הרב מלמד: "אם הצבא לא יתעורר - לא יהיה בו מקום לציבור הדתי"

הרב אליעזר מלמד מתייחס לסוגיית הצניעות בצה"ל, זאת בעקבות מספר מקרים בהם הופנתה אצבע מאשימה כלפי התנהגותם של חיילים דתיים בצה"ל ואומר "אם הצבא לא יתעורר, וגם מנהיגי הציבור הדתי, יש חשש שרבים בציבור הדתי לא ימצאו את מקומם בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/18 09:38 יב באלול התשעח

הרב מלמד: "אם הצבא לא יתעורר - לא יהיה בו מקום לציבור הדתי"
חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

רב הישוב הר ברכה, הרב אליעזר מלמד מתייחס בטור הקבוע שלו בעיתון 'בשבע' לסוגיית הצניעות בצה"ל ומשבח את החיילים הדתיים על התנהגותם בצניעות ובנורמות ערכיות. "כל עוד מקרי הניאוף והבגידה רווחים יותר בציבור החילוני, אין לחילונים זכות לבוא בטענות לדתיים. התקשורת החילונית החלה לתקוף את החיילים הדתיים"

"כששוחחנו עם מפקד המחלקה" מספר הרב מלמד, "שאל אחד מבני הישיבות: מדוע החיילות מבקשות תמיד עזרה מהדתיים? הן רוצות להכשיל אותנו? הסתכל עליו הקצין בתדהמה ואמר: להכשיל? הן אומרות במפורש שהן לא יכולות לסבול את היחס של החיילים הרגילים, ורק דתיים מכבדים אותן"

לוחמות בצה"ל

לוחמות בצה"לצילום: פלאש 90 אביר סולטן

הרב מלמד התייחס גם למקרה של הבת של שירה מרגלית. כזכור, הבת הנה מדריכת צניחה ובזמן שהיא הדגימה כיצד יש להרכיב את הרצועה בין הרגליים, סובבו מספר חיילים דתיים את ראשם. "אמה של מדריכת הצניחה היא אישיות תקשורתית שמאלנית בכירה", אומר הרב מלמד. "היא הפיצה את עלבונה, והתקשורת החילונית החלה לתקוף את החיילים הדתיים. אבא שלה, אהרן חליווה, בהיותו אלוף משנה ומפקד חטיבת הצנחנים, אמר על חיילי ישיבות ההסדר ששירתו תחתיו: "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי". 

עמדה מפתיעה בנושא הלהט"בים. הרב מלמד

הרב מלמדצילום: פלאש 90. מרקו

הרב מלמד תוקף גם את החברה החילונית בכלל ואומר כי לו הייתה החברה החילונית מוכיחה שאפשר להגן על המשפחה היה צורך לשקול את הדברים. "חלק מנורמות הצניעות תלויות במנהג שתלוי בזמן ובמקום, וכאשר המציאות משתנה ומורה שאין צורך לשמור על מנהג מסוים. אין הציבור החילוני רשאי מבחינה מוסרית לתבוע שינוי בחברה הדתית. להפך, ראוי לציבור החילוני לחזור לשורשיו וללמוד מהתורה וחכמי ישראל, כיצד שומרים על ערכי המשפחה." כך הרב מלמד

הרב מלמד אומר כי סוגיית הצניעות בצבא יכולה להביא גם לסכנה חברתית. "לא מדובר רק בפגיעה בכבודם ובאמונתם של בני הציבור התורני, אלא בסכנה חברתית-לאומית, שכן מצב זה עלול לגרום לציבור רחב לעבור מתוך אכזבה וייאוש משיתוף הפעולה המסור והאידיאליסטי עם בני הציבור החילוני, לכיוון הציבור החרדי – ובכלל זה הימנעות משירות צבאי. שלא לדבר על החבלה בתהליך הגיוס של בני הציבור החרדי לצבא." כך מסיים הרב אליעזר מלמד את דבריו.