים הצבעוניים ביותר שידעה מפלגת הליכוד בשנים האחרונות. צמד הדודאים. ביטן את אמסלם. לא בטוח שמדובר בחברים הכי טובים, או בפוליטיקאים שצעדו באמת כתף אל כתף לאורך השנים, אבל מה לעשות? המציאות והדמיון ההתנהגותי בין השניים ציוות אותם לזוג. אגב, השניים יודעים זאת וממנפים את המצב. בשנה שעברה שלח ח"כ דוד ביטן לחברו ח"כ, כיום השר דודי אמסלם ברכת ט"ו באב שמח. ממש דוד ויהונתן.

חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטן

חברי הכנסת דודי אמסלם ודוד ביטןצילום: פלאש 90, יונתן זינדל

3. הבן יקיר לי - מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר

שני הבנים של עוצמה יהודית צועדים כבר שנים ארוכות יחד. אומנם אחד כשר והשני פסול, לפחות כך פסק בג"ץ - אבל שניהם ביחד זו מנה מנצחת. איתמר בן גביר עצמו התחיל את דרכו הפוליטית כששימש כיועץ התקשורת של ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. בן גביר ובן ארי נלחמים ביחד מול המסתננים בדרום תל אביב, וגם אל מול שופטי בית המשפט העליון כשהם תמיד משדרים אחדות. "הבן יקיר לי אפרים אם ילד שעשעים כי מדי דברי בו זכר אזכרנו עוד על כן המו מעי לו רחם א‍רחמנו נאם ה'"  

ראשי עוצמה יהודית

ראשי עוצמה יהודיתצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

4. גירושין מכוערים - אבי גבאי וציפי לבני

"תודה לך על הכל ציפי. אני מאחל בהצלחה בכל דרך בה תבחרי" - כך סיים אבי גבאי את הרומן שבין מפלגת העבודה לבין 'התנועה' בראשות ציפי לבני שהרכיבה את 'המחנה הציוני'. אלו היו גירושים מכוערים במיוחד, מהם ציפה יו"ר מפלגת העבודה להשיג מנדטים נוספים, אולי מהימין הרך. אולם, בסופו של דבר מפלגת העבודה, לאחר הגירושין מ'התנועה' זכתה ל6 מנדטים בלבד בראשותו של אבי גבאי. כזכור, דווקא עם בן זוגה הקודם של ציפי לבני, יצחק בוז'י הרצוג - הצליחו השניים להביא 24 מנדטים למחנה הציוני. מי אמר שאין על פרק ב' של החיים?

גירושין מכוערים | לבני וגבאי

גירושין מכוערים | לבני וגבאיצילום: פלאש 90, יונתן זינדל

 

5. שביל באמצע שביל בצד - דני דנון ואופיר אקוניס 

שניהם ליכודניקים. שניהם אהובים על נתניהו (חוץ מדני דנון) אבל זה בעיקר הדמיון הפיזי ביניהם, ואולי הסָפַּר המשותף. אין ספק שקיימים בינינו אנשים במדינת ישראל שעדיין לא יודעים להבדיל בין שגריר ישראל באו"ם, דני דנון ובין שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. אגב, אחיו הצעיר של אקוניס, עומרי - דומה אפילו יותר לדני דנון. תבדקו אותי.

אופיר אקוניס ודני דנון

אופיר אקוניס ודני דנוןצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

6. ברית עולם - משה גפני ויעקב ליצמן 

זה מזכיר תמיד את החיבור בין האיחוד הלאומי לבית היהודי בשאלה: למי ניתנה הבכורה? ובתשובה המוכרת: לבית היהודי במקרה הראשון, ולאגודה במקרה השני. למרות היריבות הפוליטית בין שני הפוליטיקאים הוותיקים - תמיד הפוליטיקאים החילוניים אוהבים להציג אותם כגוש אחד, כ"גפני וליצמן". נראה ששני הראשים של המפלגות החרדיות האשכנזיות, ח"כ משה גפני וסגן השר יעקב ליצמן תמיד ילכו יד ביד, על אף המחלוקות.  

