הרב שמואל אליהו: "הקב"ה שומע את התפילות לרפואת הקצין - גם בלי שמו המלא"

בשעות האחרונות מופצות הודעות לרפואת הקצין שנפצע הלילה ברצועת עזה. בהודעות מופיע שמו הפרטי ושם אמו של הקצין. הרב שמואל אליהו אומר ל'כיפה': "אסור להפיץ את ההודעה. הציבור יכול להתפלל לרפואת כל חיילי צה"ל וכל הפצועים, הקב"ה כבר יודע לנתב ושומע את התפילות לאן שהם צריכות להגיע"

חדשות כיפה גלעד כהן 12/11/18 14:31 ד בכסלו התשעט

הרב שמואל אליהו: "הקב"ה שומע את התפילות לרפואת הקצין - גם בלי שמו המלא"
הרב שמואל אליהו | אסור להפיץ את ההודעה, צילום: אלישמע סנדמן

בעקבות תקרית הירי הלילה (א') ברצועת עזה בה נהרג סא"ל מ' ונפצע קצין צה"ל נוסף, החלה לרוץ הודעה עם שמו של הפצוע, הודעה שמטרתה להרבות בתפילה לרפואתו של הפצוע. אולם, על פי הצנזורה הצבאית, בגלל הרגישות של הפעולה ברצועת עזה, צה"ל אסר להפיץ את שמו של הפצוע. הרב שמואל אליהו אומר היום ל'כיפה': "אפשר להתפלל לכלל רפואת חיילי צה"ל. ולכוון על החייל שנפצע הלילה גם בלי שמו המלא."

"לרוב אנחנו מדייקים בשמו של החולה, אך מכיוון שהצבא חושב שיש סכנה אמתית מעצם הפצת ההודעה, אז בוודאי שאסור להפיץ את ההודעה. הציבור יכול להתפלל לרפואת כל חיילי צה"ל וכל הפצועים, הקב"ה כבר יודע לנתב ושומע את התפילות לאן שהם צריכות להגיע." כך אומר היום הרב שמואל אליהו ל'כיפה'. 

כזכור, היום פרסמה ח"כ שלי יחימוביץ מהמחנה הציוני את תמונתו המטושטשת של קצין צה"ל, סא"ל מ' שנהרג הלילה ברצועת עזה. יחימוביץ טוענת כי היא אינה עוברת על חוקי הצנזורה. בנוסף, בשעות האחרונות רצות שמועות לגבי זהותו של הקצין שנפצע והודעה עם שמו ושם אמו כדי להגביר בתפילה לרפואתו.