הרב לונדין: תפילות לא נענות באופן מיידי

"האובססיה הנפשית הזו שאם מתפללים אז הדברים צריכים להיענות מיד, זה משהו שפעם אחר פעם אנשים רואים שזה לא עובד ככה במציאות" הרב חגי לונדין מסביר מהי פעולתה של התפילה

חדשות כיפה הילה מלמד, כיפה 23/06/14 12:55 כה בסיון התשעד

הרב לונדין: תפילות לא נענות באופן מיידי
באדיבות המשפחות, צילום: באדיבות המשפחות

"תפילה לא תמיד נענית במיידי, ואם נרצה להיות יותר חריפים, רוב התפילות לא נענות במיידי. גם התפילות האישיות שלנו וגם התפילות של עם ישראל. האובססיה הנפשית הזו שאם מתפללים אז הדברים צריכים להיענות מיד, זה משהו שפעם אחר פעם אנשים רואים שזה לא עובד ככה במציאות. ואז קורה אחד מהשניים - או שמתייאשים מהתפילה או שיוצרים סוג של הדחקה", אמר הבוקר הרב חגי לונדין, בשיעור שהעביר בישיבת מכון מאיר בנושא.

"בניגוד חלילה למקרים של פיגועים, שם יש כאב אדיר אבל אתה יודע שזו המציאות ומנסה להשלים איתה, אנחנו עכשיו במציאות של חוסר וודאות שיכול להמשך זמן רב. מי שכל העמדה הנפשית הרוחנית שלו בנויה על התניה מאת הבורא שהדברים יופיעו כאן ועכשיו, הוא לא בשל להתמודדות הזאת", אמר הרב והתייחס גם לקולות המצביעים על כך שהחטיפה הביאה לאחדות בעם: "מנסים לחפש הסברים. דיברו המון על הרוח הגדולה בעם ישראל, כולם מתאחדים, זה נכון ונפלא, אבל אני חייב להוסיף שזה יכול להשתנות. זה כבר עכשיו משתנה, חלקים גדולים מעם ישראל, זה כבר פחות ופחות מעניין אותם. צריך להיות מוכנים גם לזה. יכול להיות שנתפלל ולא נראה תוצאות של התרוממות של עם ישראל, וחלילה של מה שאנחנו מתפללים עליו - שהנערים ישובו עכשיו". הרב קרא להמשיך בתפילות ולא להפוך את עבודת ה' לתלויה בפידבקים מהמציאות. "זה שעכשיו מיליוני יהודים מתפללים להשבת הנערים, זה כשלעצמו התעלות העולם".