פרצו לחשבון הוואטסאפ שלכם? כך תוכלו לשחזר אותו בקלות

מערך הסייבר מתריע מפני פריצה לחשבונות וואטסאפ של משתמשים, ומזהיר מפני שיתוף קוד עם אחרים. כך תוכלו לשחזר את החשבון במקרה של פריצה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/24 14:55 ז באדר ב'

פרצו לחשבון הוואטסאפ שלכם? כך תוכלו לשחזר אותו בקלות
וואטסאפ, צילום: MichaelJayBerlin,Shutterstock

המלחמה על הפרטיות: במרכז המבצעי של מערך הסייבר הלאומי התקבלו לאחרונה אלפי דיווחים על חטיפה של חשבון הוואטסאפ מאנשים שנפלו קורבן להונאה ומסרו קוד להאקר מתחזה. במערך הסייבר מבקשים להרגיע את החוששים לפרטיותם ומוסרים כי ניתן לשחזר את חשבון הוואטסאפ במספר צעדים פשוטים.

פרצו לחשבון הווטסאפ שלי - מה ניתן לעשות?

התחברו ל-WhatsApp עם מספר הטלפון שלכם ואמתו את מספר הטלפון על ידי הזנת הקוד בן 6 הספרות שקיבלתם ב‑SMS. מידע נוסף על אימות מספר הטלפון זמין במרכז המידע של וואטסאפ.

אחרי שתזינו את הקוד בן 6 הספרות שקיבלתם ב‑SMS, האדם שמשתמש בחשבון שלכם ינותק באופן אוטומטי מהחשבון.

ייתכן שתתבקשו גם לספק קוד אימות דו-שלבי. אם לא הגדרתם קוד כזה, יכול להיות שהאדם שמשתמש בחשבון שלכם הפעיל אימות דו-שלבי. במצב כזה, תצטרכו לחכות 7 ימים לפני שתוכלו להתחבר ללא קוד האימות הדו-שלבי. בין שיש לכם את קוד האימות ובין שלא, האדם האחר ינותק מהחשבון ברגע שתזינו את הקוד בן 6 הספרות שקיבלתם ב-SMS. במקרים מסוימים, ל-WhatsApp תהיה אפשרות לאמת את מספר הטלפון שלכם באופן אוטומטי.

כדי לצמצם את הסיכוי לפריצה ולהגן על החשבון יש לנקוט בצעדים הבאים:

  1. הגדרת אימות דו שלבי: כניסה להגדרות> חשבון> אימות דו שלבי, זו פעולה חשובה גם לאחר השבת הגישה לחשבון על מנת להגן עליו בעתיד.
  2. חסימת השולח בחשבון: עמידה על איש קשר> אפשרויות> חסימה.
  3. ניתן למנוע את האפשרות להוספה לקבוצות בווטסאפ על ידי גורמים זרים אשר אינם שמורים ברשימת אנשי הקשר שלך: הגדרות> חשבון> פרטיות> קבוצות> אנשי הקשר שלי.
  4. קוד האימות של WhatsApp הוא אישי ואין לשתפו, אפילו לא עם חברים או בני משפחה, ייתכן שגם להם פרצו ומשתמשים בחשבונם.
  5. הוספת כתובת דוא"ל לשחזור החשבון: הגדרות> אימות דו שלבי >כתובת אימייל.
  6. התראת התחברות: כשמישהו מנסה לפתוח את ווטסאפ עם מספר הטלפון שלכם, תקבלו התראה. להפעיל אפשרות זו: הגדרות> אבטחה> סמנו הצגת התראות אבטחה.

שורה תחתונה: הגדירו אימות דו שלבי ומייל לשחזור החשבון, ידעו את אנשי הקשר ואל תמסרו קוד אימות. בכל חשד לאירוע סייבר ניתן לחייג 119.