סכין גילוח לייזר, מותר או אסור?

יזמים גייסו מליונים במטרה לייצר סכין גילוח העובד באמצעות קרן לייזר. בדקנו מה דינו ההלכתי והאם הוא יפתור את בעיית התער?

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 08/02/16 07:37 כט בשבט התשעו

סכין גילוח לייזר, מותר או אסור?
יחצ, צילום: יחצ

האם נמצא הפתרון ההלכתי לגילוח נוח, חלק ונעים? יזמים מארה"ב פרסמו לאחרונה כי המציאו סכין גילוח ייחודית שפועלת באמצעות קרן לייזר קטנה ששורפת את השערה ממש צמוד לעור זאת מבלי שבעצם היא חותכת מאומה וכך העור נותר חלק במיוחד וללא שפשופים.

היזמים פנו עם הפטנט למימון המונים וניסו את מזלם באתר 'קיקסטרטר' ההצלחה הייתה אדירה והם הצליחו לגייס לא פחות מארבעה מיליון דולר מחובבי טכנולוגיה וסתם כאלה שנמאס להם לשפשף את העור עם סכיני הגילוח או מכונות גילוח גרועות במקרה הדתי.

אך היזמים כשלו בשמירה על חוקי האתר ופרסמו סרטון בו נראתה הדגמה של המכשיר זאת למרות שהוא עדיין אינו קיים במציאות ואינו מוכן עדיין לשימוש והאתר הקפיא את כל החשבון והכסף שנאגר בו הלך לטמיון. היזמים פנו מיידית לאתר המתחרה 'אינדיגיגו' וגייסו שם בינתיים כמעט חצי מיליון דולר, סכום מכובד מאד, אך רחוק מההצלחה שהתפוגגה.

היזמים מציעים את המוצר במכירה מוקדמת ב-289 דולר לא כולל משלוח כשהם מבטיחים שהוא יסופק בעוד כחצי שנה, כשבעצם כאמור בינתיים אין עוד מוצר סופי שניתן לדעת בבירור שהוא מוכן ויעיל לשימוש. היזמים העבירו לבדיקות אתרים טכנולוגיים בארה"ב אבי טיפוס של הסכין אך עד עתה התוצאות דלות למדי שכן הסכין מוסגלת לחתוך חמש שערות בלבד בכל פעם. סכין הלייזר העלתה גם את הנושא ההלכתי האם מותר להתגלח באמצעות סכין כזו שבעצם אינה תער כלל.

הרב ישראל רוזן ממכון צומת שנדרש לשאלה ההלכתית השיב שככל הנראה אין איסור הלכתי בשימוש בסכין כזו והיא דומה לשימוש במשחת גילוח שאף היא שורפת את השיער מבלי להשתמש בתער כל שהוא. "זוהי שאלה תיאורטית כרגע ולכן עניתי עליה בצורה כזו כמובן שכאשר יהיה בידינו מכשיר כזה נצטרך לבדוק מחדש את דרך פעולתו ואז לקבוע מבחינה הלכתית את דינו", אומר הרב רוזן ל'כיפה'.

בתשובה המקורית טען הרב כי למרות שנראה שמותר להשתמש בתער הלייזר יכולה להיות בעייתיות במקרה של חוסר דיוק שלו והסרה של פאות הראש אותן אסור להסיר בכל מקרה אפילו במשחת גילוח וכיוון שישנה מחלוקת ודעות שונות היכן מוגדרים הפאות ישנה בעייתיות בהסרתן באמצעות המכשיר.

בינתיים נראה כי נצטרך להמתין ולראות האם היזמים יתאוששו מהפסד המיליונים ויצליחו להביא מוצר אמתי לשוק. במידה וכן הוא ישנה את עולם הגילוח כולו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן