להאמין זה להרגיש

כמו כל דבר טוב בחיים, להאמין באלוקים, אבל באמת, לא קורה פתאום, אל תצפה שתלך לישון לילה אחד ולמחרת תקום עם אמונה יוקדת באלוקים... זה לא ככ' פשוט כמו שאתה חושב.

חדשות כיפה אביגיל 02/03/04 00:00 ט באדר התשסד

כמו כל דבר טוב בחיים, להאמין באלוקים, אבל באמת, לא קורה פתאום, אל תצפה שתלך לישון לילה אחד ולמחרת תקום עם אמונה יוקדת באלוקים המתבטאת בהרגשה:" שכל מה שקורה לי מכאן ואילך לטובתי ואני יכול לסמוך עליו במאה אחוז" זה לא ככ' פשוט כמו שאתה חושב.

אם אתה רוצה להאמין באלוקים זה הולך לקחת לך זמן לפתח את ההרגשה ההיא, אבל ברגע שיש לך את זה אף אחד לא יכול לקחת את זה ממך.

-התנאים

ראשית:להאמין זה להרגיש. אתה יכול לדעת מבחינה שכלית שאלוקים קיים עד מחר אבל אם אתה לא מרגיש בביטחון שמישהוא הולך לתפוס אותך כשתקפוץ, בחיים לא תקפוץ.

ישנו סיפור ישן אודות אפיקורס שנפל מצוק בגובה 2000 מ'

הוא מצליח לתפוס זיז בגובה 1000 מ' הוא מרים את ראשו לכיוון השמים וחושב לעצמו אין לי מה להפסיד.

הוא קורא:"הי, יש שם מישהוא למעלה"?

"כן, אני, אלוקים" מגיעה התשובה.

או, תודה לאל בשביל זה" משיב האפוקורס "אנא אלוקים, עזור לי, אני אעשה הכל"!

"כמובן, בני, אך יש לי בקשה אחת"

"כל שתבקש, אלוקי" הוא משיב בשארית כוחותיו.

"אציל אותך, ילד שלי," אומר אלוקים " אך אליך להאמין בי קודם".

"עדוב את הזיז, אני אתפוס אותך"

האפיקורס מביט למטה, אומד בעיניו את הגובה העצום ושואל:"חוץ ממך, יש עוד מישהוא שם למעלה"?

הנקודה ברורה, אתה יכול לדעת בשכלך שיש אלוקים אבל זה לא אומר שתבטח בו מבחינה רגשית.

בן אדם יכול להפוך בשניה מאפיקורס לאדם המאמין במציאות כח עליון, כאשר הוא חווה חויה אלוקית.

אך להאמין (להרגיש) באמת באלוקים זה כבר סיפור אחר לגמרי

להאמין במציאות האלוקית-

התנאי השני לאמונה באלוקים הוא, אתה חייב לדעת קודם כל שהוא קיים ואוהב אותך.

לבני אדם יש יכולת מסוכנת להרגיש רגשות שמבחינה שכלית הן ללא בסיס ורק הורסות.

קוראים לזה "אהבה עיוורת"- בני אדם מסוגלים למצוא משמעות עמוקה בדבר חסר תכלית לחלוטין ולא חסרות דוגמאות.

טימוטי מקווי הרגיש משמעות ברציחת למעלה ממאה אנשים באוקלוהומה.

אנשים יכולים להאמין במשהוא, שמבחינה שכלית, ברור שזה חסר שחר.

וכמובן, אדם יכול לבטוח באלוקים בלי להיות בטוח שהוא קיים בכלל, דבר כזה מאד אפשרי, אך מאד מסוכן ולא נכון במחשבה יהודית.

זה מסוכן מפני שזה חסר מחשבה, ובמקום שיש חוסר מחשבה ישנה בריחה מאלוקות, ובמקום שיש בריחה מאלוקות, לא ניתן להשריש אמונה אמיתית.

אסור שהאמונה תהיה צולעת!! על מנת להגיע לאמונה אמיתית היא צריכה להתחיל מהשכל,להמשיך ולהתפשט דרך הרגשות, במידה וזה לא כך, אפשר לדמות את העסק לארמון הבנוי על חול, ללא בסיס איתן, כל רוח תוכל למוטט את הבנין מכיון שהוא חסר יסודות איתנים.

אז איך בדיוק מאמינים באלוקים? כשהעולם כה קר ולפעמים אנו מרגישים כה בודדים? איך נגיע לדרגה הגבוהה הזו של להאמין בו באמת בכל מצב ורגע, איך נשים מבטחינו בו ונרגיש שהכל אבל הכל מכוון מלמעלה?

