הרב מדן על ההסכמות שהיו מול צה"ל: צמצמנו את הגדר ההלכתית כמה שיותר

הרב יעקב מדן מגיב לסערת המכתב, בו קרא לתלמידיו לא להתגייס לחיל השריון: "אין לנו ברירה אנחנו מחוייבים לגדרי התורה וההלכה". הרב בטוח שימצא פתרון מול צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/22 11:47 כח בחשון התשפג

הרב מדן על ההסכמות שהיו מול צה"ל: צמצמנו את הגדר ההלכתית כמה שיותר
הרב מדן, צילום: Oren Nahshon / FLASH90

המכתב של הרב מדן: אמש פורסם מכתבו של ראש ישיבת הר עציון, הרב יעקב מדן בו התנצל בפני תלמידיו על ההמלצה לשרת בחיל השריון. "קשה לנו לתאר את צערנו, ללא הודעה מוקדמת הכניס צה"ל צוערות לפלוגת קורס קציני שריון יחד עם הצוערים, וכעת הקורס מעורב בצורה שאינה תואמת את גדרי ההלכה ומונעת מכם לשרת בו". היום (ג') בראיון לרשת ב' הסביר הרב את פשר המכתב ואת הפתרון הרצוי מבחינתו.

"לא מאפשרים לתלמידים שלנו לצאת לקורסי פיקוד"

"כרגע מה שקרה, שמתוך חוסר תשומת לב הם לא מאפשרים לתלמידים שלנו לצאת לקורסי פיקוד, אני הבטחתי להם אישית שיוכלו ללכת לקורס מפקדים וקצינים" אומר הרב ומסביר את הבעייתיות מבחינתו: "כשנמצאים יחד באותה פלוגה בשירות משותף יש עם הדברים האלה בעיות, אם הם יהיו באותו טנק. אנחנו מחנכים על צניעות".

"מצמצמים את הגבול כמה שיותר"

הרב מדן התייחס לקו הגבול ההלכתי ואיפה הוא עובר בנושא של השירות בצבא: "אנחנו שאנחנו מצמצמים את הגדר כמה שיותר והולכים עד הגבול ואפילו קצת מעבר לגבול בדבר הזה" אמר כי "אין לנו ברירה אנחנו מחויבים לגדרי התורה וההלכה, המטרה שלנו היא לתרום כמה שיותר" אמר הרב בראיון. 

חיילות בשיריון. ארכיון

חיילות בשיריון. ארכיון צילום: דובר צה"ל

על עצם המכתב אומר הרב: "לא עשינו את זה בשביל משא ומתן אבל היה צריך לדרוך חזק על הדוושה ועשינו את זה, הרב מוסיף, "היינו חייבים להגיב אבל יש רצון טוב, אני בטוח שאנחנו נמשיך לעשות את זה ונמצא דרך משותפת עם צה"ל". על עצם שירות הנשים אמר הרב: "קודם כל מאוד מעריך שנשים משרתות ועושות את העבודה כמו שצריך, אפשר למצוא פתרונות שהבנות ימשיכו לשרת שירות משמעותי בגבול הדרום".