בקרוב: קתדרה לחקר התלמוד הירושלמי ע"ש הרב גורן זצ"ל

אוניברסיטת בר- אילן חתמה על הסכם להקמת קתדרה לחקר התלמוד הירושלמי ע"ש מרן הרב הראשי אלוף הרב שלמה גורן זצ"ל. בתו של הרב גורן: "מחויבותו של אבא זצ"ל לחקר התלמוד הירושלמי, להאדרתו של התלמוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/18 20:08 ז בתשרי התשעט

בקרוב: קתדרה לחקר התלמוד הירושלמי ע"ש הרב גורן זצ"ל
משפחת גורן באוניברסיטה, צילום: יוני רייף

אוניברסיטת בר- אילן  חתמה על הסכם להקמת קתדרה היחידה מסוגה בעולם לחקר התלמוד הירושלמי ע"ש מרן הרב הראשי אלוף הרב שלמה גורן זצ"ל. הקתדרה תוקם הודות לתרומתם של בניו ובנותיו של הרב גורן זצ"ל: השופטת בדימוס הגב' תחיה שפירא, ד"ר דרורית תמרי ועו"ד רמי גורן.

 פרופ' אריה צבן -נשיא אוניברסיטת בר- אילן  אמר :"זכינו היום להקים קתדרה לחקר התלמוד הירושלמי ע"ש הרב הראשי לשעבר האלוף שלמה גורן זצ"ל. הרב גורן מעבר להיותו תלמיד חכם עצום ואיש הלכה מובהק -התברך בתכונות תרומיות ונדירות של מנהיגות, אומץ, חכמה, ויכולת הובלה וחסרונן של התכונות הללו מורגש באופן ניכר במציאות הישראלית דהיום. פרופ' צבן הוסיף :אנו יכולים להתנחם בכך שע"י הקמת הקתדרה לחקר התלמוד הירושלמי אנו זוכים להמשיך ולקדם חלק ממשנתו של הרב גורן זצ"ל-חידוש המסורת לחקר התלמוד הירושלמי".

פרופ' מרים פאוסט רקטור האוניברסיטה אמרה :" האוניברסיטה החליטה להקים קתדרה על שמו של הרב גורן זצ"ל  כדי להנציח את המחקר  שלו ואת החידושים  של הרב בתחיית התלמוד הירושלמי". פרופ' פאוסט הוסיפה: "בני משפחתו של הרב גורן זצ"ל בחרו להנציח את שמו בדרך זו כדי שהנושאים שהיו קרובים לליבו ימשיכו  להיחקר ע"י חוקרים וסטודנטים עוד שנים רבות".

בתו של מרן הרב הראשי אלוף הרב שלמה גורן השופטת בדימוס תחיה שפירא ציינה בטקס החתימה: "מחויבותו של אבא זצ"ל לחקר התלמוד הירושלמי, להאדרתו של התלמוד ופירושו בשפה המיוחדת לו נבעה בעיקר והייתה המשך ישיר לאהבתו לארץ ישראל  ולחשיבות מדינת ישראל- ראשית צמיחת גאולתנו גם מבחינה הלכתית- תורנית".

פרופ' לייב מוסקוביץ מומחה בעל שם עולמי לחקר התלמוד הירושלמי ב במחלקה לתלמוד באוניברסיטת בר- אילן אשר יעמוד בראש 'הקתדרה לחקר התלמוד הירושלמי ע"ש מרן הרב הראשי אלוף הרב שלמה גורן זצ"ל' בפקולטה למדעי היהדות של אוניברסיטת בר-אילן אמר:   "אני מודה לבניו ולבנותיו של הרב גורן זצ"ל על הזדמנות מיוחדת זו ועל הכבוד הגדול שהתאפשר  בזכותכם להרים את קרנו של התלמוד הירושלמי".

עוד השתתפו בטקס החתימה : בני משפחתו המורחבת של הרב גורן זצ"ל, מנכ"ל  אונ' בר- אילן מר זהר ינון, סגנית הנשיא לפיתוח ד"ר מירב גלילי ורו"ח שלמה זהר  יו"ר מועצת הנאמנים של אוניברסיטת בר- אילן .