מהפכת תיקון העולם

נמאס כבר לחפש את עצמנו בכל מקום, לחיות בבלבול. נמאס כבר לחיות בשקר, להתחקות תמיד אחר מישהו אחר... די! צריך לעצור את כל זה, ולהגיד לעצמנו מה יש לנו. ויש לנו! – הקריאה למהפכת תיקון העולם

חדשות כיפה דוד אפטר 01/05/03 00:00 כט בניסן התשסג



נמאס כבר לחפש את עצמנו בכל מקום, לחיות בבלבול. נמאס כבר לחיות בשקר, להתחקות תמיד אחר מישהו אחר. נמאס לרעות בשדות זרים, להיגרר לתופעות שליליות, להיות מושפעים מהתרבות, מהבידור, מהטלויזיה, מהעיתונות, מכל מה שעוטף אותנו כל היום, ופשוט שוטף לנו את המוח ואפילו את הלב. נמאס כבר להתרגש מסצינות קולנועיות חסרות כל תוכן, לצחוק מתוכניות בידור בהומור של תת רמה. די! צריך לעצור את כל זה, ולהגיד לעצמנו מה יש לנו. ויש לנו! צריך לבשר לעולם את האידיאל שלנו, ולא רק להגיד אותו - יותר חשוב: לחיות אותו. מטרתנו אחת וברורה היא: לתקן עולם במלכות שד-י. יש לנו עכשיו הזדמנות להשתתף עם הקב"ה במהלכיו בעולם - בואו ננצל את ההזדמנות הזאת, בואו נהיה משפיעים ולא מושפעים, נאיר את אור ה' בעולם. בואו נמשיך את המהלך העצום הזה שהקב"ה כבר מוביל אלפי שנים, בדרך לעולם מתוקן וטוב יותר, בדרך לגאולה השלמה!


זוהי המהפכה שהציבור שלנו נדרש לעשות: להיות שליחים של הקב"ה בעולם. בתחום האישי: בעבודת ה', בהעמקה בתורה ובתיקון מידותינו, כשלכך יש השפעה עצומה על הפרט ועל העולם כולו - ומתוך כך גם בתחום הציבורי, הכללי: לצאת, ולתת מעצמנו, לתת אהבה לעם שלנו, לתת לו יהדות, להאיר את נשמתו המוסתרת, לגלות את החיבור האמיתי של כולנו עם ריבונו של עולם - האבא של כולנו, שאוהב אותנו ורוצה שנשוב אליו. את המהפכה הזאת צריך לעשות בראש מורם, לא בגאווה, אלא באמונה חזקה ועם הרבה אהבה. זה אולי ישמע חרדי מדי, אבל במילים ברורות ופשוטות: צריך להחזיר בתשובה את העם שלנו!


את המהפכה הזאת דווקא הציבור שלנו, הציבור הדתי לאומי, יכול להוביל. יש לנו הכלים להתחבר לכל העם, ללא ויתור וללא פשרנות, אלא מתוך הקשבה לעם, וגישה של חיבור כל השכבות בעם. מנהיגות חזקה ומובילה בציבור שלנו לצערנו אין, וזה חבל ביותר.


דווקא הנוער, שאין בו פילוגים, הוא באמת חי, הוא זורם עם החיים, הוא זה שבאמת מוביל את המהפכות הגדולות, והוא יכול לפעול בצורה הכי טובה בתחום הזה.


המהפכה הזאת היא פשוט שינוי סוויץ' - להפוך ממושפעים למשפיעים, ממקבלים לנותנים, לשליחים! בכל הזדמנות שאפשר להפיץ יהדות מאהבה ובדרכי נועם, להקים דוכני תפילין, חלוקת נרות וחומרי הסברה ביהדות לכל המעונין - ויש המון כאלו. לא נתבייש ביהדותנו; נגיד אותה בצורה הפשוטה ביותר! ניצור קשר עם אנשים, נתחבר עם העם הנפלא שלנו. נשמח אותו ונרים אותו. זוהי מטרתנו, וזו המהפכה שאנו צריכים להוביל בעולם, בדרך לגאולה השלמה, במהרה בימינו.