ביקורת על כנס מנהלי החמ"ד בנושא קהילת הלהט"ב: "אובדן דרך"

בחמ"ד ערכו יום עיון למנהלים שעסק בקהילה הגאה. בליב"ה טוענים כי עמדת ההלכה לא הוצגה בכנס. ד"ר ליפשיץ: "בעתיד ייערך כנס משלים. אנו פועלים על פי תורה"

חדשות כיפה 04/05/17 15:31 ח באייר התשעז

ביקורת על כנס מנהלי החמ"ד בנושא קהילת הלהט"ב: "אובדן דרך"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בחמ"ד קיימו אתמול (רביעי) יום עיון מיוחד למנהלי מוסדות בנושא קהילת הלהט"ב, במהלכו שמעו המשתתפים סיפורים אישיים ודעות השוללות טיפולי המרה. בקרב חלק מחוגי הציונות הדתית נשמעה ביקורת על כך שהכנס לא היה מאוזן וכי עמדת ההלכה ובעקבותיה עמדת החמ"ד כמעט ולא נשמעה.

50 מנהלים ומנהלות ישיבות ואולפנות התכנסו אתמול במכללת "דעת-אריאל" בתל אביב, במטרה להכיר מקרוב את הקשיים שחברי הקהילה הלהט"בית מתמודדים עמם. את האירוע פתח חבר מועצת עיריית תל אביב, איתי פנקס-ארד, שמכהן כיו"ר המרכז הגאה בתל אביב. בהמשך נערכו מעגלי שיח עם בוגרים מהחמ"ד המשתייכים לקהילה ונשמעו דעות על הסכנה שבטיפולי המרה.

מחנך שנחשף למודעה המפרסמת את הכנס תהה "כיצד בכנס של החמ"ד הרואה בתורה ובהלכותיה נר לרגליו, אין שום אמירה ברורה של רבנים ותורה כנגד מעשים אלו. לצערנו נראה שיש גורמים בחמד שמתביישים לומר את דבר ה'".

במרכז ליב"ה טוענים כי בעבר אמר להם ראש החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ כי בחמ"ד מאמינים במוסד המשפחה שהיא המסגרת המסורתית ושהם משתדלים להנחיל לתלמידים את יסודות המשפחה על פי תורת ישראל וכי "עמדת ההלכה כתובה באופן ברור ביותר".

"לצערנו אנו עדים שמעשים לחוד ודיבורים לחוד", אומרים היום בליב"ה, "כשבכנס רשמי למחנכים נעלמת העמדה הבסיסית ביותר של היהדות כי הלהטב"יות היא הרס המשפחה והרס המשך הדורות. כנס זה מבטא אובדן דרך".

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ דוחה את הטענות ואומר כי יום העיון הוא רק החלק הראשון ושבעתיד יתקיים מפגש נוסף, "זו תחילת הדרך בנושא. עוד יהיה מפגש משלים שבו ידברו הרב ארהל'ה הראל והרב גיסר. אנחנו קשובים לכל דבר ופועלים על פי תורה ועל פי דרכה של תורה".