הצעדים הבאים מבוססים על הידיעה/אמונה השכלית במציאות אלוקים בעולם, אם יש לך את זה, אז בשורות הבאות תלמד איך תוכל גם "להרגיש" שאתה מאמין בו.

לפי חובת הלבבות, ישנם שבעה אלמנטים הקשורים באמונה, אם אתה מרגיש את כל השבעה, אתה מרגיש אמונה.

הסדר מבוסס על פי הרב נח וינברג/ אש התורה:

א. הגד לעצמך : "אלוקים כ"כ אוהב אותי, יותר מכל אהבה שאהב הורה את ילדו אי פעם. הוא אוהב אותי כילדו הייחודי והיחיד. אני הילד שלו, ואני הכי מיוחד, אני התינוק המתוק שלו".

ב. אלוקים יודע מה אני צריך, מה אני עובר בחיים ואת כל הבעיות שלי. הוא יודע מה אני מרגיש, על מה אני חושב, מה מדאיג אותי, הוא יודע בדיוק מה מעסיק אותי ויודע את זה תמיד. הוא לא שוכח אותי, אפילו לרגע. הוא "חושב" עלי ועל הבעיות שלי 24/7

שחסר לי שהוא אינו יכול להעניק לי. ג. לאלוקים יש היכולת לעשות הכל. אין דבר שאני צריך שהוא אינו יכול לספק לי .הוא מסוגל לפתור את כל הבעיות שלי כאן ועכשיו. הוא מסוגל למנוע כל בעיה מלהתפתח.

ד.לכלום, פרט לאלוקים, אין כח. אין דבר הפועל ללא רשותו של אלוקים. כלום, לא משנה כמה קטן הוא, קורה או נוצר ללא אישורו המלא של אלוקים. הוא אינו מעביר את כוחו לאף גורם. הוא בכוננות מלאה כל הזמן.

ה.אלוקים עשה בשבילי כ"כ הרבה עד עכשיו, הוא נתן לי חיים. הוא נתן לי לבחור. הוא נותן לליבי לפעום.הוא נותן לדם שבי לזרום בגופי. הוא נותן לי אויר לנשימה, מזון לאכול. הוא מעניק לי חום. כל מה שאני צריך או רוצה זה כמו לבקש מאבא שלי שקל כדי לקנות ממתק. אין לי ספק שהוא יתן לי את שבקשתי מכיון שהוא כבר נתן לי כ"כ הרבה כבר. כל דבר שאני רוצה כ"כ קטן בהשוואה לטוב שהוא הרעיף עלי עד כה.

ו.אהבת הקל עלי היא ללא תנאים, היא אינה תלויה בפעולות שלי או אורח חיי, כמו הורה טוב, הוא יאהב אותי תמיד, לא משנה באיזה מצב אני. אפילו כשאני צולע ועושה טעויות נוראיות, הוא עדיין אוהב אותי. אפילו כשאני מתעלם ממנו לחלוטין, הוא עדיין אוהב אותי. לא משנה מי אני או מה אני עושה, הוא אוהב אותי, למרות כל החסרונות שבי אני יכול להרגיש בטוח שאלוקים שם בשבילי.

ז.כמו הורה טוב, אלוקים יתן לי בדיוק מה שאני צריך. החיים לא תמיד יהיו מה שאנו מצפים מהם להיות, אולי הוא לא יתן לי מה שאני חושב שטוב לי באותו הרגע, אבל מה שבטוח, הוא תמיד יתן לי את מה שבאמת טוב לי. לא משנה מה אני עובר בחיים כרגע, זה בדיוק מה שאני צריך לעבור עכשיו.

הפסקה האחרונה , בשבילי, מבססת את האמונה בצורה החזקה ביותר, לא משנה מה אני עובר עכשיו בחיים, כמה שזה קשה ונראה כ"כ לא הגיוני ואכזרי, אני יודע שזה הכי טוב בשבילי, נכון, עכשיו הכל סוגר עלי, אני מרגיש לכוד ועצוב, אבל כשאביט אחורה, בעוד מספר שנים, אני אראה בודאות כמה "שזה" היה אך ורק לטובתי,כמה אני מי שאני בזכות אותו שלב קשה בחיי.

נסה להרגיש כל אחד משבעת האלמנטים הנ"ל. אל תשקיע יותר מדי זמן על כל אלמנט זה עלול לבלבל אותך, אך אם תמצא דקה פנויה כדי להתמקד בנקודות כמה פעמים ביום, אתה לא תאמין איזה שינוי אדיר יתחולל בך.