המחשבה שעזרתי בהענקת ילדות בריאה נותנת הרבה מוטיבציה"

עבור יריב פאר, מנכ"ל חברת סינון התכנים 'אינטרנט רימון', כל יום וכל נפש שהוא מציל מזרועות התכנים הקשים ברשת, מהווה נס חנוכה פרטי, שהוא שמח עליו בעיקר בארוחות הערב עם משפחתו

חדשות כיפה יריב פאר 05/12/18 14:59 כז בכסלו התשעט

המחשבה שעזרתי בהענקת ילדות בריאה נותנת הרבה מוטיבציה"
יריב פאר, צילום: יחצ

לפני כשבוע באירוע ניגש אלי אדם שלא פגשתי הרבה שנים. הוא אמר לי שהוא חייב שאשתו תדע שאני כאן, בכדי שביחד הם יוכלו למסור את תודתם על כך שהצלנו את הבן שלהם מהתמכרות לרשת ולתכנים בעייתיים מאוד בלשון המעטה.

כמי שעוסק מידי יום בהגשת הרשת לכל המשפחה, ההתמקדות במשימות השוטפת לא תמיד מאפשרת ל"הרים את הראש" ולראות את התמונה הגדולה, שבעצם כל יום בשנה הוא חנוכה קטן, יום שבו הצלחנו לעשות עוד צעד קטן שיבטיח עולם בטוח יותר לי, למשפחתי ולסביבה כולה.

יום שעמלנו על מנת להגדיל את האור והטוב בתוך החושך שאינו מוכר ורבים עוד לא יודעים כמה חשוך שם בפנים.

העולם שאנחנו חיים בו השתנה מבלי היכר, ילדינו חשופים היום לאלימות ברשת, להודעות בעלות תוכן לא הולם, לגניבת זהות ואירועים אחרים שבעבר, כשאנחנו היינו ילדים לא נחשפנו אליהם. הנגישות, הזמינות והסקרנות של ילדינו עולים על כל דמיון, ישנם ילדים שכבר בגן חובה ועוד לפני כן נחשפים למסכים השונים, טלוויזיה, סמארטפון, מחשב ביתי, טאבלטים שונים ועוד.  

לפני כעשר שנים כאשר התחלתי לקדם מערכות גלישה בטוחה הגלישה המסוננת באינטרנט הייתה מצומצמת מאוד, שטחית מאוד ובעיקר שייכת לציבור הדתי לאומי ההדוק כאשר גוונים רחבים באוכלוסייה הוקסמו מפלאי הטכנולוגיה ובצדק, וזאת מבלי לחשוב על מה צופן העתיד. 

בתחילת הדרך, כמו כל מנהל, הקו שהנחה אותי היה להעניק את הטכנולוגיה והשירות הטוב ביותר ללקוחות החברה, אך לאט לאט כאשר התפתחו האתגרים שהמציבה בפנינו הטכנולוגיה הזמינה והנגישה, הבנתי כי ישנו אור גדול אותו אנחנו צריכים להדליק כעת בפני הדור הבא והוא האפשרות להעניק גלישה בריאה ונכונה אשר תאפשר לדורות שלמים של ילדים ומשפחות להמשיך ולהתנהל בעולם הדיגיטלי כך שהטכנולוגיה תאפשר לציבור ליהנות מהצד הטוב שלה ומבלי לסחוף את המשפחה למקומות האפלים שבה.

שינוי הגישה הזה הביא אותנו לאחרונה להוביל מהלך שייתן את המענה הערכי והטכנולוגי, לדור הבא, הילדים שלנו, מהלך שמבקש להאיר את האינטרנט בצורה נכונה וחדשנית, מהלך שאני מאמין שיצמצם משמעותית את החשיפה לאותם תכנים לא ראויים ולהחזיר לחיינו את השליטה והשפיות. אפשר לגלוש, חשוב לגלוש, אבל צריכים להרכיב את המסננים המתאימים. 

אנחנו מקווה כי כל אחד יוכל למצוא את הגישה המתאימה והנכונה למשפחתו ולביתו, ובימי חנוכה אלו נוסיף עוד אור.

הכותב הוא מנכ"ל חברת 'אינטרנט רימון'