מוזי-אור: חנוכה במוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל, מזמין את כל המשפחה לחגיגה של פעילויות ברחבי המוזיאון: דמויות מימי החשמונאים יקחו את המבקרים לסיור חווייתי בגלריות לארכאולוגיה, במוזיאון אוסף החנוכיות הגדול בעולם, לאורך כל היום יתקיימו באודיטוריום הופעות אור וקסמים בשיתוף הקהל ולילדים יוצעו שעות סיפור וסדנאות יצירה ברוח החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 11:12 יא בכסלו התשפ

מוזי-אור: חנוכה במוזיאון ישראל
חנוכיות במוזיאון ישראל , צילום: אלי פוזנר

בימי החנוכה הקרבים יפתח מוזיאון ישראל, ירושלים את שעריו לכל המשפחה עם שפע פעילויות במיוחד לכבוד חנוכה, כולן כלולות במחיר כרטיס הכניסה. 
במוזיאון אוסף נדיר של כאלף חנוכיות מכל תפוצות ישראל. זהו אוסף מנורות החנוכה הגדול בעולם. באגף לאמנות ותרבות יהודית מוצגים למבקרים למעלה ממאה וחמישים דגמים שונים של חנוכיות, כשרות להדלקה, מכל קהילות וגלויות ישראל. תצוגת החנוכיות במוזיאון היא הגדולה והמרשימה בתחום. 
במהלך הביקור באגף לאמנות יהודית במוזיאון ניתן להתחקות בקלות רבה בעקבותיה של מנורת המקדש מבזיזתה בימי חורבן הבית השני, דרך הצבתה בשער טיטוס ועד להפיכתה לסמל יהודי מוכר. מנורת המקדש, מנורת שבעת הקנים, נוכחת ביצירות רבות לאורך כל הדורות מאז בזיזתה בחורבן הבית השני ועד לקביעתה כסמלה של המדינה היהודית. מנורת המקדש אף מופיעה על גבי מטבעות מתקופת החשמונאים. באולמות לארכאולוגיה יפגשו המבקרים מדריך המייצג את דמותו של  יהודה המכבי, שידריך אותם בין המוצגים העתיקים ויספרו את סיפור החפצים השונים  הקשורים בחנוכה. 
במקביל, בגלריה לאמנות ישראלית, הילדים יעזרו ליצירת אמנות שיצאה לטיול ברחבי המוזיאון להפוך לתמונה מתוך סיפור החנוכה. במהלך היום יתקיימו באודיטוריום מופעי להטוטנות, אור וקסמים בשילוב הקהל. יתקיים מופע להטוטנות והולוגרמות מרהיב שילווה בהדרכה לכל המשפחה על החנוכיות הייחודיות.  נוסף על כך יוכלו הילדים ליהנות מסדנת יצירת חנוכייה ממוחזרת ומשעת סיפור ברוח החג וכן מביקור בהיכל הספר ובמסגרתו גם לצפות בסרט "בעקבות המגילות הגנוזות" המיועד לכל המשפחה.  

צילום: יחצ


מגוון התערוכות החדשות והמדוברות המוצגות במוזיאון תהיינה פתוחות לקהל הרחב לאורך כל ימי החנוכה, בהן: "אימוגליפים" על הקשר בין האימוג'י לכתב החרטומים, "שוברים את הכלים וכן משחקים" באגף הנוער,  תצלומי מופת נדירים של גדולי הצלמים במאה ה־20 ועוד.
שעות הביקור בימי החנוכה ימים:  24.12 (שלישי), 25.12 (רביעי), 26.12 (חמישי), 29.12 (ראשון) בשעות 10:00 – 15:00,  וביום שישי (27.12) מ-10 בבוקר ועד 2 בצהריים. תשלום: מבוגר 54 שקלים, ילד/ה 34 שקלים. כל הפעילויות כלולות במחיר הכניסה.
 

צילום: יחצ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן