רעבים לבשר בתשעת הימים? כך תעקפו את האיסור בצורה כשרה למהדרין

בתשעת הימים הראשונים של חודש אב ההלכה אוסרת רשימה ארוכה של פעילויות והנאות. מתוך הרשימה הזאת, האיסור הקשה ביותר עבור רבים הוא האיסור לאכול בשר | רעבים? ריכזנו שש דרכים בהן ניתן לאכול בשר גם בימים קשים אלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 14:30 ג באב התשפב

רעבים לבשר בתשעת הימים? כך תעקפו את האיסור בצורה כשרה למהדרין
סטייק. גם בתשעת הימים , צילום: shutterstock

בין שלל הדברים שההלכה אוסרת בתשעת הימים שבין ראש חודש אב לצום תשעה באב, נמצא איסור אכילת הבשר. עבור רבים אכילת בשר היא עניין משמעותי, וימים אלו קשים עליהם מנשוא. רבים מצליחים לשרוד את תשעת הימים בזכות דגים ותחליפי בשר, אבל אף סלמון לא יכול להחליף המבורגר עסיסי.

עבור הרגעים שאתם ממש לא יכולים בלי מנת הבשר שלכם, ריכזנו שש דרכים בהן תוכלו להשיג היתר לאכול בשר, גם בתשעת הימים:

1. סיום מסכת

סיום מסכת

סיום מסכת | צילום: shutterstock

במקום במבה ועוגה, בימים אלה ניתן להפוך אירוע סיום מסכת ל"על-האש" עם סטייק אנטרקוט וכל בשר בו תחפצו. אולם יש לסייג כי כתבו האחרונים, שאין לתכנן באופן מיוחד סיומי מסכתות בתשעת הימים כדי להתיר על ידם אכילת בשר, שאם עושים כן מבטלים בכוונה את אבלות החורבן.

2. ברית מילה

ברית מילה

ברית מילה | צילום: פלאש 90. גרשון אלינסון

שיטה נוספת להתחמק מאיסור אכילת בשר בתשעת הימים היא להשתתף באירוע שקשור ללידת בן זכר, כלומר ברית או פדיון הבן. יש חילוקי דעות לגבי מי יכול להשתתף באירועים אלה, ויש אומרים שבתשעת הימים עדיף להזמין מניין גברים בלבד, אבל הרוב מקלים ופוסקים שניתן להזמין באופן רגיל את כולם.

3. בר מצווה בתשעת הימים

בר מצווה

בר מצווה | צילום: shutterstock

עוד היתר לאכילת בשר בימים אלה היא למשתתפים בסעודת בר מצווה. כמובן שהיתר זה הוא על תנאי שהסעודה תתקיים דווקא ביום ההולדת העברי של חתן השמחה.

4. בישולים לשבת

טועמיה חיים זכו

טועמיה חיים זכו | צילום: shutterstock

זה אולי לא ההיתר בשבילכם אם אתם רוצים ארוחת בשרים גדולה, אבל אם אתם רק מתגעגעים לטעם ולא מפריע לכם להמתין שש שעות, דעו שמותר לכם לטעום מהבישולים לכבוד שבת. כמובן שהטעימה זו אינה לשם הנאה אלא לצורך מצוות עונג שבת.

5. סעודת שבת

שבת שלום

שבת שלום | צילום: shutterstock

ההיתר הכי קלאסי, זה ששייך לכל עם ישראל בכל מצב וכל מקום: שבת. כמובן שבשבת אין נוהגים אבלות ואפשר להתענג על בשר ויין "כסעודת שלמה בשעתו".

6. בשר מותר לתימנים גם בתשעת הימים

אילוסטרציה

אילוסטרציה | צילום: David Cohen/Flash90

אמנם זה לא משהו שאפשר לשנות בשלב זה, אבל מנהגם של עולי תימן מתיר לאוכל בשר בתשעת הימים, ורק בסעודה המפסקת שלפני צום תשעה באב  יש להימנע ממנו. השנה כידוע, הבשר מותר גם בסעודה שלישית לפני הצום לכלל העדות.