מיוחד לחנוכה: סיפורו המרגש של סגן שר הביטחון

הרב אלי בן דהן, סגן שר הביטחון מספר על הפעולה שעשה כדי להביא אור גדול לאישה עגונה. "אני זוכר אותה עד היום מקבלת את הגט עם דמעות בעיניים. היא לא האמינה שהדבר הזה יקרה אחרי שבעלה סירב כבר כמה פעמים"

חדשות כיפה הרב אלי בן דהן 06/12/18 18:50 כח בכסלו התשעט

מיוחד לחנוכה: סיפורו המרגש של סגן שר הביטחון
הרב אלי בן דהן, צילום: פלאש 90. דניאל שטרית

לכבוד חג החנוכה ביקשה מערכת 'כיפה' מכמה אישים מוכרים, כל אחד בתחומו לכתוב על נקודת האור בחייו. הרב אלי בן דהן, סגן שר הביטחון, הבית היהודי מספר על האור שלו - הצלתה של אישה עגונה שהייתה יכולה להישאר כזאת שתיים עשרה שנים.

זהו סיפור המעשה: בני זוג ישראלים נסעו לחפש את מזלם בארצות הברית. כמו כולם - גם הם חשבו שבארצות הברית הכסף נמצא על העצים, רק צריך לקטוף אותו. כאשר התברר להם שהניסיון להתעשר בקלות לא מצליח, ניסו להתחבר לקבוצות מפוקפקות מתוך תקווה מסויימת שאולי דרכם תבוא התשועה במהרה - ועמה הכסף הגדול. הבעל, לצערנו, חבר לבלדרי סמים המעבירים סמים ממקום למקום ברחבי ארצות הברית ונשפט ל12 שנים בכלא.


לאחר שבעלה נשפט ל 12 שנים האישה הבינה שאין לה מה לחפש בארצות הברית. כסף על העצים היא לא מצאה, ולכן היא חשבה שהיא צריכה לחזור לארץ. אבל נותר לה לפתור בעיה קטנה. איך היא תמשיך לחיות לבד. היא ביקשה מבעלה שיתן לה גט. היא אמרה לו תשמע 12 שנה אני לא יכולה לחכות לך אני בחורה צעירה. רוצה ילדים וכו. הבעל לצערנו הרב סירב. הוא אמר כל עוד אני בכלא אני לא מסכים שתתחתני עם אדם אחר ולא אתן לך גט. ככה הסתיים העניין. האישה חזרה לארץ פתחה תיק בבית הדין הרבני בת"א וביקשה שננסה להשיג לה גט מבעלה היו לנו מספר ניסיונות שליחים שונים שדיברו איתו בעיקר בטלפון אבל הוא לצערנו הרב סירב ולא נתן גט.

ארצות הברית

ארצות הברית | הכסף לא גדל על העצים גם שםצילום: shutterstock

יום אחד הגעתי לארה"ב ללוס אנג'לס ואז החלטתי שאני לוקח על עצמי את המשימה לנסות לשכנע את הבעל לתת גט לאשתו. ביקשתי מהקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס שתסדר לי אישור כניסה כנציג ממשלת ישראל ואכן הקונסוליה נרתמה לעניין סידרה לי אישור כניסה לי ולעוד שני רבנים איתי, וכך נסענו לילה שלם מלוס אנג'לס אל הכלא שנמצא מספר קילומטרים דרומית מסן פרנסיסקו. בבוקר לאחר שנסענו במשך הלילה התפללנו והגענו לכלא. כמובן הכניסה לכלא הייתה כניסה עם חוויה מאוד לא משמחת, כלא שמור מאוד נמצאים בו פושעים רבים ורק אחרי בדיקות ארוכות נתנו לנו להיכנס, נכנסנו לכלא והזמינו את האסיר שיבוא לשבת איתנו, יש חדר שם שבו ניתן לשבת עם אסירים, זה היה יום ראשון וכך ישבנו איתו במשך 4 שעות, 4 שעות ניסינו לשכנע אותו ולהסביר לו שאין שום תוכלת בכך שהוא לא יתן גט לאישתו. הוא במילא נמצא בכלא, הוא לא ישתחרר לפני 12 שנה, אין בארצות הברית קיצורי שליש ואין שום סיכוי שמישהו יוותר לו על תקופת המאסר, והיא בחורה צעירה היא רוצה להתחתן רוצה לחיות את חייה מחדש.

בסופו של דבר לאחר 4 שעות הוא שוכנע והבין שבאמת התקווה שלו שייצא מוקדם מהכלא, היא תקוות שווא, והציפיה שאשתו תמתין לו 12 שנה היא באמת ציפייה לא הגיונית ולא סבירה ולכן הוא הסכים לתת גט. היינו 3 רבנים החתמנו אותו על הרשאה למתן גט, כיוון שאי אפשר בכלא לתת לכתוב את הגט. ובאמת בעקבות אותה הרשאה חזרנו חזרה ללוס אנג'לס, למחרת הגט נכתב והבאתי אותו איתי לארץ ובסופו של דבר הגט נמסר לאישה. אני חושב שהפעולה הזאת באמת הביאה אור גדול לאישה. אני זוכר אותה עד היום מקבלת את הגט עם דמעות בעיניים. היא לא האמינה שהדבר הזה יקרה אחרי שבעלה סירב כבר כמה פעמים קודם לכן לתת לה גט ואני חושב שברוך ה' ניתנה לנו זכות בסיעתא דשמיא זכינו להביא אור לאישה צעירה שמאז כמובן התחתנה ויש לה ילדים ואני ברוך ה' מודה שהייתה לי את הזכות הזאת להיות חלק מאותה מצווה גדולה של הצלת האישה והבאת האורה הגדולה לה ולבני משפחתה.

הכותב הוא סגן שר הביטחון וחבר כנסת מטעם הבית היהודי