על הדיאטה, החיים, וכל השאר

האם קרה לכם פעם חברים, שרציתם, אבל מאוד מאוד-לחזור לעבר? אומר לכם בכנות רבה שלי זה קרה לא פעם. על המבחן שנכשלתי.ועוד..

חדשות כיפה אביחי אביבי 26/02/04 00:00 ד באדר התשסד

שלום רב לכם!

האם קרה לכם פעם חברים, שרציתם, אבל מאוד מאוד-לחזור לעבר?

אומר לכם בכנות רבה שלי זה קרה לא פעם. על המבחן שנכשלתי. על זאת שלא העזתי לפנות אליה ופשוט לומר: "שלום", ועוד כהנה.

ביום בהיר אחד נפקחו עיני: "איך לא ראיתי זאת קודם?" שאלתי את עצמי, מרוגז קמעה ומאושר עמוקות. "יש לי את התשובה", מצאתי את עצמי חוזר בלחש אחרי רחש לבי. ובכן רבותיי, בזאת ברצוני לעסוק. אחרי התפילות הרבות שביקשנו מה'- "רק

שנה אחת קודם,"- אולי באמת נענינו! אולי נענינו ואנחנו לא יודעים זאת אפילו. תראו, בשלב זה יקומו בוודאי הסקפטים שבחבורה ויאמרו ש"כזה לא ייעשה!". אך אין זה סותר דבר. אני מאמין גדול בכלל: "זכאי- עד שתוכח אשמתו". ויסכיתו הגולשים.

ישנם ויכוחים רבים בנושא אמונה בה'. "תוכיח לי...", "זה לא מסתדר...". ישנה גם תשובה מוכרת לכלל השאלות: אם הייתה הוכחה "ריאלית" והגיונית שתוכל לשכנע לחלוטין כל אחד, אזי לא הייתה בחירה תמימה שלנו בדרך ה', בדרך החיים. כי אז, באותה שנייה, הבחירה החופשית הייתה יורדת דרגה. לא הייתה אז בחירה אמיתית, במודעות לעוד אופציות, אל דרכי חיים שונות, שאפשר אמנם לחיות בהן, אך הן מובילות אל מחשכי בור ללא תחתית. וזהו היופי שבדבר. לשים כיפה סרוגה על הראש. לדעת שיש אופציה חילונית. אופציה שלא תעבור את מפתן דלתי פנימה. לדעת שאני בוחר, באמת בוחר, ללכת בדרך הישר. אולי מכנים חובשי-סרוגות בשם "מתפשרים"(במלעיל). אך אין זה חכם לנעול בארון את ההתקדמות, לחיות על פי חוקי מציאות שחלפה כבר. ומצד שני: אין זה נבון לשקוע לגמרי ב"עידן החדש", עולם האינטרנט, עולם שבו אין חוקים. עולם שבו בפעם הראשונה "איש את חברו חיים בלעו" נקלט כפשוטו.

אמשול לכם משל: לא' נמאס לחיות עם עודפי המשקל שלו. הוא החליט לעשות דיאטה. דיאטה ללא פשרות. יום יום א' התעמל במשך חצי שעה ביום ושמר על פיו היטב. יום אחד, לאחר הריצה היומית, נתקף א' ברעב. הוא ידע גם שבעוד 5 דקות נפתח חדר האוכל שבבית ספרו. א' התלבט כעת: האם עלי ללכת לחדר האוכל, שבו האוכל מוצע חופשי, אך לאכול רק פרוסה אחת ועגבנייה אחת, או ללכת לחדרו, ולא להיכנס בכלל לחדר האוכל המתועב אשר כל מעדני עולם מונחים שם, "הושט ידך וגע בם"?

אומר לכם מהי התשובה. הכנס. אכול. שתה. אך הזהר שלא להתפתות. דיאטה אשר אין אתה אוכל דבר, אמנם עובדת, ו"רואים תוצאות יום יום", אך אין היא בריאה לגוף האדם. כמובן שלהתפתות ולאכול מכל הבא ליד, יביא להשמנת יתר ואז, רחמל"צ, "וישמן ישורון ויבעט"... הדיאטה הבריאה והמומלצת היא דיאטה אשר אתה עובד בה על כוח הרצון שלך. ובכן, עלתה בלבי מחשבה זו: לאחר הבקשה האחרונה שלי לחזור אחורה כמה שנים, באמת חזרתי, חזרתי להווה. הייתי כבר בעתיד וניתנה לי עוד הזדמנות. ההזדמנות היא כרגע, כאשר את ואתה קוראים מאמר זה. נחשוב נא בהגיון: אם היינו יודעים שניתנה לנו הזדמנות

כזו, היינו מבזבזים שנייה אחת? אם היינו יודעים ששניה קודם, שכבנו על ערש דווי, מזילים דמעות על השנים שחלפו באין מעש, היינו ממשיכים לשבת מול המרקע? לא ניתן יהיה לדעת לעולם האם ניתנה לנו הזדמנות נוספת.

גבירותיי ורבותיי,

זהו מהות המושג: "בחירה חופשית"! אצבעות ידי רוטטות מעט בכתיבת שורות אלו, מתחשק לי להספיק עוד דבר, לפני שנגיע לנקודה שממנה אין דרך חזרה בזמן. הזמן שניתן שוב ושוב לנו מחדש מאתו יתברך.

ברוך המחדש בכל יום מעשה בראשית, אמן.