רב העיר מודיעין: להימנע מתשלום לוועד בית על טיפול בגינה משותפת בשמיטה

הרב יעקב צ´יקוטאי, רבה של מודיעין, קובע כי אין לשלם לוועד בית אם דייריו אינם מקפידים על דיני שמיטה בגינה המשותפת. עם זאת מדגיש: "להודיע לוועד שהכסף ניתן עבור עבודות אחזקה וניקיון הבניין"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/08/14 10:40 כט באב התשעד

רב העיר מודיעין: להימנע מתשלום לוועד בית על טיפול בגינה משותפת בשמיטה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

"יש להימנע מתשלום לוועד הבית על טיפול בגינה בשנת שמיטה", כך קובע הרב יעקב צ'יקוטאי, רב העיר מודיעין וחתנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בחוברת שהוציא לקראת שנת השמיטה.

בעוד חודש תתחיל שנת השמיטה ובערים השונות נעשות הכנות לקראת השנה הסבוכה מבחינת הלכות הטיפול בעצים ובגינות. לקראת השמיטה הוציא הרב צ'יקוטאי, רב העיר מודיעין, חוברת לתושבים בה הוא מפרט את ההלכות הנצרכות.

בחוברת 'השמיטה בגינות הנוי ובעציצים', שהובאה בעיתון המקומי 'מודיעין ניוז' סוקר הרב את ההלכות, שבין היתר נוגעות לגינות משותפות בבניינים. בדבריו המליץ הרב שלא לשלם את דמי וועד הבית המוקצים לטובת טיפול בגינה המשותפת במהלך שנת השמיטה אם עבודות אחזקת הגינה יימשכו במהלך שנת השמיטה. "אם השכנים לא מסכימים לשמור על דיני השמיטה בגינה המשותפת, יש להימנע מתשלום עבור הטיפול בגינה", הוא קובע ומציין כי "מוטלת חובה על כל אחד ואחד מהדיירים בבית משותף שיש להם גינת נוי משותפת, למנוע את שאר השכנים מלעבוד בגינה, עבודות האסורות בשנת שמיטה".

יחד עם זאת הוא מוסיף ומציין כי אין הדבר נותן פטור מתשלום דמי וועד בית, וכי יש להבהיר לוועד הבית כי הכסף שניתן הינו עבור אחזקה וניקיון הבניין ולא לטובת הגינה המשותפת, ובכל מקרה "מעל הכל עומדת ההנחיה שלא להגיע לידי ריב בין השכנים. הכל צריך להיות בהסכמה".