הרב שרלו על הרב קרליבך: ננגן את שיריו ונזכור גם ממה צריך להתרחק

שוב עולות השמועות סביב הטרדות מיניות שנקשרות בשמו של הרב שלמה קרליבך. הרב יובל שרלו עונה על השאלה אם צריך לנגן את שיריו: "אנו מנגנים את שיריו ולומדים את תורותיו, וזוכרים גם ממה צריך להתרחק"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 12/11/19 16:26 יד בחשון התשפ

הרב שרלו על הרב קרליבך: ננגן את שיריו ונזכור גם ממה צריך להתרחק
הרב קרליבך מנגן , צילום: היכל-הקודש - אני יצרתי. GFDL. ויקיפדיה

היום (ג'), יומיים לפני יום פטירתו של הרב שלמה קרליבך, שוב עולות השמועות סביב הטרדות מיניות שנקשרות בשמו. לפני כשנה אף הייתה מעין מחאה שקראה להחרים את שיריו של הרב בבתי הכנסת השונים. היום (ג'), הרב יובל שרלו כותב בדף הפייסבוק שלו: "אנו מנגנים את שיריו ולומדים את תורותיו, וזוכרים גם ממה צריך להתרחק, ומנסים לבנות עולם מתוקן יותר מכוח הכאב והנבוכות".

בפוסט שהעלה היום לדף הפייסבוק שלו אמר הרב יובל שרלו כי אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש נשים שמתארות פגיעות שעברו מהתנהגותו של הרב שלמה קרליבך, ומנגד, אי אפשר להתעלם מכך שתלונות אלה לא התבררו בחייו, ולא ניתן לברר אותן עוד.

הרב שרלו כותב: "לא תוכל להתעלם מהעובדה שהנורמות שהיו קיימות אז ב"ה השתנו, ומה שנחשב אז לגיטימי ב"ה אינו כזה עוד; מנגד, לא תוכל להתעלם מהמשקל הנמוך של טיעון זה, שכן אסור היה לעשות דברים גם אז; לא תוכל להתעלם מהחובה שלנו לא להסכים ולא לקרוץ ולא לשחוק כל פגיעה של אדם באדם; לא תוכל להתעלם מהשערים הענקיים שפתח ר' שלמה: בשיריו ובניגוניו, בתורותיו ובאהבותיו, בגאולת נפש הדור ובצדקה. לא תוכל להתעלם".

הרב שרלו ממשיך ואומר כי הסוגיה מאוד מעסיקה. "מחד גיסא, התנועה הנפשית להחיל את "למה לי רוב זבחכם", ולוותר על כל העולמות הרוחניים שנוצרו מניגוניו ומתורותיו, כי זה הסולם המוסרי והערכי שהנביאים לימדו אותנו. יש לוותר על עולמות גבוהים ונאצלים אם התשתית המוסרית שלהם לקויה, ואין אנו עולים להר ה' קודם שנהיה נקיי כפיים וברי לבב. מאידך גיסא, אחד היסודות הבולטים בתנ"ך הוא שאין אנשים מושלמים. כבר הדגישו כמה פעמים גדולי ישראל כי הם סולם מוצב ארצה שראשו מגיע השמיימה, ואין הם מלאכים קדושי עליון שאין להם צד במציאות שלנו עצמנו. ובכלל, אם אנו נתנה את בניית עולמנו הפנימי רק ממקומות שבהם לא היו בעיות – נמצא את עצמנו ערומים מרוב מוחלט של אנשי הדעת הגדולים, אנשי האמונה ואנשי קרבת א-לוהים".

https://www.facebook.com/RabbiCherlow/photos/a.299104153484393/2644027262325392/?type=3&theater

בסוף הפוסט עונה הרב יובל שרלו על השאלה, האם להפסיק לנגן את שיריו של הרב קרליבך. "בתוכנו יושבות כנראה נפגעות ממנו, ושהעובדה שאלו היו הנורמות אז אולי מרככות את הפגיעה אולם אינן מתירות להתעלם ממנה. שהתמונה הזו סוערת ולא נותנת מנוח. ועל כן אנו מנגנים את שיריו ולומדים את תורותיו, וזוכרים גם ממה צריך להתרחק, ומנסים לבנות עולם מתוקן יותר מכוח הכאב והנבוכות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן