"היציאה לחירות זה באמת לחזור אל הטבע הנורמלי של המשפחה"

לקראת שבת הסברה הארצית בנושא דת ומדינה, המתקיימת השבת תחת השם "יהדות ומדינה, מחברים", אומר הרב יגאל קמינצקי, ראש מרכז תורה ומדינה כי היציאה לחירות זה לחזור אל הטבע הנורמאלי והרגיל של המשפחה היהודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/19 12:21 כט באדר ב'

"היציאה לחירות זה באמת לחזור אל הטבע הנורמלי של המשפחה"
הפגנה למען ערכי המשפחה בתל אביב, צילום: לירן אוזן freeze

"הדברים הם מאוד פשוטים" מסביר הרב יגאל קמינצקי, לשעבר רב היישוב נווה דקלים והיום ראש מרכז תורה ומדינה, על מה הוא הולך לדבר השבת לבני הקהילה בישוב ניצן. "אנחנו מתחילים השבת את "החודש הזה לכם", מתכוננים לקראת היציאה לחירות, והיציאה לחירות זה באמת לחזור אל הטבע הנורמאלי והרגיל של המשפחה. לחזור אל כל ערכי המשפחה של אבא, אמא וילדים. לחזור אל הדברים הפשוטים ביותר, הבסיסיים ביותר, שאולי מנסים להשכיח, אבל מבחנתנו זה הדבר הכי בסיסי. זאת המהות של החיים, זאת המהות של הקיום, זאת המהות של השחרור, זאת המהות של העם. בלי זה אין עם אין עולם. צריך לחזור על הדברים הפשוטים".

עוד מסביר הרב קמינצקי "אנחנו רוצים לעורר את האנשים לחזור אל הדברים הבסיסים ולא להיות מושפעים מכל מיני דעות שרק גורמות להרס וחורבן. גם של האדם הפרטי, גם של המשפחה היהודית, גם של עם ישראל, וגם של העולם כולו. תראו מה קורה באירופה. תראו מה קורה לעולם שאין משפחות ואין ילדים. אנחנו גוזרים כליה על העולם. אבל אנחנו רוצים לתקן את העולם, רוצים לעשות את העולם יותר טוב. זה הדבר הכי נורמאלי והכי טבעי שיש". 

כמו כן, מסביר הרב קמינצקי את הקשר של השבת אל מערכת הבחירות, שתגיע בשבוע הבא אל סיומה. "אנחנו מנסים לעורר חברי כנסת ואנשי ציבור שיעלו את הנושא הזה על סדר היום. נראה לפעמים שאנשים מפחדים לגעת בסוגיה הזאת וזה נראה להם מפחיד. כל מי שעוסק בזה ישר מתנפלים עליו, ישר תוקפים אותו, ואנשים מפחדים לעסוק בזה. אנחנו רוצים להוציא את האנשים מהפחד, להרגיע, ולומר להם "אל תגורו בפני איש" ותעסקו בשאלה הזאת".

בסיום דבריו מדגיש הרב קמינצקי את החשיבות של קיום השבת בבתי הכנסת השונים, ואומר כי "ככל שנעסוק בזה יותר, נחזיר את הבריאות ואת הכוח לעם ישראל".

כאמור, השבת תתקיים ברחבי הארץ שבת ארצית בנושא דת ומדינה תחת השם "יהדות ומדינה, מחברים. מאחורי השבת עומדים ארגון חותם, מרכז ליב"ה, נאמני הרבנות הראשית ורבני דרך אמונה. במסגרת שבת ההסברה, יתקיימו שיעורים במאות מקומות שונים ברחבי הארץ על ידי רבנים שונים שהתגייסו לנושא. 

במודעה שהוציאו התנועות לקראת השבת נכתב "לקראת הבחירות הקרובות נברר את דרך הציונות הדתית  הנושאת את דגל חיבור היהדות והמדינה, באבני היסוד של היהדות: השבת, הכותל, הגיור, הכשרות, הנישואין ועוד". כמו כן נכתב במודעה "לוקחים אחריות על הצביון היהודי, מצביעים לחיזוק היהדות במרחב הציבורי".

את השיעורים יעבירו מאות רבנים שהתגייסו למען הצלחת השבת. בין הרבנים ניתן למצוא רבנים בכירים בציונות הדתית כמו הרב יהושע שפירא, הרב דוד חי הכהן, הרב מנחם בורשטיין, הרב אליקים לבנון, הרב יואל קטן ורבנים נוספים. כמו כן, גם רבה הראשי של ירושלים, הרב אריה שטרן, יעביר גם הוא שיעורים בנושא.