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן

ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמןצילום: פלאש 90

7. חתרן בלתי נלאה - יצחק רבין ושמעון פרס

מדובר ככל הנראה ביריבות הפוליטית הכי גדולה שידעה מדינת ישראל בכל שנותיה. במשך עשרות שנים הם היו יריבים מרים, אבל ההיסטוריה אילצה אותם לעבוד זה לצד זה. כל אחד מהם הבין אולי את חשיבותו של השני, אבל זה לא מנע מהם להגיע – פעם אחר פעם – לפיצוצים מרים. בספרו 'פנקס שירות' כינה יצחק רבין ז"ל, את מי שעתיד היה לקבל יחד איתו את פרס הנובל לשלום, הנשיא לשעבר שמעון פרס ז"ל "חתרן בלתי נלאה". כמה ימים אפילו לפני רצח ראש הממשלה יצחק רבין כששאלו את רבין "מה שלום הנחש?" ענה רבין: "עדיין מכיש". 

שמעון פרס ומאחוריו תמונה של יצחק רבין

שמעון פרס ומאחוריו תמונה של יצחק רביןצילום: פלאש 90, הדס פרוש

8. שומר לך על הכסא, אבל לא על הגב - אלי ישי ואריה דרעי

צמד. בכלל לא חמד. הכוכב האמתי של מפלגת ש"ס מאז ומעולם הוא אריה דרעי. אלמלא היה מואשם שר הפנים בעבר ובהווה בעבירות שוחד ויושב בכלא ומחכה לסיום הקלון, אלי ישי לא היה מגיע לעולם לעמוד בראשות המפלגה. אלי ישי בעצם שמר על מקומו של דרעי עד לשובו מהגלות הפוליטית. אולם, אחרי שחזר האריה, לישי לא היה פשוט לשחרר ולפנות את מקומו. בסופו של דבר ישי עזב או הועזב ממפלגת ש"ס, הקים את מפלגת יחד, וביחד עם עוצמה יהודית היו קרובים מאוד לעבור את אחוז החסימה בבחירות לכנסת ה-20. דרעי, כידוע משמש היום כשר הפנים וכיו"ר ש"ס - ללא מרן וללא אלי ישי לצידו.

דרעי וישי

דרעי וישיצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

9. נישואים טריים - יעז הנדל וצביקה האוזר 

הזוג הירוק של מפלגת כחול לבן. הנדל את האוזר, האזור את הנדל. מדובר בשני חברי מפלגה שעברו בדרך כזאת או אחרת תחת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. יועז הנדל שימש כחבר בצוות המשא ומתן עם הפלסטינים בירדן, וצביקה האוזר כמזכיר הממשלה. יחד עם משה בוגי יעלון, שגם לו לא מעט שנים תחת נתניהו, חברי מפלגת תל"ם כמעט ומוציאים יחד הודעות משותפות לעיתונות. נראה שנכונה לשניים זוגיות פוליטית ארוכת שנים.

קוראים לבנט ושקד לא להגיע לדיון. האוזר והנדל

האוזר והנדלצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

10. א' אוהל ב' זה בית - סתיו שפיר ואיציק שמולי  

צעירי רוטשילד והאוהלים הגיעו יחד אל מפלגת העבודה, אחרי מחאת הקיץ של 2011. סתיו שפיר נבחרה למקום ה-9 ואיציק שמולי למקום ה-11. אולם, למרות ואולי בגלל ששניהם הגיעו על אותו טייטל חברתי - חברות לא הייתה שם. בפריימריז האחרונים התמודדו שפיר ושמולי זה בזו וגם בשלישי - שזכה בראשות העבודה - עמיר פרץ. אחרי הפריימריז כזכור, ערקה שפיר ממפלגת העבודה לטובת הפרוייקט של אהוד ברק ומרצ - המחנה הדמוקרטי. כך הסתיימה לה הזוגיות הכפויה בין השניים.

שפיר, שמולי ומה שביניהם

שפיר, שמולי ומה שביניהםצילום: פלאש 90, תומר נויברג